2020-09-21, 21:06
Medlem
godhetsapostelns avatar
De exempel jag känner till som varit polyamorösa så har de handlat om människor med autism. Jag har skrivit om det på Jordan Petersons reddit. Då har andra fyllt på med andra exempel där det också handlat om autism. Säger inte att det är så. Men det är en misstanke jag har.
Människor med autism har normalt inte samma behov till nära kontakter.
Citera
2020-09-21, 22:33
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Får mig att tänka på denna storyn.
https://www.newsbreak.com/news/15462...th-child-abuse

Jag tror inte det är hälsosamt med denna typ av förhållanden. Finns mängder med trådar på Reddit där folk i poly-relationer beskriver hur det tappar det fullständigt och bara mår skit hela tiden.
Citera
2020-09-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
De exempel jag känner till som varit polyamorösa så har de handlat om människor med autism. Jag har skrivit om det på Jordan Petersons reddit. Då har andra fyllt på med andra exempel där det också handlat om autism. Säger inte att det är så. Men det är en misstanke jag har.

Så varför då utöka sin skara av nära?
Citera
2020-09-22, 00:06
Polyamorös är kanske inte rätta modehajpen i coronatider
Citera
2020-09-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Så varför då utöka sin skara av nära?

Jag tror det godhetsaposteln menar är att i ett parförhållande kommer man varandra mer nära än om man är tre, desto fler desto ytligare.
Citera
2020-09-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl
Får mig att tänka på denna storyn.
https://www.newsbreak.com/news/15462...th-child-abuse

Jag tror inte det är hälsosamt med denna typ av förhållanden. Finns mängder med trådar på Reddit där folk i poly-relationer beskriver hur det tappar det fullständigt och bara mår skit hela tiden.

Jag tror det var Louis Theraux som gjorde några dokumentärer om polys, i början verkade allt jättebra och polyfamiljerna framställde sig som glada och nöjda, men när han tillbringat lite tid med dem och började ställa djupare frågor blottlades svartsjuka och psykisk ohälsa.
Citera
2020-09-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln

När det gäller män som frivilligt delar en kvinna med andra män tror jag det är mer än autism i botten, det går ju emot hela vår instinkt att föra våra egna gener vidare. De har förmodligen någon rubbning som gör att de inte har kvar den instinkten.
Citera
2020-09-22, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
När det gäller män som frivilligt delar en kvinna med andra män tror jag det är mer än autism i botten, det går ju emot hela vår instinkt att föra våra egna gener vidare. De har förmodligen någon rubbning som gör att de inte har kvar den instinkten.

Jag har aldrig knullat för att föra mina gener vidare. Tvärtom skulle det vara fruktansvärt att sätta någon stackare till världen. Om man bara ska knulla så är det väl inget mer än att alla inblandade är friska och sympatiska som borde spela någon roll.
Citera
2020-09-22, 17:47
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Jag tror det var Louis Theraux som gjorde några dokumentärer om polys, i början verkade allt jättebra och polyfamiljerna framställde sig som glada och nöjda, men när han tillbringat lite tid med dem och började ställa djupare frågor blottlades svartsjuka och psykisk ohälsa.

Är inte det en fråga om "som man ropar får man svar" då? Om en grävande journalist satte sig hos ett gäng random kärnfamiljer skulle jag sätta en bra slant på att allt från början verkat jättebra och familjerna framställde sig som glada och nöjda, men att man vartefter skulle hitta saker som svartsjuka och psykisk ohälsa under ytan om man specifikt gav sig ut för att gräva efter sånt.
Citera
2020-09-23, 19:17
Medlem
Det kommer och går det där. Det blir lite hippt ett tag, en liten våg. Sen hör man plötsligt inte mer om det.

Det fungerar nämligen inte i längden.

En fluga.
Citera
2020-09-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag har aldrig knullat för att föra mina gener vidare. Tvärtom skulle det vara fruktansvärt att sätta någon stackare till världen. Om man bara ska knulla så är det väl inget mer än att alla inblandade är friska och sympatiska som borde spela någon roll.

Polys handlar ju inte om att bara knulla utan om att ha förhållande och ofta familj och barn.
Citera
2020-09-25, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På vilket sätt skiljer sig det från vanliga äktenskap menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in