Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-09-20, 19:36
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Kan jag uppnå sån effekt även på 4-ho-pce?

Se svar ovan.
Citera
2020-09-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Se svar ovan.
Har läst det mesta som finns nu ang just 4-ho-pce. Verkar vara väldigt delade uppfattningar, nästan lite regionvist
Citera
2020-09-21, 00:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tycker det är en stor skillnad på disso och hallisar. På disso fick jag en känsla att jag bara dog, det var på 3-MeO-PCE. Tog kanske lite för mycket den gången. Var rätt skönt först, sedan blev det otäckt. På 2F-DK-Ketamin däremot så tyckte jag det var rätt likt en vanlig fylla. Blev ostadig i benen och mådde väldigt bra. Kunde umgås med människor under ruset också.
På hallucinogener så blir det mer av en tripp, sitta i ett mörkt rum då dyker det upp allt möjligt framför ens ögon. Och uppleva egodöd och bli ett med allt som finns, hel universum.

Som jag ser det så är det inte så att man trippar på dissociativer, utan mer det är mer som att bli bedövad.
Citera
2020-09-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Okej. Vilken är lättaste att få en snetripp på, enligt dig?
Typ omöjligt att snea på disso
Citera
2020-10-18, 19:38
Medlem
Samowiedzas avatar
De är likadana, fast ändå direkta motsatser. Psykedeliska droger är den som vill känna mer, dissociativa droger är för den som vill känna mindre.

Efter en lina ketamin bryr du dig mindre om allt, blir bortdomnad psykiskt och fysiskt, och mår bra. Omtöcknad, lite borta sådär. Musik låter bra.

Efter en näve svamp bryr du dig mer om allt, känner mer psykiskt och fysiskt, och pendlar mellan glädje och kraftig rädsla/ångest. Plus en hemskt påfrestande känsla av stress i hela kroppen.
Citera
2020-10-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ok K står för Ketamine då insåg jag snabbt. Men det finns ju andra dissociativa, som MXiPr t.ex som dessutom är lagligt. Går det att håla på sådant tror du?

Jag tycker att MXiPr slår keta med hästlängder, att det dessutom är lagligt är ett stort plus! Jag tycker hela upplevelsen är bättre på MX, hålet likaså :)
Citera
2020-11-24, 01:02
Medlem
Ravsallads avatar
Tycker att båda har sin plats men de är olika. Jag har tagit en del LSD och ketamin.

* Hallucinogener liknar mer en "uppåtdrog", LSD är typ psykedeliskt-tjack. Dissociativer är mer än likt nedåtdroger, ketamin är typ som psykedeliskt-heroin.
* Det är lättare att uppleva en "real deal" psykedelisk upplevelse med hallucinogener. Krävs lite mer experiment och erfarenhet med ketamin. Många tar typ för lite och vinglar lite, eller för mycket och får total blackout.
* Det är lättare att få en snedtripp på hallucinogener. Alla känslor du upplever för stunden förstärks, även ångest och förtvivlan.

Citat:
Ursprungligen postat av Samowiedza

Efter en näve svamp bryr du dig mer om allt, känner mer psykiskt och fysiskt, och pendlar mellan glädje och kraftig rädsla/ångest. Plus en hemskt påfrestande känsla av stress i hela kroppen.
Det du säger är sant. Alla känslor förstärks på svamp, även negativa känslor. Men samtidigt alla positiva också, euforin du kan uppleva på svamp går inte att uppleva på mycket annat. Det mesta sitter i psyket, kan man acceptera svampen blir det mer avslappnat.
Senast redigerad av Ravsallad 2020-11-24 kl. 01:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in