2020-09-19, 05:27
Medlem
Ärligt talat vad händer med Sverige?
Igår & idag har jag följt senaste nytt på Aftonbladet.

Inom loppet av 10 timmar så har de varit ca 2-4 skjutningar per dag senaste 2 dagarna. Gå in scrolla nu.. det är skrämmande Västerås, Hässelby & senast Norrköping var det tror jag.

Går man in i aktuella ämnen här så är det många ämnen inom skjutningar på toppen.

De ju helt otroligt. Läser tidningar från grannländer & dem är inte ens i närheten av oss.

Denna fråga diskuteras flitigt i varje ämne där det gäller skjutning, men helt ärligt vad är det som spårat ur?
Citera
2020-09-19, 05:29
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinljus313
Ärligt talat vad händer med Sverige?
Igår & idag har jag följt senaste nytt på Aftonbladet.

Inom loppet av 10 timmar så har de varit ca 2-4 skjutningar per dag senaste 2 dagarna. Gå in scrolla nu.. det är skrämmande Västerås, Hässelby & senast Norrköping var det tror jag.

Går man in i aktuella ämnen här så är det många ämnen inom skjutningar på toppen.

De ju helt otroligt. Läser tidningar från grannländer & dem är inte ens i närheten av oss.

Denna fråga diskuteras flitigt i varje ämne där det gäller skjutning, men helt ärligt vad är det som spårat ur?

Tåget Sverige
Citera
2020-09-19, 05:34
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Polisen får inte rasprofilera, därför kan blattar springa omkring beväpnade med allt från knivar till automatvapen och granater.
Citera
2020-09-19, 05:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Polisen får inte rasprofilera, därför kan blattar springa omkring beväpnade med allt från knivar till automatvapen och granater.

Är det något svenskar kommer börja med för att försvara sig inom en snar framtid?
Citera
Medlem
Social-liberalismen hände.
Citera
Medlem
SmyghukareNs avatar
Precis exakt vad dom som makten har är ute efter, du skall inte längre känna dig trygg och säker i ditt land.

Först den stora försvarsnedläggningen, sedan slå sönder och kastrera en fungerande poliskår.

Sedan pressa in bokstavligen miljoner kriminella analfabeter, resultatet blir som dom styrande vill - kaos, våld och otrygghet.

Och fast dom in i minsta detalj vet vad dom gör, förnekas det varje sekund med att detta inte händer och att du bara inbillar dig.

Dom småhattade som äger pressen tillverkar din verklighet du lever i parti och minut.
Till detta dom köpta köpta politikerna med deras likaledes köpta helägda propaganda kanaler SR och SVT, som dagligen pumpar ut noga kontrollerad smörja, som på ett undanglidande sätt aldrig talar om verkligheten som den är.

Det är kommunister och vänstermänniskor som har makten, och bara ett exempel är avrättningen av 6 000 värdelösa pensionärer.

Folk är inget, makten är allt.
Citera
2020-09-19, 05:48
Medlem
Europes avatar
Vi hade under föregående dygn 6 skottlossningar, var av 3 var dödsskjutningar. I ett av fallen är det kanske inte bekräftad skottlossning, då jag har för mig att man endast vet att folk ringde in om det. Hur som helst var det alltså ännu värre än det som anges i trådstarten. Jag är dock osäker på hur många det har varit det sista dygnet.

Jag har reagerat på att det verkar som skjutningarna har blivit ännu mer frekventa i höst, trots att de duggade tätt redan innan.
Senast redigerad av Europe 2020-09-19 kl. 05:51.
Citera
2020-09-19, 05:56
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Menar du på allvar att du inte har en aning om varför det har blivit såhär?
Citera
2020-09-19, 05:57
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Är det något svenskar kommer börja med för att försvara sig inom en snar framtid?

Det får inte hända, därför skulle en sån utveckling öppna för att polisen börjar visitera alla män i stor skala.
Vilket säkert skulle leda till mindre knivande och skjutningar.
Frågan är vilka svenskar som vill gå i bräschen och ta dryga straff för vapeninnehav, för att det eventuellt ska ge ett säkrare samhälle på sikt.
Citera
2020-09-19, 05:58
Medlem
Late stage liberalism.
Citera
2020-09-19, 06:09
Medlem
Europes avatar
Någon som vet hur frekventa skottlossningarna har varit senaste 1-2 veckorna? Känns som de har ökat ytterligare, men samtidigt har jag inte koll, så säker är jag inte.
Citera
2020-09-19, 06:35
Medlem
Man försöker väl dölja. Söker man på "skjutning Hässelby" så får man resultat från 2018 trots att det lär ha skjutits igår. Får inte ihop det. Det judiskt ägda Google borde ju vara på bettet för att svärta ned de våldsamma babbeluringarna som styrs av Saudiarabiens bokstavstrogna islamism.

Men nog har skjutningarna ökat kraftigt det senaste året. Killen som blev skjuten vid macken i Brommaplan var ju en förstasidesnyhet, nu skulle det bara bli en notis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in