2020-09-15, 11:20
Medlem
sweden_lands avatar
Min vän skapade ett konto här men fick aldrig något confirmation-mail och nu har det snart gått en vecka och han kan inte använda kontot. Vem kontaktar man för detta?
Citera
2020-09-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Min vän skapade ett konto här men fick aldrig något confirmation-mail och nu har det snart gått en vecka och han kan inte använda kontot. Vem kontaktar man för detta?
Hen angav rätt mailadress och har kollat i spam-foldern? Om inte annat så är det väl bara att skapa ytterligare ett konto?
Citera
2020-09-15, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Hen angav rätt mailadress och har kollat i spam-foldern? Om inte annat så är det väl bara att skapa ytterligare ett konto?

Han skriver ts tydligt i trådstarten.

OnT testa mejla admin eller grottfisk. Vet inte vem som är tekniskansvarig på just det området .
Citera
2020-09-15, 14:14
Administrator
admins avatar
Citat:

Kolla spamkorgen.
Det är inte ovanligt att epost-meddelande som skickas till leverantörer som Hotmail och Yahoo ibland hamnar i spamkorgen.

admin
Citera
2020-09-15, 23:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Kan din vän logga in på kontot så kan du testa att skicka pm till valfri moderator med adressen till det aktuella kontot och en förklaring till vad problemet är, det kan sen tas upp internt för att se om man kan lösa det hela.
Citera
2020-09-17, 20:40
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan din vän logga in på kontot så kan du testa att skicka pm till valfri moderator med adressen till det aktuella kontot och en förklaring till vad problemet är, det kan sen tas upp internt för att se om man kan lösa det hela.
Jag skickade ett pm till admin1 från detta kontot där jag bad han skicka ut mailet igen till konto x som har mail y. Inget svar. Jag kan be han med sitt egna konto kontakta admin. Eller kanske dig?
Citera
2020-09-18, 01:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag skickade ett pm till admin1 från detta kontot där jag bad han skicka ut mailet igen till konto x som har mail y. Inget svar. Jag kan be han med sitt egna konto kontakta admin. Eller kanske dig?
admin1 är inte ett administrationskonto det är ett avstängt konto så ingen läser pm som skickas dit, skicka till mig så tar jag upp det internt.
Citera
2020-09-18, 07:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Eftersom mailadresser enligt uppgift bara finns hashade utan koppling till kontot så lär det inte gå att skicka mailet på nytt. Däremot kan kontot aktiveras manuellt.
Citera
2020-09-18, 09:44
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
admin1 är inte ett administrationskonto det är ett avstängt konto så ingen läser pm som skickas dit, skicka till mig så tar jag upp det internt.
Skickar ett pm!
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Eftersom mailadresser enligt uppgift bara finns hashade utan koppling till kontot så lär det inte gå att skicka mailet på nytt. Däremot kan kontot aktiveras manuellt.
Jaså är det så hög säkerhet? Det är ju grymt! Men då förstår jag också problemet med att skicka om mailet. Tack för all er hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in