2020-09-22, 10:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kydda-personal

"SVT får miljontals kronor för att skydda medarbetare mot hot och fysiska angrepp.

Programledare som till exempel Nike Nylander och Carina Bergfeldt nämns som extra utsatta – men även de som gör barnprogram.

– Vi har betydligt fler som behöver livvakter för att känna sig trygga, säger Peter de Verdier, ekonomidirektör och säkerhetsansvarig.

SVT tilldelas 5,14 miljarder kronor ur regeringens budget. Det är en ökning med 100 miljoner kronor jämfört med i fjol.

En del av pengarna är öronmärkta för ökad säkerhet och beredskap. Enligt SVT:s ekonomidirektör och säkerhetsansvarig, Peter de Verdier, har hot mot medarbetare ökat kraftigt de senaste åren."

Väl använda pengar?

Ironiskt att det är de som hatar PS mest som tvingat fram denna höjning av anslagen.

Väl använda hot?
Citera
2020-09-22, 10:54
Medlem
SVT får väl inse orsaken till varför detta sker:
Det heter socio-ekonomiska skäl - världens högsta skattetryck
åtgärd:
lägg ner PS
NUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av B71 2020-09-22 kl. 10:56.
Citera
2020-09-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ironiskt att det är de som hatar PS mest som tvingat fram denna höjning av anslagen.

Väl använda hot?
Du överskattar dessa personer. Hade de den slutledningsförmågan hade de ägnat sig åt något annat mer uppbyggligt för både dem själva och andra.
Citera
2020-09-22, 11:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du överskattar dessa personer. Hade de den slutledningsförmågan hade de ägnat sig åt något annat mer uppbyggligt för både dem själva och andra.

Ja du har såklart rätt. De som sitter hemma och skickar mordhot till journalister är såklart mentalt efterblivna eller bara så nergångna i sprit och misär att de tappat greppet. Synd bara att vi andra får betala för deras idioti. Dessa miljoner skulle självklart göra mer nytta i sjukvården eller äldreomsorgen.
Citera
2020-09-22, 11:09
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Så du menar
Nej det gör jag inte, det är dina hjärnspöken som förhindrar dig från att förstå saker som hotar att skaka om din världsbild. En självbevarelsedrift.

Nu är det dags för barnen att kolla på Bolibompa. I dag ska programledaren lära barnen att bara svenskar kan vara rasister.
Därefter ska vi kolla på statsministers tal till nationen där han berättar att etniska svenskar inte existerar och att svensk kultur är värdelös. Efter detta ska vi läsa en artikel på SVT.se där journalisten säger att svenska män är idioter.
Sedan på kvällen ska dessa tre gå hem, livrädda för att en Hollywood skinhead med läderjacka ska krossa deras huvud mot rännstenen. Därför måste dom ha livvakter.

Citat:
De som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2020-09-22 kl. 11:17.
Citera
2020-09-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nej det gör jag inte, det är dina hjärnspöken som förhindrar dig från att förstå saker som hotar att skaka om din världsbild. En självbevarelsedrift.

Nu är det dags för barnen att kolla på Bolibompa. I dag ska programledaren lära barnen att bara svenskar kan vara rasister.
Därefter ska vi kolla på statsministers tal till nationen där han berättar att etniska svenskar inte existerar och att svensk kultur är värdelös. Efter detta ska vi läsa en artikel på SVT.se där journalisten säger att svenska män är idioter.
Sedan på kvällen ska dessa tre gå hem, livrädda för att en Hollywood skinhead med läderjacka ska krossa deras huvud mot rännstenen. Därför måste dom livvakter.
Vilken fråga var det svaret på?
Citera
2020-09-22, 11:19
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Vilken fråga var det svaret på?
Du byggde upp en halmgubbe som du var redo att puckla på, så jag lät bli att ge mig in i den kampen.
Personligen håller jag med Fredrik Reinfeldt, är man med i leken så får man leken tåla.
Citera
2020-09-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Du byggde upp en halmgubbe som du var redo att puckla på, så jag lät bli att ge mig in i den kampen.
Personligen håller jag med Fredrik Reinfeldt, är man med i leken så får man leken tåla.
Du menar att om man ger sig in i kampen får man räkna med mothugg? Inte börja dividera om halmgubbar.
Citera
2020-09-22, 11:29
Medlem
Sticker lite i ögonen på många skattebetalare detta.
Om vi bortser från att dom redan får miljarder som bör kunna prioriteras bättre.
Så har SVT varit drivande i utvecklingen som ligger bakom det ökande grova våldet i samhället.
Dom har varit drivande i polariseringen med ett väldigt vänsterfokus.
Denna polarisering är del i att frambringa dessa hot.
Hot vilka jag inte försvarar måste jag förtydliga.
Men istället för att acceptera sin del så fortsätter dom att vrida på dessa kranar och bygger istället murar runt sig.
Murar som medborgare som får leva i det alltmer våldsamma samhället ska betala för.
Citera
2020-09-22, 11:40
Medlem
Ankdammsmans avatar
Livvakter? Det är normalt förbehållet statsledningen och personer med extrem hotbild, som Lars Vilks. Mycket märkligt att det nu ska tilldelas journalister. Hoppas nån gräver i det. Kvinnor som stalkas (och inte sällan mördas) av galna ex får nöja sig med larmknappar medan denna adel alltså ska ha beväpnade betjänter.

Annars är det bara att konstatera att novemberpartierna nu är all-in med SVT, som å sin sida också vet vad som gäller. Antingen fixar de valvinst och fortsatta miljarder tillsammans eller så realiseras för första gången ett reellt hot om bantningskur.
Citera
2020-09-22, 11:52
Medlem
Varför då? Det existerar ju inget ökat hot i samhället. Det är bara rasisterna som hävdar detta.
Menar Svt att det numera existerar ett hot? Svs rasisterna har haft rätt hela tiden?
Fler och fler statliga myndigheter verkar få skydd till och från sin arbetsplats. Guldgruvor för vaktbolag. Vem är det som får denna ökade utgift av våra skattepengar, ska vi gissa att politiker mfl sitter som ägare eller i styrelser för dessa bolag?

Men det är såklart arbetande skattebetalande "rasistiska" vit män i privat sektor, som bär skulden till allt som vanligt.
Citera
2020-09-22, 12:37
Medlem
De kanske kan åtgärda ORSAKEN istället för SYMTOMEN!

Om statstelevisionen hade varit opartisk och objektiv så hade dessa
problem inte ökat i denna omfattning.

Men; istället fortsätter man att spy ur sig vänsterextrem propaganda dagarna i ända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in