• 1
  • 2
2020-09-13, 08:01
Bannlyst
Kan du tänka dig att hårda nypor kan vara en form av kärlek? Att du börjar ställa krav.

Att jag skriver det här är mest för dig. Jag tror du är lite för mesig. En vuxen person som du tycks vara ska inte behöva vårda sin mamma som är beroende. Jag inser vad ledsamt det är, men du måste försöka släppa taget.

Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Har konfronterat henne så många gånger om det här, enda jag får till svars är Jag har inga problem, Jag dricker aldrig, Senaste gången jag drack var för flera månader sedan etc.

Eftersom hon är myndig och för ung kan jag inte ta över hennes kontakt med läkare som man kan med äldre med/utan tillstånd/fullmakt.
Samma med AA eller annan nykterhets rörelse.

Vill inte ens prata med henne på Fredagar, Lördagar och Söndagar då extrema sluddret och repetition av allt hon säger börjar då, svarar inte ens längre när hon ringer på dem dagarna på eftermiddagen.
Vilket är synd för det kan vara en nödsituation, och jag svarar inte för att jag antar hon är full som ett ägg och inte vill lyssna på svammel.

Hon dricker vin, och varför hon dricker har jag inte en aning om.
Har hört henne säga några gånger att hon har dödsångest dock, men tror knappast att det är enda anledningen.

Har fått hjälpa henne antal ggr ur koma, och dem gångerna jag varit där har innefattat vin och tomma vinflaskor.
Vet skillnaden mellan lågt blodsocker och fylla, vid det här laget är jag expert att kunna urskilja dessa två.
Vården har ingen aning om att hon dricker som hon gör och skyller på diabetes.

Det är stressigt, maktlöst att kunna hjälpa någon som ljuger för mig och när hon väl blir konfronterad av mig så är det samma gamla visa med "lågt blodsocker".
Citera
2020-09-14, 13:30
Bannlyst
Vin i kombination med diabetes är en jävligt dålig kombination, då vin är så oerhört jävla sött.
Hennes HBA1C måste vara uppåt väggarna, har hon hållit på så här över tid, och fortsätter kommer hon garanterat få problem med synen och organen på sikt.

I närtid kommer de tunna blodkärlen i ögonen börja ”explodera”, ett högt blodsocker blockerar de tunna blodkärlen, så då påverkas ögon, fingrar och tår till en början.
Om det är så illa som du beskriver det rör hon sig långsamt mot en plågsam död, då hon inte verkar vilja bli hjälpt så vette fan vad du ska göra, myndiga människor som inte vill bli hjälpta är svåra att nå.

En genväg, när du vet att hon är avdäckad och har gått på flaskan ett tag, övermanna henne och kör henne till akuten, då kan hon bli LOB:ad eller tvångsinlagd, och kan förhoppningsvis få ett uppvaknande när hon nyktrar till på en avgiftningsavdelning
Citera
2020-09-17, 21:34
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Vin i kombination med diabetes är en jävligt dålig kombination, då vin är så oerhört jävla sött.
Hennes HBA1C måste vara uppåt väggarna, har hon hållit på så här över tid, och fortsätter kommer hon garanterat få problem med synen och organen på sikt.

I närtid kommer de tunna blodkärlen i ögonen börja ”explodera”, ett högt blodsocker blockerar de tunna blodkärlen, så då påverkas ögon, fingrar och tår till en början.
Om det är så illa som du beskriver det rör hon sig långsamt mot en plågsam död, då hon inte verkar vilja bli hjälpt så vette fan vad du ska göra, myndiga människor som inte vill bli hjälpta är svåra att nå.

En genväg, när du vet att hon är avdäckad och har gått på flaskan ett tag, övermanna henne och kör henne till akuten, då kan hon bli LOB:ad eller tvångsinlagd, och kan förhoppningsvis få ett uppvaknande när hon nyktrar till på en avgiftningsavdelning

Tack för tipset.
Men ska testa en ny taktik, hon bryr sig oerhört mycket nästan lika mycket som hennes vin, att ha bra kontakt med mig.

Så jag sade upp kontakten med henne ikväll när jag hörde att hon hade supit loss hemma i sin ensamhet med sin gode vän "vinet" och sa åt henne att hon behöver aldrig någonsin mer höra av sig till mig och att jag aldrig någonsin vill ha kontakt med henne igen om hon inte erkänner att hon druckit idag och är alkoholist.
Bollen inte längre hos mig förutom om hon dör såklart inom närmsta framtid pga drickandet.

Ett erkännande är allt jag vill ha så jag kan hjälpa henne, får jag inget erkännande vill jag inte längre ha något med det där att göra, bättre att sörja att vi inte har kontakt längre resten av livet i små etapper tills jag tidsnog emotionellt kan klara av hennes död som en klackspark och kunna jobba dagen efter utan problem; om hennes död tar lång tid framöver att uppnå dvs.
Har tillräckligt med problem i mitt egna liv än att behöva ta hand om hennes, det får helt enkelt räcka nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in