• 2
  • 3
2020-09-10, 19:47
Medlem
Lycka till
Citera
2020-09-10, 19:50
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho7256
Lycka till

Tackar!
Citera
2020-09-10, 20:10
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Jag siktar på att träna intensivt 15-20 min varje dag, två muskelgrupper åt gången.
Jag vet inte hur gammal du är men om du är ung eller har bra flås så borde du träna längre, minst en timme om dagen. Det hjälper ju dessutom att man vilar bättre om natten.
Citera
2020-09-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag vet inte hur gammal du är men om du är ung eller har bra flås så borde du träna längre, minst en timme om dagen. Det hjälper ju dessutom att man vilar bättre om natten.

Okej, då siktar jag på 45 min. Fast inte lika intensivt. Kan man träna samma muskel varje pass? Te.x
Måndag: Biceps-Triceps
Tisdag: Biceps - Axlar
Onsdag: Biceps - bröst

Ja du hajar grejen
Citera
2020-09-10, 20:20
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Okej, då siktar jag på 45 min. Fast inte lika intensivt. Kan man träna samma muskel varje pass? Te.x
Måndag: Biceps-Triceps
Tisdag: Biceps - Axlar
Onsdag: Biceps - bröst

Ja du hajar grejen
Ja kör på, träna mage och ben också.
Citera
2020-09-10, 22:09
Medlem
SpasiboDrugs avatar
Citat:
Mitt mål imorgon. Finns det fler mediciner som melatonin, som inte kostar lika mycket?

Jag förstår hur du känner för mediciner, jag ville själv återhämta mig på egen maskin genom att rätta till psyket med hjälp av olika tankesett, mindfullness och sånt som man blir tipsad om.

Hur som helst bad jag tillslut om att få prova Sertraline, en helt ofarlig medicin som är väldigt vanlig.
Tar 50mg dagligen sedan något år tillbaka och den funkar rätt bra, kan däremot få dippar ibland, därför bad jag om att få prova Prometazin (Lergigan).

Som tidigare nämnts provade även jag Melatonin, men fick också Lergigan utskrivet som även är snabbverkande mot ångestattacker. Biverkningarna och effekten kan variera från person till person, lätt att man blir lite seg och bortkopplad dagen efter, men den är iallafall billig och enkel att få utskriven, och enligt mig hjälper den när ångesten blir påtaglig. Kanske värt ett försök.
Lycka till, hoppas du repar dig igen!
Citera
2020-09-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpasiboDrug
Jag förstår hur du känner för mediciner, jag ville själv återhämta mig på egen maskin genom att rätta till psyket med hjälp av olika tankesett, mindfullness och sånt som man blir tipsad om.

Hur som helst bad jag tillslut om att få prova Sertraline, en helt ofarlig medicin som är väldigt vanlig.
Tar 50mg dagligen sedan något år tillbaka och den funkar rätt bra, kan däremot få dippar ibland, därför bad jag om att få prova Prometazin (Lergigan).

Som tidigare nämnts provade även jag Melatonin, men fick också Lergigan utskrivet som även är snabbverkande mot ångestattacker. Biverkningarna och effekten kan variera från person till person, lätt att man blir lite seg och bortkopplad dagen efter, men den är iallafall billig och enkel att få utskriven, och enligt mig hjälper den när ångesten blir påtaglig. Kanske värt ett försök.
Lycka till, hoppas du repar dig igen!

Sertraline ska jag titta upp.

Lergigan har jag testat förut och om jag minns rätt så hade det inte en större påverkan på mig, är inte det en allergi medicin egentligen? Sen har man hört att den kallas döds medicinen, för att andra har fått plötslig död.

Säkert sägen bara...

Jag meditera en hel del när jag var yngre innan jag skulle sova men jag fick utomkroppsliga känslor som slutade i panikångest. Fast nu pratar vi om 10 års sen minst. Kan det ha en annan påverkan nu tror du?
Citera
2020-09-13, 20:37
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto