• 1
  • 2
2020-09-19, 21:06
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sano90
Jag håller helt med i det du säger asså jag har tänkt att bara dra till indien och leva som en munk eller gå med i armén. Jag känner inte mig själv för fem öre har liksom ingen aning vad jag vill göra. Är liksom utbildad elektriker, webbutvecklare, lastbilschaufför men arbetar med helt andra grejer och byter jobb ofta. Bara att tänka på framtiden ger mig ångest.
Har provat meditation men det hjälper inte.
Hur hittar man en bra meditationslärare?
Rekommenderar appen Insight Timer som är som ett slags socialt nätverk för meditationslärare. Där finns det många du kan ta kontakt med och börja arbeta med.

Det du beskriver är känt inom buddhistisk filosofi och kallas kort och gott för tvivel. Det är något väldigt många upplever i olika utsträckning och ses som ett hinder för ens eget övande. Du överkommer dessa enklast genom att göra något över tid. Om du t.ex. mediterar varje dag i en vecka kommer en del av tvivlet att försvinna, om du gör det i en månad kommer ännu mer att ramla bort osv. Därav att det kan vara gynnsamt att ha en lärare.
Citera
2020-09-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Testat magnesium?
Jag har också vakat på nätterna pga oro/ångest. Man måste jobba hårt på sitt mående har jag förstått, ändra på det som stressar. Lev sunt. Rutiner. Grubblerier gör ingen nytta, lär dig läsa av när dina tankar blir onödiga och skapar oro, och låt dessa tankar passera utan att fokusera på dem för mycket.

Testa den här https://xn--jaghrnu-8wa.se/ "att vila i sig själv". Kör den så ofta du kan, den har hjälpt mig.

Tack ska testa att köra med den så jag verkligen får in fler meditations sessions om dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Rekommenderar appen Insight Timer som är som ett slags socialt nätverk för meditationslärare. Där finns det många du kan ta kontakt med och börja arbeta med.

Det du beskriver är känt inom buddhistisk filosofi och kallas kort och gott för tvivel. Det är något väldigt många upplever i olika utsträckning och ses som ett hinder för ens eget övande. Du överkommer dessa enklast genom att göra något över tid. Om du t.ex. mediterar varje dag i en vecka kommer en del av tvivlet att försvinna, om du gör det i en månad kommer ännu mer att ramla bort osv. Därav att det kan vara gynnsamt att ha en lärare.

Yes ska kolla på den appen. Tvivel på vadå menar du? Tvivel på att meditation ska hjälpa? Men iaf ska försöka att meditera regelbundet nu
Senast redigerad av Sano90 2020-09-20 kl. 01:02.
Citera
2020-10-17, 22:13
Medlem
Har haft problem med sömnen så läng jag kan komma ihåg. Har svårt att komma till ro så att säga. Något som jag kan rekommendera är cbdolja, köper min från qanoid men finns flera ställen nu man kan köpa på, var lite svårare för några år sen. Magnesium är också något som jag tycker hjälper mycket. Annars är det träning och meditation. Lycka till!
Citera
2020-10-17, 22:34
Testa ASMR och EFT metoderna, 5htp, magnesium, kamomillte o GABA o träna hårt på dagarna så ska sömnen knacka på ska du se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in