2020-09-19, 17:40
Avslutad
Jag vet att Clomid går att köpa i vissa länder och jag har gjort det. Men här inom EU, var köper man Clomiphene / Clomid / Clomivid?
Egentligen för att stimulera ägglossning men det funkar för män också.
I vilka länder går Clomiphene att köpa "Over-The-Counter (OTC)", dvs utan recept?
Eller på vilka sajter går det att beställa, Amazon, Ebay.co.uk...?
Vilka snarlika läkemedel, mediciner, finns för att boosta den manliga fertiliteten?

Jag har hört att man kan få problem med synen, stämmer det eller var det bara en snubbe som nojade... Han sa att flugor, floaters, flög runt i ögonen och han var till sist tvungen att operera sig flera gånger. Kan det blir så av Klomifen?
Citera
2020-09-19, 17:53
Bannlyst
Konditionsträning och avstå alkohol och droger så ska du nog få ordning på picken.
Börja där, hjälper det inte så får du fixa piller som en sista utväg, piller får man hos doktorn.
Citera
2020-09-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-DRUNK
Konditionsträning och avstå alkohol och droger så ska du nog få ordning på picken.
Börja där, hjälper det inte så får du fixa piller som en sista utväg, piller får man hos doktorn.
Det funkar tyvär inte så . För flera år sedan så hade jag hormonproblem och gjorde allt läkaren sa . Flera år senare är det fortfarande lika illa men ingen hjälp får man då Sveriges sjukvård är överfull .
Citera
2020-09-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatelir266
Jag vet att Clomid går att köpa i vissa länder och jag har gjort det. Men här inom EU, var köper man Clomiphene / Clomid / Clomivid?
Egentligen för att stimulera ägglossning men det funkar för män också.
I vilka länder går Clomiphene att köpa "Over-The-Counter (OTC)", dvs utan recept?
Eller på vilka sajter går det att beställa, Amazon, Ebay.co.uk...?
Vilka snarlika läkemedel, mediciner, finns för att boosta den manliga fertiliteten?

Jag har hört att man kan få problem med synen, stämmer det eller var det bara en snubbe som nojade... Han sa att flugor, floaters, flög runt i ögonen och han var till sist tvungen att operera sig flera gånger. Kan det blir så av Klomifen?
Om det är lågt testosteron du vill behandla så kör på HCG , Clomid och nolvadex / arimidex så borde dina kullor växa till sig ordentligt .
Citera
2020-09-19, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Det funkar tyvär inte så . För flera år sedan så hade jag hormonproblem och gjorde allt läkaren sa . Flera år senare är det fortfarande lika illa men ingen hjälp får man då Sveriges sjukvård är överfull .

Piller skriver dom väl ut flitigt?
Citera
2020-09-19, 18:23
Avslutad
Det finns en hel massa man kan göra.
Zink, selen, vitamin C och D, levomefolic acid, B12, carnitine
Hålla pungen kall, duscha den med med kallt vatten. Lagom hård motion. Hellre långdistans än HIIT.
Ingen tobak (särskilt rökning). Bara lite eller ingen alkohol. Max två koppar kaffe per dag. Låg fettprocent, 12% lagom. Ej paracetamol, antihistaminer (särskilt cetirizine). Ej feber, testosteron, soja, lakrits, mint m.m. och de flesta droger inte bra osv.

Men trots alls, Clomid överväger nog de flesta av dessa faktorer tillsammans.
Citera
2020-09-19, 18:47
Moderator
Kraftkarls avatar
I Grekland, Rumänien och Turkiet ska de finnas. Förmodar att det är synrubbningarna du syftar på. Det är dopningsklassat i Sverige.

Klomifen ingår i gruppen SERMs, det en syntetiskt östrogen vilket skrevs ut för att starta ägglossningen hos kvinnor. Det stimulerar hypofysen att frigöra mer gonadotropin så det ger en högre frigörelse av FSH och LH. Detta leder i sin tur till ökade testosteron värden.
Citera
2020-09-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-DRUNK
Piller skriver dom väl ut flitigt?
Absolut . Men inte piller som kan hjälpa . Däremot antidepressiva skriva ut ordentligt mycket och dessa är i princip kemisk kastrering.
Citera
2020-09-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatelir266
Det finns en hel massa man kan göra.
Zink, selen, vitamin C och D, levomefolic acid, B12, carnitine
Hålla pungen kall, duscha den med med kallt vatten. Lagom hård motion. Hellre långdistans än HIIT.
Ingen tobak (särskilt rökning). Bara lite eller ingen alkohol. Max två koppar kaffe per dag. Låg fettprocent, 12% lagom. Ej paracetamol, antihistaminer (särskilt cetirizine). Ej feber, testosteron, soja, lakrits, mint m.m. och de flesta droger inte bra osv.

Men trots alls, Clomid överväger nog de flesta av dessa faktorer tillsammans.
Påverkar antihistaminer tex loratradin testo ?
Citera
2020-09-22, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Påverkar antihistaminer tex loratradin testo ?

https://www.researchgate.net/publication/333519232_The_potential_impact_of_1st_and_2nd_gene ration_antihistamines_on_male_fertility/link/5e7fc42192851caef4a8e743/download

"Study reports that the second-generation antihistamine cetirizine hydrochloride has potent and significant effects on male fertility compared with the first-generation H1 antihistamine pheniramine maleate through its changes in prolactin, LH, and FSH levels. These hormonal changes decreased spermatogenesis and sperm count."

"Several studies indicating that antihistamine drugs may affect testicular homeostasis by enhancing or decreasing androgen production, including several studies suggesting that daily use of the antihistamines was associated with a decrease in testosterone levels"

"The mechanism by which H1-antihistamine causes gynecomastia is explained by the structural similarity of neuroleptics and H1-antihistamines. Neuroleptic drugs block dopamine receptor in the pituitary gland, thus interrupting normal dopaminergic inhibition of prolactin secretion. In this manner, neuroleptics could increase the level of prolactin. In men, hyperprolactinemia induces hypogonadotropic hypogonadism (androgen-deficiency), and the resulting relative increases in estrogen could lead to gynecomastia."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in