2020-09-14, 05:35
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Så TS tog LSD lappar med 2 ounces per lapp (56gram per lapp) samt Ecstay med 3 ounces (84gram) per tablett?
Haha.

Nej det var priset där inne i tobak. Alla droger var dyrare där än på utsidan efterssom det var en risk att få in det, och det var svårt att få tag på. Heroin var den billigaste drogen därinne, men den höll jag mig borta ifrån, så lågt tänkte jag inte sjunka.

Citat:
Ursprungligen postat av Rugbjoern
Nej det var nog vad de kostade i form av löstobak inne i fängelset.

Exakt.
Citera
2020-09-14, 08:32
Medlem
vonblixens avatar
Tack för intressant läsning.

Sexuella övergrepp har du redan svarat på, men hur gör man när kåtheten blir för stor? Runkar man av varandra?
Citera
2020-09-14, 08:59
Medlem
Du kan verkligen skriva på ett fångande sätt (pun intended). Trevligt med lite intressant läsning så här på morgonkvisten. Jag tror också, som redan nämnts av andra, att du borde satsa på någonting där du får göra din röst hörd genom orden som t.ex. skribent/författare.

Hur var det med grupperingar på avdelningen du var på här i Sverige? Är det som man sett på film att alla lever i frid o fröjd med varandra i det "gemensamma utrymmet"?
Citera
2020-09-14, 11:08
Medlem
Tack för bra berättelse. Det var god läsning,,

Stämmer rätt väl med min uppfattning.. fast jag har ingen sådan erfarenhet.

Jag tror du är oskyldig. Ger en knepig känsla. Kan du blivit frame'ad?

Straffet kommer efter fängelset, det är i alla fall min uppfattning.

När anses en straffad ha sonat sitt brott? (i ditt fall var det ju inte ens ditt brott).

Har hört om frigivna som har svårt med att ta körkort, ta lån, till och med telefon - ja, vad som helst nästan. Bostad ordnas ju men sen? Att vara inlåst är kanske lättare. Och sen är ju frågan om den själsliga personliga mentala friheten i livet.

Den där utbildningen: hur många år var det? - var den humanistisk eller natur-istisk? Gjorde du klart?

Som sagt tack för bra läsning, -i alla fall berikat mig. Skriv mer. Förresten var ditt språk bra innan eller tränade du upp dig på tidningen?
Citera
2020-09-14, 18:17
Medlem
Indos avatar
Grym berättelse!!
Tack för att jag fick ta del av den, Hoppas du mår bättre snart!!

Vilka brott här i Sverige kan ge ett straff som varar från typ tidig höst till tidig vår?
Om man inte skulle palla den här skiten här på utsidan eller bara behöva vila upp sig lite..

Mvh Indo
Citera
2020-09-15, 06:27
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonterrier
Hur var det med grupperingar på avdelningen du var på här i Sverige? Är det som man sett på film att alla lever i frid o fröjd med varandra i det "gemensamma utrymmet"?

Avdelningarna är så små här och folk håller sig mest för sig själva eller med 1-2 andra oftast. Det var inte alls samma känsla av samhörighet. Men det hände ibland att folk rök ihop såklart, men mer sällsynt och när det hände så var det oftast att man missade det. Det blev långtråkigare här helt enkelt.
Citera
2020-09-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Ja de flesta folk var skit, men alla hade ändå fina sidor när man kom inpå dem. Ja det var några som gick omkring och stal på varje avdelning, men ryktena gick vilka det var och många gånger var det en "öppen hemlighet". Dessa fick ofta stryk och blev skickade tillbaka till "bråkstakeavdelningen" när de blev påkomna, så där fanns det många fler sådana. Efter ett tag på lugna avdelningen fanns det knappt någon sådan tjuv eller mobbare kvar. Men det kom alltid nya hela tiden där vakterna hade missbedömt dem tyvärr.

I vilken land satt du? Var det bättre än Sverige om du vet?

Jag satt i ett europeiskt land, södra Europa. Jag är väldigt privat av mig och vill inte vara så detaljerad.
Det var stor skillnad på att sitta i Sverige och att sitta utomlands, man kan jämföra det som att vara på utflykt i skogen eller att gå in i en djurpark.
Sverige är skogen.
Fanns inte så mycket heder eller fängelse regler där jag var. Förrutom att snatteri bland intagna var big no.
Jag har suttit i olika länder under flera år och varje land och fängelse var olika.
Svenska fängelser är klart bäst fast jävligt stängda.
Fängelser utomlands var mer öppna fast mer intagna på avdelningarna och mer likt en stor djurpark där du blir bara inkastad och får klara dig själv.
Hierarki och pengar spelar stor roll där och nationalitet ska vi inte snacka om.
Vakterna var också annorlunda, utomlands så skiter dem i bara du inte ger dem huvudvärk dvs jobb osv
Här i Sverige är dem horungar rentav äckliga smuts.
Det var också mer våldsamt utomlands.
Citera
2020-10-17, 04:01
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chikano87
Jag satt i ett europeiskt land, södra Europa. Jag är väldigt privat av mig och vill inte vara så detaljerad.
Det var stor skillnad på att sitta i Sverige och att sitta utomlands, man kan jämföra det som att vara på utflykt i skogen eller att gå in i en djurpark.
Sverige är skogen.
Fanns inte så mycket heder eller fängelse regler där jag var. Förrutom att snatteri bland intagna var big no.
Jag har suttit i olika länder under flera år och varje land och fängelse var olika.
Fängelser utomlands var mer öppna fast mer intagna på avdelningarna och mer likt en stor djurpark där du blir bara inkastad och får klara dig själv.
Hierarki och pengar spelar stor roll där och nationalitet ska vi inte snacka om.
Vakterna var också annorlunda, utomlands så skiter dem i bara du inte ger dem huvudvärk dvs jobb osv

Håller med dig i det mesta här, i förhållande till UK. Svenska fängelser tyckte jag dock var svårare att stå ut med. Dels är Svenska häkten sämre än i något annat land. För mycket isolation helt enkelt.

Men ja hierarki spelar roll. I UK så var det alltid "värstinggäng" som antastade och rånade nya fångar, som inte vågade hävda sig för då kunde de bli ordentligt uppskurna, det hände ett par gånger. Såg det aldrig själv men hörde ryktena, och folk som försvann. Det är därför det är så viktigt att skaffa kompisar så fort som möjligt, helst kompisar med respekt som mördare, men även 2-3 nördar är bättre än att gå omkring själv. Även de som väger 120 KG och består av enbart muskler bör ligga lågt. Gängen har man inte en chans mot själv, de är alltid beväpnade och kör fultaktiker för att se till att de inte förlorar respekt och åker på stryk.

Men jag blev vän hos alla gäng tillslut(på min avdelning), ett i taget, och dealade mycket med dem. Ingen vågade röra mig, för jag hade en deal på gång till gäng1 på måndag, ett annat till gäng2 på tisdag, en mördare behövde några tramadol på onsdag osv. Hände det mig något så blev de av med sina deals som de absolut ville ha(Det kunde vara droger eller spel, dvd-spelare, ps2 eller vadsomhelst som jag kommit över i mitt eget dealande, som jag nu bytte bort mot något ännu bättre (enligt mig) men det gäller att alltid låta gängen tro att de får bästa dealen.)

En typisk deal jag gjorde var 2 ounches rulltobak mot 12 tramadol 50mg som ett exempel.

De fick ju ut tramadol gratis hos sjuksyster, medans jag fick lätt 2 ounces tobak över efter att ha sålt ett par spel(som jag hade hundratals, jag hade köpt på mig allt på hela flygeln tillslut. Normalpris på spel var 1 ounce styck)

Nästa vecka hade de som köpt spelen tröttnat på dem och sålde dem billigt, 0.5 ounce styck eller båda för ett ounce. Då köpte jag tillbaka dem och sålde dem åter till någon annan för en ännu högre vinst, kanske samma mängd tramadol igen, eller en klump hasch så gott som gratis.

Så länge man inte är desperat är det lättare att göra bra affärer, något jag lärde mig så att det satt i fingerspetsarna tillsut.

Affärerna blev min livlina, inte bara mådde jag själv som en kung till stor del pg.a Tramadol/hash/extracy/Lsd och spel som Soul Calibur 2, Final Fantasy 10 och 12 och mycket mer som fick tiden att gå, samt att mitt rykte av att vara en av de rikaste "drogkingpinsen" därinne tillslut gjorde att folket automatiskt tänkte att jag hade beskydd, vilket jag också hade(alltid några goons som hängde utanför min dörr så jag inte skulle bli störd när jag lirade igenom FF12 för femte gången och myste på Tramadol t.ex)

Jag misstänker dock att det var min Karma som gjorde så att jag tillslut mådde så bra så länge därinne. Jag tyckte synd om de andra som hade så lite, och gav bort både spel, hasch och tramadol ibland till dessa. På så vis fick jag andra fördelar, t.ex en person jobbade i officerarnas fikarum och gjorde bakelser och tårtor hela dagarna. När det blev någon över så tog han med den tillbaka till cellen och gav mig den. Äppelpaj med vaniljsås, chokladpudding med grädde eller olika former av bakelser kunde det vara. Tjänster och gentjänster. Det lönade sig att vara snäll.

Jag blev trots allt oskyldigt dömd. Hade aldrig dealat alls i mitt liv innan denna oturshändelse, allra minst droger.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-10-17 kl. 04:32.
Citera
2020-10-18, 03:40
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Håller med dig i det mesta här, i förhållande till UK. Svenska fängelser tyckte jag dock var svårare att stå ut med. Dels är Svenska häkten sämre än i något annat land. För mycket isolation helt enkelt.

Men ja hierarki spelar roll. I UK så var det alltid "värstinggäng" som antastade och rånade nya fångar, som inte vågade hävda sig för då kunde de bli ordentligt uppskurna, det hände ett par gånger. Såg det aldrig själv men hörde ryktena, och folk som försvann. Det är därför det är så viktigt att skaffa kompisar så fort som möjligt, helst kompisar med respekt som mördare, men även 2-3 nördar är bättre än att gå omkring själv. Även de som väger 120 KG och består av enbart muskler bör ligga lågt. Gängen har man inte en chans mot själv, de är alltid beväpnade och kör fultaktiker för att se till att de inte förlorar respekt och åker på stryk.

Men jag blev vän hos alla gäng tillslut(på min avdelning), ett i taget, och dealade mycket med dem. Ingen vågade röra mig, för jag hade en deal på gång till gäng1 på måndag, ett annat till gäng2 på tisdag, en mördare behövde några tramadol på onsdag osv. Hände det mig något så blev de av med sina deals som de absolut ville ha(Det kunde vara droger eller spel, dvd-spelare, ps2 eller vadsomhelst som jag kommit över i mitt eget dealande, som jag nu bytte bort mot något ännu bättre (enligt mig) men det gäller att alltid låta gängen tro att de får bästa dealen.)

En typisk deal jag gjorde var 2 ounches rulltobak mot 12 tramadol 50mg som ett exempel.

De fick ju ut tramadol gratis hos sjuksyster, medans jag fick lätt 2 ounces tobak över efter att ha sålt ett par spel(som jag hade hundratals, jag hade köpt på mig allt på hela flygeln tillslut. Normalpris på spel var 1 ounce styck)

Nästa vecka hade de som köpt spelen tröttnat på dem och sålde dem billigt, 0.5 ounce styck eller båda för ett ounce. Då köpte jag tillbaka dem och sålde dem åter till någon annan för en ännu högre vinst, kanske samma mängd tramadol igen, eller en klump hasch så gott som gratis.

Så länge man inte är desperat är det lättare att göra bra affärer, något jag lärde mig så att det satt i fingerspetsarna tillsut.

Affärerna blev min livlina, inte bara mådde jag själv som en kung till stor del pg.a Tramadol/hash/extracy/Lsd och spel som Soul Calibur 2, Final Fantasy 10 och 12 och mycket mer som fick tiden att gå, samt att mitt rykte av att vara en av de rikaste "drogkingpinsen" därinne tillslut gjorde att folket automatiskt tänkte att jag hade beskydd, vilket jag också hade(alltid några goons som hängde utanför min dörr så jag inte skulle bli störd när jag lirade igenom FF12 för femte gången och myste på Tramadol t.ex)

Jag misstänker dock att det var min Karma som gjorde så att jag tillslut mådde så bra så länge därinne. Jag tyckte synd om de andra som hade så lite, och gav bort både spel, hasch och tramadol ibland till dessa. På så vis fick jag andra fördelar, t.ex en person jobbade i officerarnas fikarum och gjorde bakelser och tårtor hela dagarna. När det blev någon över så tog han med den tillbaka till cellen och gav mig den. Äppelpaj med vaniljsås, chokladpudding med grädde eller olika former av bakelser kunde det vara. Tjänster och gentjänster. Det lönade sig att vara snäll.

Jag blev trots allt oskyldigt dömd. Hade aldrig dealat alls i mitt liv innan denna oturshändelse, allra minst droger.

Ja menar . Hur kan du sakna livet på insidan ? Dina rutiner att verkligen ha ett skit jobb o jobba 6-7h om dagen för en skitsumma för att slutligen inte ha mycket ?

Har själv suttit på ett country jail i USA och den 2 vändor i Sverige o läste igenom allt du skrivit men Ingenstans nämner du de du har mest av på insidan just tid . Det är långtråkigt som satan och samma visa varje dag . Samma historier som ändras med tid , samma folk och sak VARJE dag man vänjer sig och kommer in de hela efter ca 1 månad och man är där för en sak att beta av dagarna .

Jag säger inte du är ett troll men däremot verkar de som du blivit skadad av din "vistelse"

Och ja . Jag känner folk som suttit livstid 18-20 år som jag pratar med och alla dom säger en sak de gör allt för o glömma bort de livet att gå handla när man vill , kunna göra saker när man vill och inte minst röra sig hur man vill för de är just de du saknar . Kåkskadade som ett ex. De blir förbannade om de inte finns kaffe men de själva inte köpt nytt , väntar på nån ska låsa upp dörren m m
Citera
2020-11-01, 02:33
Avslutad
Den enkla vägen, det är enkelt!

Citat:
Alltså sug kuk bara

Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att leva på andra människor för att man kan.
Annars hade t. ex jag gjort som du säger, jag hade sugit kuk(mot betalning).
Således en sak att hamna i fängelse för att man inga andra alternativ har och en helt annan att hamna i fängelse för att man väljer det som en enkel väg/ utväg.
Kan man välja bort att sälja sitt arsle så gör man det.

Men är man genomgående ett arsle så är man.
För normalt sett så väljer man inte brottslighet och för normalt sett så väljer inte någon fängelse...
Men gör man/ någon detta så har man/ någon sålt sig själv så billigt man/ någon bara detta kan göra.
Hoppas du/ en sådan som du får suga redigt med kuk.
Senast redigerad av hee4r 2020-11-01 kl. 02:41.
Citera
2021-01-05, 23:50
Medlem
Ni som suttit av fängelsestraff utomlands, hur har det påverkat er psykiskt efteråt?
Citera
2021-01-06, 11:43
Medlem
Citat:
Sverige är skogen.
Du har inte funderat på att sadla om och göra något du är bättre på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in