2020-09-15, 17:58
Medlem
Hej!

Funderar på skaffa trådlösa hörlurar (airpods liknande). Apples märke kostar nästan 2000 kr! Jämfört med andra icke apple märken som typ kostar 99 eller 299.

Förutom märket? Vad är skillnaden? Är det så stor skillnad i batteritid och ljudkvalité?!

Bättre att köpa billigare varianten?
Citera
2020-09-15, 18:11
Medlem
Jag har haft runt 10 - 15 olika varianter av trådlösa hörlurar genom åren, dock inte så kallade True Wireless.
Har själv enbart haft neckbands av olika kvaliteter.

Det jag noterat är hur mycket mikrofonen skiljer sig i kvalitet.
Pratar du mycket i telefon behöver du bättre (dyrare) lurar annars fungerar billiga väl.
Citera
2020-09-15, 18:15
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Varför inte kika på begagnat? Jabba Elite t65 är knappast dåliga lurar och ligger på ca: 400-600kr. Lurar för 99kr tror jag är skit utan att ha en aning.
Citera
2020-09-15, 19:24
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Funderar på skaffa trådlösa hörlurar (airpods liknande). Apples märke kostar nästan 2000 kr! Jämfört med andra icke apple märken som typ kostar 99 eller 299.

Förutom märket? Vad är skillnaden? Är det så stor skillnad i batteritid och ljudkvalité?!

Mina har varit både i tvättmaskinen full cykel 60 grader samt i botten av bäcken 20 min och är fortfarande som nya, bortsett från repor.
Overklig kvalité som du aldrig återfinner hos någon annan tillverkare
Citera
2020-09-15, 19:31
Bannlyst
Airpods finns för strax under 1400 på Netonnet. Det gäller dem med laddningsbehållare som laddas via kontakt och inte trådlöst.
Citera
2020-09-15, 20:39
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Varför inte kika på begagnat? Jabba Elite t65 är knappast dåliga lurar och ligger på ca: 400-600kr. Lurar för 99kr tror jag är skit utan att ha en aning.

Begagnad AirPods med någon annans öronvax på?

Skulle inte tro det.
Citera
2020-09-15, 23:34
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Hej!

Enorm skillnad. Största irriterande skillnaden är batteritiden. Apple är "du vet vad du får/kan förvänta dig".

Köp inte skit. Du får köpa om och om igen, vilket är dyrare.
Citera
2020-09-16, 07:37
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Begagnad AirPods med någon annans öronvax på?

Skulle inte tro det.

Man ser väl för fan till att köpa nya ”pluppar” eller vad de nu heter. Jag vet inte hur AirPods ser ut visserligen, men så föreslog jag en annan modell och märke.
Citera
2020-09-16, 09:24
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Hej!

Betalar du 99:- eller 299:- får du skitsaker, en gyllene medelväg är att köpa från ett etablerat märke för säg 700-800 kronor. Du får 98 procent (och ibland mer än så) av vad Apple erbjuder för halva priset. Och du kommer vara nöjd med dem även långsiktigt.
Citera
2020-09-16, 19:22
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har haft olika typer av "pods"/trådlösa hörlurar. Både 2 olika som inte är från apple, men som går att köpa för 500 spänn på Teknikmagasinet, men nu använder jag AirPods från Apple. AirPods är bättre när det kommer till ljudkvalité och batteritid. Om du dessutom har en Iphone, tillkommer ännu fler funktioner.

Priset är inte 2000 kr, om man avrundar det är det faktiskt närmare 1000 kr. Här får du fri frakt: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/truewireless/apple-airpods-2019/1007573.14122/
Citera
2020-09-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Airpods finns för strax under 1400 på Netonnet. Det gäller dem med laddningsbehållare som laddas via kontakt och inte trådlöst.

Yes. Jag köpte från NetOnNet och priset var bra och jag blev nöjd med valfriheten gällande frakten.

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/truewireless/apple-airpods-2019/1007573.14122/
Citera
2020-09-20, 01:01
Medlem
Fina Gubbens avatar
Telefoner, surf- och läsplattor: köpråd --> Hörlurar
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto