• 2
  • 3
2020-09-23, 16:29
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrya
Amen. Klipp alla band.

Japp! Bästa man kan göra, eftersom en narcissist som sagt aldrig kommer att ändra sig, oförmågan att se deras egna fel o brister är total.
Citera
2020-09-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Min mamma lider av narcissistisk personlighetsstörning, hon det på diagnos, en diagnos av många som hon har.

När jag föddes så fick hon postpartumdepression, eller så kallat förlossningsdepression. Hon har alltid berättat för mig att det är anledningen till varför hon aldrig kommer att kunna älska mig som hon gör med min bror. Under åren så har jag bara accepterat faktumet att min mamma aldrig kommer att vara stolt för min skull. Min brorsa var planerad, det är därför han är så väl omtyckt.

Jag var inte planerad, och min mamma ville inte direkt föda mig, det är i alla fall det jag har fått höra av min mor, vet inte om det bara är för att få mig att bli upprörd, men det blir jag inte längre. Hon har placerat mig som anledningen till att hennes liv har blivit förstörd. Pågrund av den förlossningsdepressionen som hon fick när jag föddes, så fick hon också en psykos. Hon har behövt ta mediciner ända sen dess.

Finns det någonting jag kan göra för att få henne att inte hata mig? Jag vill inte ha hennes kärlek, jag älskar inte henne. Det kan jag inte göra, efter allt hon har gjort mot mig. Hon förstöde den större delen av hela min barndom, genom att misshandla mig. Jag vill inte ha hennes kärlek, vill bara inte att hon ska hata mig så mycket.

Flytta/klipp kontakten så fort som möjligt. Nästa gång hon anklagar dig för att ha förstört hennes liv etc så skrattar du henne i ansiktet och säger rätt åt dig. Sen drar du/kontaktar henne inte mer.
Citera
2020-09-23, 17:07
Medlem
Om någon inte har skrivit det tillräckligt tydligt.

Nej, det finns inget du kan göra för att ändra på henne.

Enkelt sagt lever dessa personer på de reaktioner de implanterar i dig. De kommer aldrig att sluta. Tänk på din mamma som en arg 3-åring i sinnet.

Beroende på vad du orkar stå ut med så behöver du begränsa kontakten med henne. Optimalt för dig är att bryta kontakten helt, det är så du kan läka och gå vidare.

Beklagar.
Citera
2020-09-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Denna oproportionerliga svada kommer endast från en kvinna med mycket hat i sig. Du har mycket att göra upp med i din egen barndom...

En narcissist kanske....

De gillar ju att göra illa människor bär de fpr möjlighet, även om det är över nätet.
Citera
2020-09-23, 19:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Min mamma lider av narcissistisk personlighetsstörning, hon det på diagnos, en diagnos av många som hon har.

När jag föddes så fick hon postpartumdepression, eller så kallat förlossningsdepression. Hon har alltid berättat för mig att det är anledningen till varför hon aldrig kommer att kunna älska mig som hon gör med min bror. Under åren så har jag bara accepterat faktumet att min mamma aldrig kommer att vara stolt för min skull. Min brorsa var planerad, det är därför han är så väl omtyckt.

Jag var inte planerad, och min mamma ville inte direkt föda mig, det är i alla fall det jag har fått höra av min mor, vet inte om det bara är för att få mig att bli upprörd, men det blir jag inte längre. Hon har placerat mig som anledningen till att hennes liv har blivit förstörd. Pågrund av den förlossningsdepressionen som hon fick när jag föddes, så fick hon också en psykos. Hon har behövt ta mediciner ända sen dess.

Finns det någonting jag kan göra för att få henne att inte hata mig? Jag vill inte ha hennes kärlek, jag älskar inte henne. Det kan jag inte göra, efter allt hon har gjort mot mig. Hon förstöde den större delen av hela min barndom, genom att misshandla mig. Jag vill inte ha hennes kärlek, vill bara inte att hon ska hata mig så mycket.
Säg upp kontakten med henne, det är enda sättet. Håll hårdnackat på att avvisa minsta kontakt, visa för henne att hennes värde är lika lågt för dig som ditt för henne. Narcissister klarar inte av att någon vänder dem ryggen, så du vinner.
Citera
2020-09-24, 12:28
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Om någon inte har skrivit det tillräckligt tydligt.

Nej, det finns inget du kan göra för att ändra på henne.

Enkelt sagt lever dessa personer på de reaktioner de implanterar i dig. De kommer aldrig att sluta. Tänk på din mamma som en arg 3-åring i sinnet.

Beroende på vad du orkar stå ut med så behöver du begränsa kontakten med henne. Optimalt för dig är att bryta kontakten helt, det är så du kan läka och gå vidare.

Beklagar.

Yep, kommer inte att vara svårt att bryta kontakten när jag kan.... Har inte ens kallat henne för "mamma" typ hela livet. Fick aldrig göra det :/
Citera
2020-10-03, 13:05
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Min mamma lider av narcissistisk personlighetsstörning
1) Hon lider av ingenting, hon ÄR en skitstövel till narcissist.

Citat:
2) Eftersom hon är en narcissist så tar hon heller inte ansvar för sina handlingar. Hon kunde ha tänkt till innan hon hade sex, hon kunde ha gjort abort när hon fick reda på att hon var gravid etc. Om hon ska hata något så är det henne själv eller livet. Du har inget ansvar i något av detta.

Citat:
3) Det är inte värt besväret. Klipp kontakten så fort du kan och satsa energin på att bygga upp ett bra liv. Något som också kan hjälpa dig är att hjälpa andra som har en liknande förälder och på så sätt bygga upp en stabil övertygelse att det är hennes fel och inte ditt.
Citera
2020-10-04, 15:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Att narcissister som föräldrar har ett "guldbarn" och en syndabock är regel. Du blev sophinken. Det finns ingenting du kan göra åt saken eftersom du inte är orsaken.
Din mor behöver en sophink att projicera sin egen skam på och det råkade bli du.

Nu behöver du bli fri från skräpet hon kastat i dig, och lösningen är inte att du fokuserar på hennes syn på dig. Klipp navelsträngen helt och påbörja resan mot att möta ditt fria jag!
Citera
2020-10-04, 17:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kan förstå hur du menar, är lite rädd själv för att jag ska bli som henne. Jag är ju hennes barn, så det finns en risk att jag också är narcissistisk. Tack för din kritik, noted
Skadad är du (det blir alla av en sådan uppväxt) men narcissist blir du inte som sophink. Guldbarnet löper där emot risken.

Satsa på att hela dig själv, det är du värd!
Citera
2020-10-04, 17:33
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Denna oproportionerliga svada kommer endast från en kvinna med mycket hat i sig. Du har mycket att göra upp med i din egen barndom...

Vi kvinnor ser ofta hatet som en drivkratft, och vi uppmuntras till hat i vårt feministiska samhälle. Att vi kvinnor blir narcissister, är endast en logisk följd av den svage svenske mannens passivitet.
Citera
2020-10-05, 22:23
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Vi kvinnor ser ofta hatet som en drivkratft, och vi uppmuntras till hat i vårt feministiska samhälle. Att vi kvinnor blir narcissister, är endast en logisk följd av den svage svenske mannens passivitet.

Så det ger min mamma tillstånd att slå mig? Hon har inte gjort någonting för mig hela mitt liv!
Hon hatar mig, anser mig som anledningen till alla hennes problem. Allt jag gjorde fel var att bli född......

Det finns ingen direkt logik i det, ingen mamma eller pappa bör slå deras barn, det är bara fel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in