2020-09-18, 13:55
Medlem
God eftermiddag! Tänkte knåpa ihop en liten rapport här på FB. Mest för min egna skull, men även om någon skulle ha egen vinning av att läsa mina tankar och reflektioner.

Börjar väl med det obligatoriska.

Ålder: 30
Längd: 180 (om sanningen ska fram är jag väl närmre 178 än 180. Men fåfänga, manlet osv)
Vikt: För mycket, men håller på att recompar nu när jag faktiskt kommit upp i normala hormonnivåer.

Träningserfarenhet: Tränat sedan andra året på gymnasiet. Så 12 år..ish. Gått igenom de flesta faserna man gör när man tränar. Hög motivation, låg motivation, tränat för tungt, tränat för lätt. Tagit uppehåll, börjat igen.

Stats för de som är nyfikna:
Bänk: bänkar ej pga olycka i tonåren då jag blev påkörd och strulade till hela vänster sida i princip.
Knäböj: 160kg
Marklyft: 205 kg

Kost: veganskt 25 av 30 dagar skulle jag tippa på. Brukar äta kött en gång i veckan ungefär. Mest för att jag känner att kroppen cravear. Fyller dock ut med vassleprotein. Med anledningen att det är enkelt och billigt.

Runt 2500-3000 kcal hamnar dygnskalorierna på. Går ner 0,5-0,7kg i veckan i snitt. Så länge jag fyller proteinkvoten så brukar kolhydraterna/fettet variera.

Tillskott: daglig multivitamin. Kommer lägga till NAC under ”kuren”. Lite extra vatten och möjligtvis mjölktistel. Lite knepigt att få tag på, men hittat en sida nu som säljer i bulk.
En del antidepressiva som jag håller på att fasa ut under årets gång.

Laster i livet: Cola Zero. Äter varken godis eller chips. Nykterist. Röker ej eller snusar.

Till kuren;
40/50 Tbol (nouveaux)
TRT (nebido, läkarordination)
Varken mer eller mindre. Recompar som sagt.

Syfte: fortsätta min recomp. Fokus på axlar och rygg. Min fysik är i övrigt väldigt lower body dominant. Trästockar till ben och svårt att lägga på mig i överkroppen.

Må väl och tack för läsningen!
Citera
2020-09-18, 15:38
Medlem
Första passet efter vilodag. Kör PPL-Vila-PP-Vila.

Slängde i mig 20mg Tbol lite efter frukosten och planerar 20mg till ikväll vid sänggående.

Eftersom fokus ligger på rygg så kör jag alltid rygg efter vilodag.

Börjar passet med facepulls och active hangs.

12,5kg x 20 x 3 på facepulls
30 sec active hangs x 90kg x 3

Därefter latsdrag 1,5x axelbrett grepp:
70kg x 12 x 3

Sittande kabelrodd med smalt neutralt grepp:
80kg x 12 x 3 med fokus på att stretcha ut latsen i den negativa delen av lyftet. 1:1:3 TUT

50kg x 12 x 3 med fokus på att dra upp mot övre magen/nedre bröstet för lower/mid trap och skuldrorna. Squeeze vid kontakt med revbenen/bröstkorgen i 3 sekunder.

Strikt bicepcurl, dvs rumpa/rygg/huvud i kontakt med vägg.
20kg x 12 x 3 med fokus på kontrollerad negativ och topkontraktion.

Strax under axelbrett grepp. Brukar pressa armbågarna mot magen och se till att jag pressar utsidan av handflatan mot stången ordentligt för att ”vrida” handen i toppläget.

Hammercurls:
12kg x 12 x 3, en arm åt gången, hantlar.

Avslutade med wristcurls bakom rygg och framför. Låter skivstången rulla från handflata ner i fingrarna och klämmer sedan till i 1-2 sekunder.

20kg x 15 x 3

Fortfarande lite seg i benen från onsdagens legday. Annars brukar jag lägga in 30 min cykel efter mina överkroppspass. Ca 10-12 km med en puls som varierar mellan 120-140 BPM. Skulle säga att jag cyklar i snitt 3 gånger per vecka. Sedan till och från gym + 10-15000 steg dagligen.

Må väl!
Citera
2020-09-19, 13:24
Medlem
Dag två och därmed pass två.
20mg intaget vid frukost och lite extra vatten. Inte märkt av några problem med magen vid intag, givet det bara är dag två men vi hoppas på att det håller i sig.

Push på schemat;

Lite prehab/rehab i form av rotatorcuffen, skuldror och handlederna. Internal/external rotation i kabel, facepulls ännu en gång samt scapula pushups. Kör även något set med tricep rope pushdowns för att få in lite blod runt armbågarna.

Först ut militärpress:
75kg x 5 x 3
60kg x 8 x 3

Sidolyft med bröstet lutat mot en högt uppfälld bänk. Drop-set:
8kg x 15 x 3
5kg x 13 x 3

Chest flyes, kabel i axelhöjd med ”öppna” händer. Fokus på att squeeza och stretcha ut ordentligt genom varje rep;
20kg x 12 x 3

Chest flyes, från lågt läge, fokus på övre bröstet.
7,5kg x 12 x 3

Tricep pushdowns:
27,5 x 15 x 3

Tricep overhead extension med rep:
15kg x 12 x 3

Avslutade med 27 min på cykeln,
10 km, 130-147 i puls, 190-210W
Uppe i dagens 10000 steg, och fler blir det då det är tvättstugan ikväll.

Imorgon blir det nog ett bonuspass i form av legs. Är i början på min injektion så energin finns i överskott.

Må väl!
Citera
2020-09-21, 14:51
Medlem
Dag 4 och rygg ännu en gång på schemat!
20mg tbol till frukosten som vanligt och ytterligare 20 ikväll innan sänggående.

Värmer upp med lite facepulls, active hangs och band pull aparts.

Latsdrag smalt underhandsgrepp:
75kg x 12 x 3

Latsdrag 1,5x axelbrett grepp:
75 x 12 x 3

Skivstångsrodd axelbrett grepp:
80kg x 10 x 3

Kabelrodd, smalt grepp, pyramid:
60kg x 15
70kg x 12
80kg x 10
90kg x 8
80kg x 10
70kg x 12
60kg x 15

Reverse flyes i maskin:
28kg x 20 x 3

Avslutade med 30 min på cykeln igen, ingenting fancy, 11km med lite youtube som sällskap. Runt 140-145 i puls.

Observationer: Kände en liten fylligare pump under dagens pass. Samt lite extra i vaderna när jag trampade på.

Kan vara placebo, vattenvikt, salt eller en början på tbols effekt? För tidigt att säga, så låter tiden utvisa. Är som sagt i början av en nebidoinjektion så det borde peaka snart.

Samt att helgen firades med lite nachochips och vegetarisk tacofärs med massa grönt och salsa.

Nåväl, ha det bra där ute!
Citera
2020-09-22, 16:22
Medlem
Dag 5 och push på schemat!
20mg frukost och kväll som vanligt.

Lite reflektioner:
Tycker att jag börjar känna av en skillnad i återhämtningen under och efter passen.

Det blir nästan lite som att hjärnan inte orkar hänga på musklerna. Är nästan lite som att jag skulle kunna köra om passet efter mina 30 min på cykeln.

Var ute med hunden under nattens gång och kände mig sjukt fyllig efter gårdagens ryggpass.

Dagens pass bestod av:
Militärpress
Dumbbell Side laterals
Cable side laterals
Face pulls
Rotatorcuff
Chest flyes
Tricep pushdowns
Tricep extensions

Blir lite långdraget att skriva ut alla arbetsset. Tänker att jag gör en summering av vikt, arbetsset, reps osv i slutet av dessa 50 dagar. Mest för att jämföra!

Trevlig tisdag på er alla!
Citera
2020-09-27, 14:38
Medlem
Ringdingding! Det nalkas uppdatering.

Är inne på dag 10 och det börjar rulla på ordentligt. Inte fått den s.k. brutala pumpen i ländrygg eller vader. Men det känns mest skönt.

Gällande träningen så är den största skillnaden uthållighet skulle jag vilja påstå. Känner mig sjukt fräsch i benen trots 4 pass på cykeln och 2 ”legdays”. Så återhämtningen på topp!

Styrkan har väl varit mest blygsam. Men även där smyger det upp, ibland några reps och ibland några kg extra.

Viktnedgången har faktiskt stannat av. +500g efter 10 dagar för att vara mer exakt. Vet inte om jag ska ge cred till tbol, peaken på min nebido eller ökat vätskeintag. Är väldigt väldigt noga med att få i mig minst 3-4L om dagen nu. För njurarnas och leverns skull. Blodprov planeras in vid slutet av kuren.

Övriga reflektioner; vet inte om 40mg är tillräckligt högt för mig. Kommer köra 40mg hela perioden på 50 dagar och efter blodprov se orsak och verkan på diverse organ och blodfetter.

Om jag ska dra en parallell till nebido och övrig medicinering så är jag en snabb metaboliserare. Har problem att komma upp i bra serumnivåer gällande både testosteron och övrig antidepressiv medicinering. Någon som har input gällande detta? Om man ska broscienca så borde väl detta även gälla tbol? Visserligen är ju alla preparat olika men ändå. Kanske testar 60/40 eller liknande i framtiden om jag är nöjd.

Trevlig söndag på er alla!
/GnG
Citera
2020-09-28, 20:19
Medlem
Dag 11 och en orolig natt.

Inatt hände det. Det där som verkligen står ut från ”vardagen”.

Den grönjävligaste pump jag varit med om satte sig lägligt i baksida axel och latsen. Kände mig som en jävla alien i morse när jag klev upp. Halva natten spenderades med rear delts som spände på i något som kunde liknas ett överpumpat cykeldäck.

Vände och vred på mig men hittade ingen lyckad ställning. Det känns verkligen som att baksida axel ska brista och sprängas likt en ballong.

Rygg var på dagens schema och baksida axel mår inte bättre nu heller. Pumpen och en brinnande känsla som att jag dragit en burk tigerbalsam över hela ryggen.

Bröst imorgon och jag antar att det passet inte kommer lämna mig utan ännu en svidande pump.
Citera
2020-09-29, 16:50
Medlem
Dag 12 och det börjar hända grejer.

Push på schemat, körde min uppvärmning och gled sedan vidare till skivstängerna för lite militärpress. Stämmer av med bara skivstången så rörligheten och fokus är på plats och börjar sedan köra.

40->50->60->70 allt flyter på som det ska. Kör 5or på varje steg innan jag ska börja mina arbetsset. 75 känns hur bra som helst och jag gräver djupt inom mig för att samla mod till att försöka mig på en 1:a på 80kg.

Spatserar runt och tampas lite med den där ilande känslan inombords som får en att tvivla lite. Greppar tag i stången och möts av den tunga känslan av en skivstång som inget hellre vill än att trilla rakt igenom mig.

Kniper åt skinkorna i ett tryck som hade krossat alla försök till att få upp ett finger där och trycker ifrån. Och herrejävlar vad förvånad jag blev när den gick upp som ett uppvärmningsset på 50kg.

Drar ett nytt andetag och skjuter iväg ännu en repetition. Upp och ner. Med mitt nyfunna mod så grindar jag sönder en tredje repetition innan jag lämnar över stången till racket.

Slagen av häpnad så går jag och småsuger på den karamellen som blev en 3a på 80 och resten av passet fortsattes med gott humör.
Citera
2020-10-03, 14:24
Medlem
Dag 16 och mysteriet med de svidande bröstvårtorna.

Efter någon dag med lite brännande i titsen så tog herr GnG en närmre titt. Har inte ont i själva ”bröstet” utan snarare toppen av nippen. Pillade lite och inspekterade och till min stora glädje så visade det sig att mina nipps spruckit lite. Fanns små små sårskorpor i vecken på nippen. Är ganska dålig på att använda lotion för huden efter jag duschat.

Så den svidande känslan är nog resultatet av en kombination av torr hud och väldigt mycket cyklande/tränande. Mina t-shirts blir ofta dränka i svett så blött tyg + stiff nipples är inte någon höjdare.

Det stillade iallafall min oro. Jag vet att tbol ibland kan vara fakes bestående av dbol. Men eftersom jag ”bara” har gått +800g på 16 dagar så kan jag nog utesluta att det är en dbol fake iaf.

Gymmet rullar på som attan. Ökar vikten varje pass i princip och återhämtningen är på topp. Som jag reflekterat över tidigare så är uthålligheten/konditionen jag mest ökat i. När jag skulle rulla till affären häromdagen på cykeln så kändes det som att jag trampade på 1ans växel i princip. Trots att det inte var fallet.

Mina 10km efter varje pass börjar blekna. Där jag tidigare låg på 130-140 i puls så kommer jag knappt upp i 120 längre. Samtidigt så har jag skiftat lite mer fokus till själva träningen snarare än konditionsdelen efteråt. Börjar bli rätt saftig volym under push/pull passen, men känner mig såpass fräsch tills nästa pass att jag krigar vidare.

Dessutom fällde sambon kommentaren att hon tycker mina biceps blivit större den sista tiden
Tills nästa gång!
/GnG
Citera
2020-10-05, 17:42
Medlem
Guts aromatiserar som en kvinna

Uppföljning på mysteriet kring de svidande bröstvårtorna. Som sagt, skavsår var avcheckade men jag är en väldigt försiktig individ. Så i samband med de svidande nippsen så drog jag iväg ett test på östradiol hos werlabs nu direkt på morgonen.

330 pmol/l möttes jag av när jag öppnade journalen. Detta leder mig till två spår.

Spår 1: Vid provtagning 3 dagar innan injektion hade jag 21 nmol/l testosteron och 193 pmol/l östradiol. Med tanke på att provet togs som ”dalvärde” så krävs det väl inte en raketforskare för att räkna ut att injektionen skjuter upp mitt testosteron och därefter även mitt östradiol.

Spår 2: tbollarna är i själva verket dbollar eller utspädda med detta. Dock har jag inte blivit särskilt ”bloated” under kurens hittills korta längd.

Det som förundrar mig är dock att jag upplever ingen som helst bloat (+800g) på snart 20 dagar och kuken står och blir polerad dagligen. Borde inte högt östrogen sänka både kuk och lust?

Gissar på alternativ 1. Vet dock inte om jag ska spela roulette med min hälsa och kontakta läkaren. Vi har aldrig pratat om aromatashämmare och som jag förstått det så ökar läkarna hellre intervallet eller i värsta fall avbryter behandlingen om östrogenet skenar.

Har även tagit testosteron men svaret på detta har inte trillat in, så avvaktar på det provsvaret innan jag drar iväg ett samtal till VC.

Fortsättning följer.
/GnG
Citera
2020-10-05, 18:38
Medlem
Där trillade testosteronet in. 24 nmol/l.

Kliar mig skapligt i huvudet just nu.
Citera
2020-10-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GutsAndGlory
Där trillade testosteronet in. 24 nmol/l.

Kliar mig skapligt i huvudet just nu.

Tja hur mycket test tar du i veckan ? Kanske jag som missat i rapporten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här