2024-02-03, 11:38
Medlem
I torsdags tog jag 0,5 för första gången. Mår så illa och kan knappt äta något.

Tips att bli av med illamåendet?
Citera
2024-02-04, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Det motverkar man genom att ligga på GHK-Cu under behandlingen med Ozempic / Tirzepatid.
Berätta mer! Är det hudvård injektioner eller tabletter?
Själv har jag just börjat med collagen pulver. Vet inte om det hjälper ett skit men kan ju testa.
Citera
2024-02-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan123

Du får testa dig fram själv har jag några grejer som brukar funka oliver saltgurka och keso citronvatten i vilken ordning som helst bara för att komma över illamående tröskeln, äpple gärna kylskåpskall skivad i tunna skivor.
Citera
2024-02-04, 12:41
Medlem
stumpjumpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Berätta mer! Är det hudvård injektioner eller tabletter?
Själv har jag just börjat med collagen pulver. Vet inte om det hjälper ett skit men kan ju testa.

Nu använder jag iofs Saxenda sen en månad, men använder sedan dess även Tyngre's kollagenpulver. Har en lite sliskig smak men insuper en mugg vatten med en matsked pulver 2ggr per dag. Tänker att det kan ju inte skada att försöka maximera hudens elasticitet. Är ca 12 kg ned sen lucia då jag kapade så många kolhydrater som möjligt för att tre veckor senare börja använda Saxenda.
Citera
2024-02-04, 13:33
Medlem
Behövs det recept om man köper i Spanien?

Någon som vet?
Citera
2024-02-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stumpjumper
Nu använder jag iofs Saxenda sen en månad, men använder sedan dess även Tyngre's kollagenpulver. Har en lite sliskig smak men insuper en mugg vatten med en matsked pulver 2ggr per dag. Tänker att det kan ju inte skada att försöka maximera hudens elasticitet. Är ca 12 kg ned sen lucia då jag kapade så många kolhydrater som möjligt för att tre veckor senare börja använda Saxenda.
Bra jobbat! 12 kilo är mycket.

Jag har gått ner 6 kilo sen i julas två veckor på ozempic smörjer in mig och tar kollagen inte så sugen på att bli rynkig och slapp.

Jag kör Oslo skin lab, dom hade en drive med 70 procents rabatt, gillar den inte riktigt smakar skit och löser inte upp sig och är väldigt dyra så ska kolla efter nåt annat.
Senast redigerad av A.Stalker 2024-02-04 kl. 13:48.
Citera
2024-02-05, 00:01
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Tänk på att semaglutid kan leda till andra tråkigheter som tex inflammation i bukspottskörteln, urinvägsinfektion och till o med cancer. Det pågår studier. Ta inte Ozempic om du inte är diabetiker.
Citera
2024-02-05, 06:55
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan123

Ingefära. Finns ingefärsjuice i stor flaska i kyldisken.
Citera
2024-02-05, 07:02
Medlem
Dishys avatar
Måste bara säga igen hur sjukt jävla skönt det är att mat inte får så mycket fokus i livet längre. Äta är numera antingen en bisak som man bara gör för att få energi i vardagen eller nöje (kul att gå ut och äta på roliga restauranger).

Fan vad skönt att slippa planera och optimera för att få max mättnad för att lyckas hålla kalorigränsen. Häromdan köpte jag frukost på Pressbyrån, en juice och en macka. Bröd och juice?! Mitt gamla jag hade dött, no way att äta något annat än ägg och grönsaker till frukost. Att ha normalvikt är verkligen bara en bonus. Har fått ett normalt liv, det är den största behållningen.
Citera
2024-02-05, 08:32
Medlem
Senaste avsnittet av Tucker Carlson handlar om Ozempic... kanske kan vara kul att titta på för intresserade.

https://x.com/TuckerCarlson/status/1753551818523541526
Citat:
Ep. 72 "If a fish tank is dirty, you clean the tank. You don't drug the fish." Calley Means makes the case against Ozempic.
Citera
2024-02-09, 21:43
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jends
Ozempic är medicin för patienter med diabetes 2. Att använda det som botemedel mot fetma är direkt vårdslös.
När läkare nu använder Ozempic som ett medel för viktminskning, där regioner slipper kostsamma utredningar av fetmapatienter, blir det ett spott i ansiktet på diabetesklienter som verkligen har behov av medicinen för att överleva!

Ingen har behov av ozempic för att överleva utan då är det insulin som isåfall är livsnödvändigt, uttala dig inte om saker du inte begriper, för din egen skull och naiva läsares dito
Citera
2024-02-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Ingen har behov av ozempic för att överleva utan då är det insulin som isåfall är livsnödvändigt, uttala dig inte om saker du inte begriper, för din egen skull och naiva läsares dito
Diabetiker typ 2 har en enormt mycket större risk att utveckla hjärt och kärlsjukdom än en person med endast fetma. Ozempic används delvis för att jämna ut blodsocker höjningen efter måltid (den snabba höjningen som orsakar mest skada på blodkärl) där insulin är svårinställt beroende på vi äter olika typ av måltid. Samtidigt har ozempic visat förebygga hjärt och kärlsjukdom. Så om man ska tänka i tankarna vem som får mest nytta av ozempic i levnadsår så är det mer prioriterat för diabetiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in