Citat:
Hej!
Jag börjar känna mig tjatig och besviken och arg.
Min partner är dålig på att kommunicera, tänker bara på sig själv oftast och har minne som en guldfisk.
Saker som jag stör mig på handlar ex om:
Inte passa tider, vara borta flera timmar utan att ha på sig mobilen.
Bestämmer barnpassning m m med sina föräldrar utan att prata om eller underrätta mig.
Lagar och köper bara mat till sig själv och barnen.
Lovar att fixa saker men glömmer i princip alltid.
Inte tänker på konsekvenser.
Inte förståelse för mina känslor.
Jag fattar att vi alla har brister och jag försöker också att leva med dessa saker men ibland sårar det mig och jag tar då upp det ex: jag fick ingen julklapp. Jag uppskattar den lilla gesten så vill ha en julklapp nästa år. Men känns inte som att min partner bryr sig om mina behov eller att mötas.
Jag tror helt ärligt att det beror på delvis väldigt dåligt kort- och långtidsminne och en nonchalans eller bristande eq. Han har inte lärt sig kommunikation och känslor. Men man kan väl inte heller vara så bekväm att man bara är sån?
Jag vill någonstans och oftast att det ska funka. Vi har barn och många år ihop.
Vi har det bra i övrigt men det blir så mycket trassel impulsköp osv som jag känner mig stressad över att jag måste påminna om eller fixa. Och jag gillar inte den rollen heller...
Jag börjar känna mig tjatig och besviken och arg.
Min partner är dålig på att kommunicera, tänker bara på sig själv oftast och har minne som en guldfisk.
Saker som jag stör mig på handlar ex om:
Inte passa tider, vara borta flera timmar utan att ha på sig mobilen.
Bestämmer barnpassning m m med sina föräldrar utan att prata om eller underrätta mig.
Lagar och köper bara mat till sig själv och barnen.
Lovar att fixa saker men glömmer i princip alltid.
Inte tänker på konsekvenser.
Inte förståelse för mina känslor.
Jag fattar att vi alla har brister och jag försöker också att leva med dessa saker men ibland sårar det mig och jag tar då upp det ex: jag fick ingen julklapp. Jag uppskattar den lilla gesten så vill ha en julklapp nästa år. Men känns inte som att min partner bryr sig om mina behov eller att mötas.
Jag tror helt ärligt att det beror på delvis väldigt dåligt kort- och långtidsminne och en nonchalans eller bristande eq. Han har inte lärt sig kommunikation och känslor. Men man kan väl inte heller vara så bekväm att man bara är sån?
Jag vill någonstans och oftast att det ska funka. Vi har barn och många år ihop.
Vi har det bra i övrigt men det blir så mycket trassel impulsköp osv som jag känner mig stressad över att jag måste påminna om eller fixa. Och jag gillar inte den rollen heller...

Köpa mat till sig själv och barnen och skita i dig? Nej fy fan. Var fan är kärleken?
Ta ett snack med honom och förklara att det sårar dig. Fattar han inte så får du antingen leva med att bli behandlad såhär eller så får du hitta en bättre partner. Tror inte att du känner dig lycklig direkt..och nej det är inget högt krav att vilja bli både inkluderad och respekterad samt älskad.