2020-09-23, 22:34
Medlem
NilsBildts avatar
Jag har röstat på SD de två senaste valen. Lag och ordning är fundamentala i ett sunt fungerande samhälle. Min slapphet med nedladdning blev en dyr affär, jag blev påkommen och fick betala 4500 kr till en dansk advokatbyrå. Först blev jag arg sedan tänkte jag efter och insåg hur jävla fel det var.
I ett samhälle byggt på äganderätt, skarpt definierade gränser för rätt och fel, kan man inte bara ta av andras arbete gratis.
Jag insåg mitt fel och stod mitt kast. Efter att läst lite mer ämnet så inser jag hur stora värden som går förlorade p.g.a. "intellektuell stöld", av främmande makter , av snyltande svenska medborgare.

Tyvärr avslog riksdagen SD:s motioner för straffskärpning för sajter för fildelning som Johan Nissinen lade in år 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av Riksdagen
Även i motion
2016/17:1768 (SD) föreslås olika åtgärder för att minska streamning från
olovlig källa. Här vill utskottet först framhålla att det, som redovisats, sedan
tidigare är klarlagt att det inte är tillåtet att tillhandahålla upphovsrättsskyddat
material för streamning utan tillstånd.

SD vill blockera sajter som sprider skyddat material:

Citat:
Ursprungligen postat av Riksdagen
Även i motion
2016/17:1768 (SD) föreslås olika åtgärder för att minska streamning från
olovlig källa.

Källa: https://data.riksdagen.se/fil/B63AABEF-0A23-49F9-ABCA-FC39A9A370A2

Sverige är ett högteknologiskt land med många patent och uppfinningar. Sverige har blivit rikt på innovationerna exempelvis SKF och AGA, nya är på väg, då kan vi inte urholka äganderätten med inhemska snyltare om det även gäller andra länders företags immateriella rättigheter.

Jag kan tänka mig kraftfulla straffskärpningar, högre böter, vid upprepade brott exempelvis med illegal nedladdning skall personer kunna stängas av från internet. Grova brott som att hålla sajter för delning av skyddat material skall ge fängelse från sex månader till fyra år.

Hur tycker ni att Sverigedemokraterna bör fortsätta på inslagen linje? Bör SD accentuera och kräva hårdare straff för brott mot immateriella rättigheter?
Citera
2020-09-23, 22:46
Avslutad
Jag tycker att Sverigedemokraterna ska bedriva exakt samma politik som Socialdemokraterna, frånsett gällande flyktingar.
Oavsett vad S gör så ska SD tycka som dom, i alla frågor och alltid. På det sättet hade man kapat sossarna men hälften men ändå bedrivit vettig politik.

Så mitt svar blir, att SD ska tycka och göra som S. Finns ingen tid att hålla på att ha politiska uppfattningar i allamöjliga frågor.
Surkuken Åkesson bör genast gå ut och förklara detta.
Citera
2020-09-23, 22:47
Medlem
Idiotsveriges avatar
Nej SD bör släppa den linjen helt. De bör lyssna mer på Piratpartiet när det kommer till copyright.

De har blivit för influerade av judens idioti när det kommer till internet. Inga upphovsrättsbrott bör kunna leda till fängelse, någonsin. Våra fängelser är redan fulla med grövre brott och så kommer det förbli.

Inte ens böter ska det vara, mer än till de allra grövsta "kopieringarna" isåfall.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-09-23 kl. 22:50.
Citera
2020-09-23, 23:20
Medlem
NilsBildts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatelir266
Jag tycker att Sverigedemokraterna ska bedriva exakt samma politik som Socialdemokraterna, frånsett gällande flyktingar.
Oavsett vad S gör så ska SD tycka som dom, i alla frågor och alltid. På det sättet hade man kapat sossarna men hälften men ändå bedrivit vettig politik.

Så mitt svar blir, att SD ska tycka och göra som S. Finns ingen tid att hålla på att ha politiska uppfattningar i allamöjliga frågor.
Surkuken Åkesson bör genast gå ut och förklara detta.
Du är säkert sarkastisk med att föreslå sossepolitik i ”konsverativ” kostym. Man inte ha kakan kvar och äta den.
I avslagen ovanför är det just sossarna som avslagit högerns genomtänkta förslag, det är svårt att se någon som helst substans i diskussionen om äganderätten är i fokus. Trollförsök.
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Nej SD bör släppa den linjen helt. De bör lyssna mer på Piratpartiet när det kommer till copyright.

De har blivit för influerade av judens idioti när det kommer till internet. Inga upphovsrättsbrott bör kunna leda till fängelse, någonsin. Våra fängelser är redan fulla med grövre brott och så kommer det förbli.

Inte ens böter ska det vara, mer än till de allra grövsta "kopieringarna" isåfall.
Jag hade samma filosofi före det att jag fastnade med fingrarna i syltburken. Visst vart jag förbannad men jag har jobb och kan betala för mig, för övrigt kan alla betala eller avstå.
Nu har betaltjänsterna blivit bättre och det kostar inte så mycket att streama en film, tänk själv hur det var för med video och DVD uthyrning förr i tiden, folk betalade för tjänsten att underhållas.
Jag kan förstå dig om du saknar jobb, har taskig ekonomi då kan snyltandet var en förmildrande omständighet (det tycker jag rätten skall ta hänsyn till). Där tar det stopp!
Sverige byggdes inte på stölder, lathet och principlöshet. Svenskarna har arbetat hårt för den standard vi har idag, jag är inte beredd att tumma en enda millimeter för att sänka allt p.g.a. soffliggare. Kan vi inte upprätthålla grundläggande principer om äganderätt, ge personerna bakom verken och/eller de immateriella rättigheter som de arbetat fram, då är det lika bra att ge kulturmarxisterna fritt fält att härja.

Med Sverigedemokraterna och en vänsterhållning i frågan om immateriell rätt är det inte lönsamt att vara företagsam, man får ju ändå inte betalt för nedlagt arbete. Jag ser inget framgångsrikt att se sig som konservativ och samtidigt ge stöd för stöld, det vore att ge Sveriges andra parti ett träben att gå på.

Idag kostar en streamning inte mycket, några tior, det har alla råd med.

Tycker ni att partierna tagit för lätt på immateriell rätt? Hur skall SD göra det till sin fråga?
(bortrest några dagar)
Citera
2020-09-23, 23:28
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsBildt

Jag hade samma filosofi före det att jag fastnade med fingrarna i syltburken. Visst vart jag förbannad men jag har jobb och kan betala för mig, för övrigt kan alla betala eller avstå.
Nu har betaltjänsterna blivit bättre och det kostar inte så mycket att streama en film, tänk själv hur det var för med video och DVD uthyrning förr i tiden, folk betalade för tjänsten att underhållas.
Jag kan förstå dig om du saknar jobb, har taskig ekonomi då kan snyltandet var en förmildrande omständighet (det tycker jag rätten skall ta hänsyn till). Där tar det stopp!
Sverige byggdes inte på stölder, lathet och principlöshet. Svenskarna har arbetat hårt för den standard vi har idag, jag är inte beredd att tumma en enda millimeter för att sänka allt p.g.a. soffliggare. Kan vi inte upprätthålla grundläggande principer om äganderätt, ge personerna bakom verken och/eller de immateriella rättigheter som de arbetat fram, då är det lika bra att ge kulturmarxisterna fritt fält att härja.

Ja det kostar inte många kronor att streama med netflix, men det är judens påfund och de väljer ut noga vad det ska gå att komma åt på tjänsten, vilken verklighetsbild de vill visa dig. Hur du ska bli hjärntvättad. Det finns så mycket mer därute, och även om man prenumererar på alla streamingtjänster som blir väldigt dyrt, så kommer man inte åt allt, man får inte hela bilden.

Dessutom ägs hollywood, walt disney osv av juden, dvs kulturmarxisten. Du förespråkar att ge mer pengar till juden, så att han får mer makt att undergräva vårat land! Fy skam!
Citera
2020-09-24, 01:11
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem