2020-09-13, 09:35
Medlem
preppads avatar
Molly ondgör sig över att klädtillverkarna gör för små storlekar och att de måste anpassa sig efter hur kvinnor faktiskt ser ut, hon "fick inte ens på sig de största storlekarna"! :

https://www.expressen.se/noje/molly-hammars-ilska-mot-kladstorlekarna/

Personligen tror jag att klädtillverkarna vet vilka storlekar som säljer bäst och det vore väl ganska korkat av dem att skicka ut en hel kollektion som ingen "riktig kvinna" kan få på sig?
Vilket företag skulle försöka tvinga kunderna att anpassa sig efter deras produkter istället för att bara tillmötesgå en efterfrågan som redan finns?

Molly ser duktigt Mully ut på bilden, om man säger så. Kanske ska hon rikta ilskan mot sig själv och sin dåliga karaktär? Men det är ju inte första gången en kvinna skyller ifrån sig. Jag gissar att fredagsmyset är heligt för henne, likaså måndags- till torsdagsmyset och ibland även lör-sön?

Åsikter om detta?
Citera
2020-09-13, 09:57
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preppad
Molly ondgör sig över att klädtillverkarna gör för små storlekar och att de måste anpassa sig efter hur kvinnor faktiskt ser ut, hon "fick inte ens på sig de största storlekarna"! :

Personligen tror jag att klädtillverkarna vet vilka storlekar som säljer bäst och det vore väl ganska korkat av dem att skicka ut en hel kollektion som ingen "riktig kvinna" kan få på sig?
Vilket företag skulle försöka tvinga kunderna att anpassa sig efter deras produkter istället för att bara tillmötesgå en efterfrågan som redan finns?

Molly ser duktigt Mully ut på bilden, om man säger så. Kanske ska hon rikta ilskan mot sig själv och sin dåliga karaktär? Men det är ju inte första gången en kvinna skyller ifrån sig. Jag gissar att fredagsmyset är heligt för henne, likaså måndags- till torsdagsmyset och ibland även lör-sön?

Åsikter om detta?
Nu tror jag iofs att det hela handlar mer om att synas i media än klädstorlekarna, och jag tänker inte ens gå in på om hon är normalformad eller inte. Men som princip så är det väl rimligt att även feta människor ska kunna få ha kläder på sig? Om svaret är ja, så måste de rimligtvis kunna köpa de kläderna också.

Om det nu skulle vara så att tjocka personer känner ett sug efter snyggare kläder och branschen ännu inte har nappat på det, varför är det fel att påpeka det?
Citera
2020-09-13, 09:58
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Molly Mullig vill alltså att klädindustrin ska anpassa sig efter henne och inte efter kvinnor i gemen... Hon får väl banta!
Citera
2020-09-13, 09:58
Medlem
Molly borde ge sig ut och lunka i 6:30-tempo istället för att söka bekräftelse och gillamarkeringar från fat acceptance-rörelsen och övrigt feministpack.
Senast redigerad av FAUDA 2020-09-13 kl. 10:10.
Citera
2020-09-13, 10:08
Medlem
Pastellfisks avatar
Naturligtvis gör hon detta till en kvinnofråga. För kvinnor får se ut precis hur de vill. Kvinnor får vara feta, håriga och flottiga. Däremot ska samma feta, håriga och flottiga damer få uppmärksamhet från de snyggaste killarna. Annars är de senare sexistiska.

De här knubbiga och feta tjejerna skulle endast i undantagsfall tycka det var ok om en kille hade samma bilring kring buken eller lår som en redwood.

Men i vanlig ordning så är mäns hälsa inte av samma vikt för alla vet ju att bara är flickor och kvinnor det kan vara synd om. Män får helt enkelt bita ihop.

Jävla hycklare.
Citera
2020-09-13, 10:10
Medlem
kalkryggars avatar
Det här är väl inte så mycket att snacka om. Det är ju en ganska löjlig artikel. Hon är ju en kvinna med tjock kropp och bör väl då vända sig till aktörer som säljer kläder till stora människor.

Det blir ju lite som att jag med min tränade kropp går in i klädaffärer för stora kroppar och grinar över hur byxorna inte en hänger kvar över midjan.. grin grin.

Där samhället brister är att hon är identifierad med den sjukligt överviktiga kroppen och samhället gör inget. Det är riktigt illa. Det är vad jag noterar med artikeln.
Citera
2020-09-13, 10:11
Medlem
LKKINGENs avatar
Tja samhället accepterar fetto som hejar på andra fetto, verkar vara ok att äta sig till sjukdommar och en tidig död Cigaretter anes farliga så de har man tagit bort fr offentliga rum men fettona får ta plats och vi får punga upp med skattemedel när när kroppen sviktar.
Kunde ingen starta en listig kampanj om kopplingen mellan miljöförstöring, fetto och överkonsumtion och hänga ut tjockisar som miljöförstörare?
Citera
2020-09-13, 10:27
Medlem
Det kan ju också vara så att klädtillverkare riktar sig till specifika grupper, och att dom inte vill att feta människor skall bära deras kläder. Det för stör varumärket, liksom.
Men det kan ju också vara så att efterfrågan är liten. Tror till exempel inte att cykeltillverkarna har så många hojar med ram och bromsar anpassade för 150kg kvinnor.
Citera
2020-09-13, 10:37
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preppad

Åsikter om detta?
Jag har jämfört storlek på "tjej och killkläder" på barnavdelingen och de kläder som är 140 som "tjej" är kortaren än de som är 140 som "kille" siffran 140 utgår så vitt jag förtår om cm och då kan jag inget annat än att beklaga att en 140 cm lång gosse är längre än en 140 cm lång kvinna.

Molly kanske kan testa om herrkläderna fungerar?
Som man är jag van vid att det enbart hänger L-3XL kvar på galjarna i butikerna. När jag kolla damkläder känns det tvärt om.

Mullig-smal-fet eller ej så borde ju klädföretagen skaffa sig en bättre uppfattning om hur fetma epedemin ännu inte stannat upp i Sverige och bör då per definition sälja med kläder om de passar kunderna.

Sen kan vi sitta på flashback och fatshamea bäst vi vill men det är ju ändå inte göra att folk kommer i kläder som är för små.
Citera
2020-09-13, 10:44
Medlem
Ghastens avatar
Ja lite tråkigt en ung tjej inte orkar röra sej utan sitter hemma käkar chips och dricker läsk sen gråter ut. Ut och rör dej som dom flesta andra.
Citera
2020-09-13, 10:49
Medlem
vadsadusadus avatar
Molly skulle varit med på den gamla goda tiden när storblommigt och tantigt var det enda som fanns i storlek över 38/40. Det minns jag med förskräckelse. Nu tycker jag ändå att utbudet för större är helt okej, även om man får hålla sig till vissa kedjor/butiker för att samma storlek faktiskt ska vara lika stor som andra i samma storlek.
Citera
2020-09-13, 10:50
Medlem
Det måste väl vara bättre att hon köper kläder som passar henne än att välja de kläder som inte passar. Jag upptäckte t.ex. att Björn Borg inte gjorde skor för mina fötter så då blev det inga heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in