2020-09-23, 12:19
Medlem
Owlman59s avatar
Jag har länge sökt efter någon tillitbar mining sida för bitcoins över internet. Alla jag har hittat brukar få recensioner att dom inte håller vad dom lovat och att dom är rena bedragare. Har blivit lurad av vissa sidor men bara på småsummor man investerat i. Kort därefter har sidan bara lagts ner. Håller på och letar men google är inte till nån hjälp, dom visar bara sidor som jag vet är bedragare. Vet någon nån legitim sida som funnits länge och som ingen har klagat på ha blivit lurade av. Jag har precis byggt upp mitt startkapital för det här och jag orkar inte bli lurad igen. En annan diskussion skulle ju vara om hur man sätter dit såna bedragare för det här är inte okej att göra så. Men hur som helst, finns det någon som vet någon äkta legitim sida? Helst någon som använt den själv utan att ha blivit lurad.
Citera
2020-09-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag har länge sökt efter någon tillitbar mining sida för bitcoins över internet. Alla jag har hittat brukar få recensioner att dom inte håller vad dom lovat och att dom är rena bedragare. Har blivit lurad av vissa sidor men bara på småsummor man investerat i. Kort därefter har sidan bara lagts ner. Håller på och letar men google är inte till nån hjälp, dom visar bara sidor som jag vet är bedragare. Vet någon nån legitim sida som funnits länge och som ingen har klagat på ha blivit lurade av. Jag har precis byggt upp mitt startkapital för det här och jag orkar inte bli lurad igen. En annan diskussion skulle ju vara om hur man sätter dit såna bedragare för det här är inte okej att göra så. Men hur som helst, finns det någon som vet någon äkta legitim sida? Helst någon som använt den själv utan att ha blivit lurad.

Osäker vad du söker efter.

Vill du betala för att någon annan ska minea åt dig? Låter som dålig business. Iaf nu är det nog bättre att du bara köper btc och stakear för interest.

Eller är du ute efter info hur man minear själv? Mining hårdvara/mjukvara etc?
Citera
2020-09-23, 12:54
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Osäker vad du söker efter.

Vill du betala för att någon annan ska minea åt dig? Låter som dålig business. Iaf nu är det nog bättre att du bara köper btc och stakear för interest.

Eller är du ute efter info hur man minear själv? Mining hårdvara/mjukvara etc?

Någon tillitbar cloud mining sida. Använde IQ-mining förut men jag läste att så många hade blivit lurade av den så jag tog ut alla mina bitcoins därifrån för att använda till nåt bättre. Frågan är bara var man hittar nån bättre sida.
Citera
2020-09-23, 13:34
Medlem
Finns väl inte idag nå online mining sida som skulle låta användare minea där då kan man lika gärna minea där själv och skita i användare inge nytta av användare i annan form att blåsa dom med invest.
Citera
2020-09-23, 14:06
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Finns väl inte idag nå online mining sida som skulle låta användare minea där då kan man lika gärna minea där själv och skita i användare inge nytta av användare i annan form att blåsa dom med invest.
Men hur ska man göra då om man inte har råd med dyra mining hårdvaror och inte har tillgång till gratis el? Det är ju svindyrt med all utrustning. Vad finns det för mining alternativ som normalt folk har råd med?
Citera
2020-09-23, 14:40
Avslutad
Citat:
Men hur ska man göra då om man inte har råd med dyra mining hårdvaror och inte har tillgång till gratis el? Det är ju svindyrt med all utrustning. Vad finns det för mining alternativ som normalt folk har råd med?
Ingen så länge du inte har tillgång till en billig elkälla.

Det är som allt annat du inte kan konkurrera med som hobby, oavsett om vi pratar om potatis odling, gruvdrift eller biltillverkare.
Citera
2020-09-23, 15:09
Medlem
SvenskHODLers avatar
"Cloud Mining" är 100% bedrägeri. Dina pengar kommer försvinna igen om du försöker.

Investera alla pengarna i Bitcoin istället.. Det har ALLTID överpresterat avkastningen av mining om du själv inte äger och driver på industriell skala.
Citera
2020-09-23, 18:07
Medlem
Citat:

Bygg en rig av grafikkort och minea eth etc som du sen köper BTC för. Du kan börja med några få GPU och bygga på efterhand osv.

Med tanke på att elpriset är rätt lågt i Sverige för tillfället (lite beroende på var du bor) så är det lönsamt för tillfället. (Och ETH har varit väldigt lönsamt senaste månad pga höga avgifter på nätverket)

Dock hade jag avvaktat någon månad tills man har mer information om nya grafikkort som håller på att släppas.
Citera
2020-09-23, 19:18
Medlem
Min polare investera förut ca.50k krona i 2 miners som han har i sin gäststuga vid villan och dom skriker
som fan så han va tvungen med lite ljudisolering.
Dom minear lite över 1 eth per månad och samtidigt är elkostnad bara för miners 1400 krona per månad
och om eth går ner i pris lagom så kör miners på minus kostar mer än nytta så man måste räkna ut allt
noga om det är värt och många ångrar sig detta är inte värt och ställer sina köpta miners till salu på nå annonsida sen nappar en nybörjare till jag köper nu blir det pengar.
Miners är inte speciellt långlivade för att dom körs på högvarv hela tiden och pajar snabbare än jag trodde.
Senast redigerad av butkus 2020-09-23 kl. 19:53.
Citera
2020-09-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Min polare investera förut ca.50k krona i 2 miners som han har i sin gäststuga vid villan och dom skriker
som fan så han va tvungen med lite ljudisolering.
Dom minear lite över 1 eth per månad och samtidigt är elkostnad bara för miners 1400 krona per månad
och om eth går ner i pris lagom så kör miners på minus kostar mer än nytta så man måste räkna ut allt
noga om det är värt och många ångrar sig detta är inte värt och ställer sina köpta miners till salu på nå annonsida sen nappar en nybörjare till jag köper nu blir det pengar.
Miners är inte speciellt långlivade för att dom körs på högvarv hela tiden och pajar snabbare än jag trodde.

Samt tänk efter innan ni framför allt köper ETH AISC:s då dessa kan innehålla GPU med 4 GB som inom ett par månader kommer bli värdelösa då du inte kommer kunna minea Ethereum med dessa.

ASIC:s över lag är en dålig idé såvida du inte kan bygga/tillverka dessa själv.
Citera
2020-09-23, 21:23
Medlem
Vet många som har testat mining både hemma och i clouds.
Men ingen som har tjänat några betydande belopp på det.
Det är bättre att bara köpa Bitcoin och spara.
Eventuellt nån mer Cryptocoin som du tror på långsiktigt.Jag är ganska säker på att det ger mer vinst.
Mining lönar sig om du har råd att investera några miljoner i avancerade ASIC-miners och du har tillgång till väldigt billig el.Alltså det är inte en verksamhet som är nån idé att starta för en genomsnittlig svensk.
Speciellt inte med de energiskatter vi har här.
Citera
2020-09-24, 08:01
Medlem
Owlman59s avatar
Verkar som om det enda alternativet för att kunna minea och det ska vara vinstdrivande är att bygga sina egna miners. Fan också att man inte har kunskap om det. Va gör man då? Finns det någon grupp att vända sig till som sysslar med sånt. Litar inte på youtube videor. Har aldrig varit till min hjälp även om man följt anvisningarna. Behöver någon vid min sida som kan det här. Var hittar man dessa personer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in