Citat:
Ursprungligen postat av
wh0re
Tre månader kanske är klokt att se som ett minimum. Men av naturliga skäl kan jag förstå om folk tillfälligt lagt sig lägre p.g.a. investerande under börskraschen.
Är inte definitionen av en buffert att den är lätt att ta av och INTE ska krascha om marknaden totalkrashar? En buffert som du verkar ha lagt i aktier och fonder är inte en buffert.
Om du för övrigt har din buffert, dvs pengar som inte är investerade alls utan ligger löst i en ISK, så måste jag ändå gratulera till VÄRLDENS sämsta sparform.
Du svarar för övrigt inte ens i närheten av ett svar på frågan utan ger ett helt meningslöst svar gällande din egen helt ovidkommande ISK. Vill man bara skryta sker sånt i skryttråden. Tack och hej.
Det handlar inte på något som helst sätt om skryt, utan om att vi har en buffert som kan användas vid behov, och att min familj kan klara sig om jag skulle dö imorgon.
Rent teoretiskt skulle mitt ISK kunna bli nästan noll värt vid en global ekonomisk krasch, men vid en så extrem situation skulle även pengar på ett sparkonto kunna tappa radikalt i värde,
Dessutom ligger cirka 20% av mitt kapital här hemma i form av silvermynt om det
verkligen skulle skita sig rent ekonomiskt.
Därtill äger jag en del mark, men det vore lite skrytigt att ta upp det...