2020-09-21, 01:54
Medlem
Bland annat står det att läsa: "Prohibited Businesses. In addition to the Prohibited Uses described above, the following categories of businesses, business practices, and sale items are barred from being carried out using Coinbase Services or the Coinbase Platform ... "

"Drugs and Drug Paraphernalia: sale of narcotics, controlled substances, and any
equipment designed for making or using drugs, such as bongs, vaporisers, and hookahs;"

"Substances designed to mimic illegal drugs: sale of a legal substance that provides
the same effect as an illegal drug (e.g. salvia, kratom)"

Innebär detta att Coinbase blir ytterligare en värdelös skitsida som absolut ingen kommer använda för dess tilltänkta syfte (valutaspekulation med kryptovalutor)? Alla vet att majoriteten av BTC-transaktioner (nåja) är för att finansiera drogmarknaden, och om Coinbase blir en i ledet av alla sidor som motsätter sig överföringar till bl.a. FS 3.0 lär den ha spelat ut sitt syfte.

Vad tror ni?
Citera
2020-09-21, 06:59
Medlem
irriducibiliis avatar
Funkar coinbase i dagsläget till FS? Det är den enda sidan som verifierar mitt id kort..
Citera
2020-09-21, 07:19
Medlem
link71s avatar
Som localbitcoin då , detta var väntat tog längre tid än trott.
Citera
2020-09-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Funkar coinbase i dagsläget till FS? Det är den enda sidan som verifierar mitt id kort..

Nu är det förvisso någon månad sedan jag senast förde över pengar till FS, men det skedde då via Coinbase. Om alla dessa sidor börjar neka överföringar till "suspekta adresser" på FS m.fl. (hur det systemet nu kan identifiera var adresserna leder till har jag ingen aning om) så kommer ju hela darkweb-drogmarknaden att dö ut. Vore riktigt tragiskt att återigen vara förpassad till förortens lokale blatte med kamelhasch och bankat pulver.
Citera
2020-10-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjefarsan
Nu är det förvisso någon månad sedan jag senast förde över pengar till FS, men det skedde då via Coinbase. Om alla dessa sidor börjar neka överföringar till "suspekta adresser" på FS m.fl. (hur det systemet nu kan identifiera var adresserna leder till har jag ingen aning om) så kommer ju hela darkweb-drogmarknaden att dö ut. Vore riktigt tragiskt att återigen vara förpassad till förortens lokale blatte med kamelhasch och bankat pulver.

Ett kort utdrag från FUP angående åtalet mot misstänkt admin på Flugsvamp 2.

"Chainalysis samlar in data från internet samt marknadsplatser på darknet, och utför
kontinuerligt små insättningar och uttagstransaktioner från kända
tjänster som växlingsföretag och marknadsplatser på darknet. Analys
och klustring av adresser finns i verktyget tillgängligt för bland andra
valutorna bitcoin, ethereum och bitcoin cash"

Så BTC direkt från exchange med kyc till darknet är inte att rekommendera.
Citera
2020-10-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjefarsan
Om alla dessa sidor börjar neka överföringar till "suspekta adresser" på FS m.fl. (hur det systemet nu kan identifiera var adresserna leder till har jag ingen aning om) så kommer ju hela darkweb-drogmarknaden att dö ut. Vore riktigt tragiskt att återigen vara förpassad till förortens lokale blatte med kamelhasch och bankat pulver.
Tvärt om. Det skulle/kommer göra att "darkweb" blommar ut till en fullskalig ekonomi, och du kommer tycka att det var fånigt att du såg dagsläget som ens relevant. Det kommer inte heta "darkweb" längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in