Citat:
Ursprungligen postat av
Slumbarn
Min mamma lider av narcissistisk personlighetsstörning
1) Hon lider av ingenting, hon ÄR en skitstövel till narcissist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slumbarn
Jag var inte planerad, och min mamma ville inte direkt föda mig, det är i alla fall det jag har fått höra av min mor, vet inte om det bara är för att få mig att bli upprörd, men det blir jag inte längre. Hon har placerat mig som anledningen till att hennes liv har blivit förstörd. Pågrund av den förlossningsdepressionen som hon fick när jag föddes, så fick hon också en psykos. Hon har behövt ta mediciner ända sen dess.
2) Eftersom hon är en narcissist så tar hon heller inte ansvar för sina handlingar. Hon kunde ha tänkt till innan hon hade sex, hon kunde ha gjort abort när hon fick reda på att hon var gravid etc. Om hon ska hata något så är det henne själv eller livet. Du har inget ansvar i något av detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slumbarn
Finns det någonting jag kan göra för att få henne att inte hata mig? Jag vill inte ha hennes kärlek, jag älskar inte henne. Det kan jag inte göra, efter allt hon har gjort mot mig. Hon förstöde den större delen av hela min barndom, genom att misshandla mig. Jag vill inte ha hennes kärlek, vill bara inte att hon ska hata mig så mycket.
3) Det är inte värt besväret. Klipp kontakten så fort du kan och satsa energin på att bygga upp ett bra liv. Något som också kan hjälpa dig är att hjälpa andra som har en liknande förälder och på så sätt bygga upp en stabil övertygelse att det är hennes fel och inte ditt.