2006-05-10, 16:27
Bannlyst
Jag kan inte motstå dessa underbara skapelser men min plånbok vill inte
Därför bestämde jag mig för att göra mina egna underbara baguetter, kul va?
Men eftersom jag inte är någon mästerkock direkt, vet jag inte vad de ska innehålla.Jag hade tänkt mig räkor dill o någon liten röra eller så.
Ingen som kan hjälpa mig med vilka ingridienser jag bör ha med om jag ska tillaga en räk-baguett?
Citera
2006-05-10, 16:52
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Jag kan inte motstå dessa underbara skapelser men min plånbok vill inte
Därför bestämde jag mig för att göra mina egna underbara baguetter, kul va?
Men eftersom jag inte är någon mästerkock direkt, vet jag inte vad de ska innehålla.Jag hade tänkt mig räkor dill o någon liten röra eller så.
Ingen som kan hjälpa mig med vilka ingridienser jag bör ha med om jag ska tillaga en räk-baguett?

Jag gjorde en sökning på google på "räkröra" och fick en del bra träffar, tex
http://www.tasteline.com/default.ns?...ocumentID=3474

http://www.recepten.se/recept/foerraett_raekor.html

Så om du söker på räkröra och allt vad dessa röror kan heta så går det nog bra.
Citera
2006-05-10, 19:08
Medlem
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat...tname=Baguette

Själv sugen på baguetter, men det där var lite väl svårt
Citera
2006-05-11, 19:53
Medlem
Rosenboms avatar
Kyckling, fetaost, tomat och rödlök i är gott!
Citera
2006-05-11, 19:57
Medlem
Hin Håle.s avatar
Kör rågbaguette med Mozarella, soltorkade tomater, tomater, rucolla-sallad, lufttorkad skinka och rikligt med olivolja och några skvättar balsamico! Riktiga hardcore lyxbaguette-entusiaster bakar baguetten själv också! Knåda in lite hackad vitlök, strimlad söt paprikachili i degen. Kör med lite rågsikt också, och inte bara vetemjöl. Mums.

Iofs kostar den nog mer än de 24 kronor (inkl. dricka) turken runt hörnet tar för sina.
Citera
2006-05-11, 20:44
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Skagen eller smögen röra är alltid en hit =) annars har jag en favorit ifrån smörgåshörnan på ica i Åre.
2 ordenrliga skivor brie ost, några skivor salami, rödlök, svartpeppar och nån oliv. Tok-gott.
Citera
2006-05-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Kör rågbaguette med Mozarella, soltorkade tomater, tomater, rucolla-sallad, lufttorkad skinka och rikligt med olivolja och några skvättar balsamico! Riktiga hardcore lyxbaguette-entusiaster bakar baguetten själv också! Knåda in lite hackad vitlök, strimlad söt paprikachili i degen. Kör med lite rågsikt också, och inte bara vetemjöl. Mums.

Jag brukar steka aubergine-skivor och ha i också. Ibland med feta istf. mozzarella, men båda funkar. Det VAR en turk som lärde mig denna kombination...med parmaskinka ?? ....
Citera
2006-05-11, 23:03
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasile

Jag brukar steka aubergine-skivor och ha i också. Ibland med feta istf. mozzarella, men båda funkar. Det VAR en turk som lärde mig denna kombination...med parmaskinka ?? ....

Mmm.. det låter gott. Grillad aubergine med grovsalt och olja är riktigt smaskigt. Ditt förslag funkar ju bra för vegetarianfascisterna också om man skippar parmaskinkan (låter som sagt lite skumt med parmaskinkan, men funkar pepparkakor och grönmögelost så varför inte?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in