2020-09-24, 09:39
Medlem
Jag undrar om någon av läsarna kan rekommendera något skurmedel till golv, grov yta mot halka i restaurangkök
Som tar bort chokladfläckar och annat sött, deg och sånt utan att man ska behöva skrubba mekaniskt. Något som löser upp tjocka klumpar som legat ett tag.?
Citera
2020-09-24, 09:47
Bannlyst
Ammoniak.
Citera
2020-09-24, 10:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain
Jag undrar om någon av läsarna kan rekommendera något skurmedel till golv, grov yta mot halka i restaurangkök
Som tar bort chokladfläckar och annat sött, deg och sånt utan att man ska behöva skrubba mekaniskt. Något som löser upp tjocka klumpar som legat ett tag.?

Hoppas verkligen inte att du jobbar på en restaurang och låter tjocka klumpar ligga på golvet "ett tag". Golv och arbetsytor ska vara rena hela tiden och man ska aldrig behöva skrubba mekaniskt på fläckar i en restaurang utan det städas regelbundet plus extra städning efter stängning.
Citera
2020-09-24, 20:59
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain

Det finns en uppsjö produkter från nästan lika många företag som, hör och häpna, lever på att tillverka rengöringsmedel. Rekal och Ecolab är två som kommer upp ur minnet. Kontakta dem så skickar de ut en säljare som förser dig med rätt produkt och som dessutom inte riskerar att förstöra vare sig utrustning, golv, råvaror eller personal.

Att rengöra ett restaurangkök med ammoniak är nog inte att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in