2020-09-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Helsingborgs TR B 5920-20:
* Dagbok

Synnerligen grov narkotikasmuggling 2020-09-08 -- 2020-09-09 Nyhamnsläge, Skåne län

Man född 1986, folkbokförd i Älta
Man född 1998, folkbokförd i Hägersten
Inget tolkbehov för någon av dessa

Har för mig att dessa två har kopplingar till Hells Angels, om de är fullvärdiga vet jag ej.
Citera
2020-09-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
80kg? Hur kan vi lita på att klanmedlemmar inom polisen inte varit där och norpat? Det kanske var 100Kg från början, eller 150kg?
Vad är det som säger att inte hela bytet råkar "bytas" ut mot vitt pulver på väg till förvaring?
Vem litar på polisen idag?

Frågor, frågor.

Har du nån foleihatt på lager man kan få köpa billigt?
Citera
2020-09-22, 13:19
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Varför ska det räcka? Vem som helst kan ju ha hittat joxet!

Rimligen hade de GPS tracking på väskorna och sökte upp dem med telefon. Svårt att säga att man bara råkade hitta väskorna då.
Citera
2020-09-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarflan
Haha ja ibland undrar man hur folk tänker... krävs väl dessutom en jävla massa kilon kokablad för att bara framställa några gram kola!? Den odlingen som producerar 100keys vitt i Sverige hade jag velat se

Eftersom det är beroende av luftfuktighet och höjd så blir det inga buskar alls. Puckot som anförde att moppemuppar tillverkar eget knark av denna sort är inget annat är pucko.
Citera
2020-09-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Helsingborgs TR B 5920-20:
* Dagbok

Synnerligen grov narkotikasmuggling 2020-09-08 -- 2020-09-09 Nyhamnsläge, Skåne län

Man född 1986, folkbokförd i Älta
Man född 1998, folkbokförd i Hägersten
Inget tolkbehov för någon av dessa

Tack för det.

En reflektion gällande var ärendet handläggs. Om partiet skulle hittats av random person så är det polisen i region Skåne som hanterar ärendet. Att fyndet görs i Skåne men ärendet hamnar i Stockholm tyder på att brottet anses börjat i Stockholm. Annars möjligen att man flyttat det pga av resurser. Att Skåne inte skulle kunna utreda ett narkotikabeslag är ju inte så sannolikt så man kan nog dra slutsatsen att partiet hittats av andra skäl än vad som framgår i detta läge. Att det bara flutit iland och slumpvis hittats kan vi nog helt bortse ifrån.
Citera
2020-09-22, 14:02
Medlem
getbusys avatar
Fyfan tänk å sitta där vid stranden och se 80kg kokain komma flytande, jag hade snabbt som fan snott åt mig ett par kg och gett mig av.
Citera
2020-09-22, 14:29
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hade blivit livrädd och inte ett dugg glad. Vad skulle man göra då?

Köra en "Tony Montana" så man blir gladare och modigare naturligtvis
Citera
2020-09-22, 14:33
Medlem
scoremaxs avatar
Nja, till och med Holländska HA fick in 298 kilo genom Colombianska kriminella, varpå 3ha-medlemmar fick den ljusa idén att slå ihjäl och stycka den Colombianska mellanhanden.

Det blev terapisamtal kan man säga, varpå deras egna klubb tog livet av dom.
Finns alltid en större fisk.
Citera
2020-09-22, 14:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
MC-klubb låter kuul - dom är Macho - då kan leverantören/leverantörerna inte driva in sina pengar
för då får dom spö eller blir ihjälslagna

Hur hamnade de 80 kgna i vattnet - dumpat från båt - flygplan - båt som sjönk?

Se svaret innan..
Citera
2020-09-22, 14:43
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nja, till och med Holländska HA fick in 298 kilo genom Colombianska kriminella, varpå 3ha-medlemmar fick den ljusa idén att slå ihjäl och stycka den Colombianska mellanhanden.

Det blev terapisamtal kan man säga, varpå deras egna klubb tog livet av dom.
Finns alltid en större fisk.

Lite OT men var kan man läsa om det?
Citera
2020-09-22, 14:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Lite OT men var kan man läsa om det?

Exempelvis:

https://m.youtube.com/watch?v=lpR8ByctmmE
Runt 12:00 minuter..
Citera
2020-09-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKeM.611
Möjligt att dom odlar gräs och kokar amfetamin, men aldrig i helvete att dom tillverkar kokain då själva huvudingrediensen inte ens går att odla här.

du vet, det går att be någon annan att importera det som behövs. Inget som är svårt. Går det att tvätta stulna pengar från ryssland helt öppet går det att be någon bulvan att importera det man behöver för att koka knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in