• 1
  • 2
2020-09-12, 22:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Har fått en värdekupong utan motprestation på ett fint belopp. Hur som helst är det för ett företag vars produkter inte är till användning för mig.

Min lilla plan då jag behöver extra pengar nu är således att använda värdekupongen, köpa ett föremål och sedan lämna tillbaka föremålet och be om återköp och förhoppningsvis få både värdet för produkten samt värdet för kupongen tillbaka. Är detta genomförbart?
Det KAN gå, men sannolikt inte. För några år sen så köpte frugan något på Åhléns och hon hade en rabattkupong på 5 eller 10% rabatt. Hon hade köpt något klädesplagg, som hon sen ångrade, gick tillbaka och hon fick tillbaka hela summan, men det rörde sig väl inte mer än en 50 lapp totalt. Kanske beror på hur uppmärksam kassapersonalen är, men det var ju inga stora pengar.

Jag var dock med om en lustig sak för några år sen. Köpte en telefon på Net On Net, men jag ångrade mig, hade inte ens packat upp den. Tror den kostade typ 2500 kr på rea, och ca 2900 i ordinarie pris. Jag lämnade ju telefonen åter veckan efter jag köpt den och då hade väl kampanjen gått ut och jag fick 2900 insatt på kontot. Ingen kupongrabatt men ändå. De skannade ju varan när jag lämnade åter, tror även de skannade kvittots streckkod, men jag fick alltså tillbaka den summa varan var inlagd i systemet för.

Nu vet jag ju inte vad du har kupong på, men det KAN gå, även om man nog inte ska räkna med det.
Citera
2020-09-13, 00:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Har fått en värdekupong utan motprestation på ett fint belopp. Hur som helst är det för ett företag vars produkter inte är till användning för mig.

Min lilla plan då jag behöver extra pengar nu är således att använda värdekupongen, köpa ett föremål och sedan lämna tillbaka föremålet och be om återköp och förhoppningsvis få både värdet för produkten samt värdet för kupongen tillbaka. Är detta genomförbart?

Varför skulle du få BÅDE varans värde (kontant?) OCH värdet för kupongen? Så förvirrade lär de väl inte vara på något företag?
Citera
2020-09-13, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Varför skulle du få BÅDE varans värde (kontant?) OCH värdet för kupongen? Så förvirrade lär de väl inte vara på något företag?
För att jag förtjänar det. Menar de förlorar ju ändå någon gång värdecheckens värde i och med att ett köp med det som stöd görs.
Citera
2020-09-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Citat:
För att jag förtjänar det. Menar de förlorar ju ändå någon gång värdecheckens värde i och med att ett köp med det som stöd görs.

Missförstår ni varandra nu?
Exempel:
Varan kostar 1000kr
Din värdecheck är på 250kr
Du betalar med checken och 750kr i kontanter.

Ringhals3 tolkar dig som att du vill få tillbaka varans värde, 1000kr + kupongens värde 250kr dvs 1250kr. (Din vinst blir 500kr dvs dubbla värdecheckens värde)

Jag uppfattar dig som du vill gå ut varans värde i kontanter (dvs ditt utlägg 750kr + kupongvärdet 250kr dvs 1000kr. (Din vinst blir 250kr dvs värdecheckens värde)
Senast redigerad av Engineer 2020-09-13 kl. 10:54.
Citera
2020-09-13, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Missförstår ni varandra nu?
Exempel:
Varan kostar 1000kr
Din värdecheck är på 250kr
Du betalar med checken och 750kr i kontanter.

Ringhals3 tolkar dig som att du vill få tillbaka varans värde, 1000kr + kupongens värde 250kr dvs 1250kr. (Din vinst blir 500kr dvs dubbla värdecheckens värde)

Jag uppfattar dig som du vill gå ut varans värde i kontanter (dvs ditt utlägg 750kr + kupongvärdet 250kr dvs 1000kr. (Din vinst blir 250kr dvs värdecheckens värde)
Exakt, jag vill få ut det som om det vore det sista alternativet. Men det övre var ju ännu bättre men det lär ju aldrig hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in