2026-09-07, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jämför gärna med Mrs. Miller.
Återkom sedan om du, på fullaste allvar, fortfarande att Py Bäckman är sämst.

Jag menar Annelie Rydé , blandat ihop bruttorna

Hon är alltså sämst i Sverige
Citera
2026-09-07, 11:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Mona Seilitz gjorde en platta 1984 som är fruktansvärd, vet inte vem hon låg med för att få göra den, men fy fan va hemsk den är.
Sen finns det ju naturligtvis såna som Leif Andersson och en kvinna som kallade sig för Monica, hittade en singel med henne, där hon bland annat gör en cover på "gråt inga tårar" och helvete vad dålig hon är och musiken är så jävla i otakt så det blir helt underbart dåligt underhållande
Citera
2026-09-07, 12:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Nåväl, frågan kvarstår.

Hur står sig Annelie Ryde mot Mrs. Miller ?
Citera
2026-09-07, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nåväl, frågan kvarstår.

Hur står sig Annelie Ryde mot Mrs. Miller ?

Jag tänker bara ta upp Sverige , och inte jämföra Annelie Ryde´med hela världen för då tappar man proportionerna. Bättre att utse sämsta sångrösten för varje nation
Citera
2026-09-07, 17:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Jag tänker bara ta upp Sverige , och inte jämföra Annelie Ryde´med hela världen för då tappar man proportionerna. Bättre att utse sämsta sångrösten för varje nation
Kanske för dom som har koll.

Själv är jag rätt dålig på sångerskor från Nepal, Kirgizistan, och Sierra Leone.
För att inte tala om värdens folkrikaste länder, Indien och Kina.
Men visst, lista gärna varje nations sämsta sångerska.
Citera
2026-09-07, 17:43
Medlem
En mycket känd sångare som jag tycker inte kan sjunga är Bob Dylan.
Citera
2026-09-07, 18:03
Medlem
https://youtu.be/H59vWIlL8_I?feature=shared

En neger sjunger här kommer Pippi Långstrump.

Markoollii på eget vis.

https://youtu.be/24MZEKBmBv0?#8308;
Citera
2026-09-07, 19:27
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:

Anne-Lie Rydé är en av Sveriges genom tiderna bästa sångerskor. Insisterar du emotser jag en specificerad motivering, men stalltipset är att du har bruttorna fortfart blandade. (Även Tone Norum sjunger än, med viss bock å the Bosse (v. S.).)
Citera
2026-09-07, 19:31
Medlem
Jag är lite fascinerad över att Yung Lean sjunger sämre och sämre ju längre han håller på. Men det hindrar ju inte hans popularitet från att öka.
Citera
2026-09-07, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Anne-Lie Rydé är en av Sveriges genom tiderna bästa sångerskor. Insisterar du emotser jag en specificerad motivering, men stalltipset är att du har bruttorna fortfart blandade. (Även Tone Norum sjunger än, med viss bock å the Bosse (v. S.).)

Tråden är trams i sig. Jag tänker inte battla med någon som har en annan uppfattning därför att det är helt och hållet subjektivt vad man tycker.

Men ingen kan förneka att hennes stora " Hit" Segla på ett moln är en tondöv anrättning av falsksång blandat med fel andningsteknik och register som hon inte behärskar.

Den här inspelningen är gjort i en studio, det fanns alltså tid för eftertanke och ev. justeringar . Men det blev bara skit.
Och många som köpte LP:s är därför omusikaliska och döva

https://www.youtube.com/watch?v=lCNbVAOFJLM
Senast redigerad av Upplyften 2026-09-07 kl. 20:49.
Citera
2026-09-08, 09:49
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Tråden är trams i sig. Jag tänker inte battla med någon som har en annan uppfattning därför att det är helt och hållet subjektivt vad man tycker.

Men ingen kan förneka att hennes stora " Hit" Segla på ett moln är en tondöv anrättning av falsksång blandat med fel andningsteknik och register som hon inte behärskar.

Den här inspelningen är gjort i en studio, det fanns alltså tid för eftertanke och ev. justeringar . Men det blev bara skit.
Och många som köpte LP:s är därför omusikaliska och döva

https://www.youtube.com/watch?v=lCNbVAOFJLM
Att tyckande är subjektivt är en truïsm, och enligt dig kan snarare alla förneka dina ord. Attack är inte alltid bästa försvar, och du diskvalificerar dig själv här. Segla på ett moln är f.ö. en typisk 80-talssvulst ålagd artistdebut, och nej, sådana gavs sällan tid för eftertanke och ev. justeringar i studio. Debutsingeln alltså, från en sedan 40-årig karriär. Men tack för svar, vi är nog egentligen så överens vi kan vara, och trådstarten bådar inte bättre.
Citera
2026-09-08, 15:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
En mycket känd sångare som jag tycker inte kan sjunga är Bob Dylan.
Nu är jag själv ingen expert på just sång då jag själv svävar mer i det instrumentala facket, men rent sångtekniskt känns inte Dylan något vidare, nej. Rösten är ganska säregen och nästan lite järv. Och där blir det en smaksak huruvida man uppskattar det eller ej.

Jag kan uppskatta Bob Dylans låtar och hans stuk ibland, men jag skulle inte orka lyssna på det några längre stunder. Samma gäller Håkan Hellström för min del, men jag skulle inte kalla någon av dem några bra sångare rent tekniskt iaf.

Skön sångröst emellanåt kanske ja, men det är en annan sak. Man kan ju uppskatta sådant som inte är "perfekt" också. Precis som jag kan uppskatta en gitarr som är lite, lite ostämd bara det ligger "rätt" ostämt för mina örons behag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in