Hej!
Vet inte om det är vildmark, kanske är mer kemi, men testar.
Jag har en tunna jag eldar massa skräp i. Det är allt möjligt. Gamla lexikon etc.
Problemet är att jag aldrig får det att brinna upp ordentligt. Inte ens med bensin. Det binner en stund och sedan slutar det.
Vad gör jag fel?
Kan man hälla något annat på som får det att brinna under längre tid samt verkligen äta upp det man anser elda upp?
Olja istället? Diesel? Annat?
Bajs är i princip omöjligt att elda upp har jag märkt från när jag bodde på torpet.
Hej!
Vet inte om det är vildmark, kanske är mer kemi, men testar.
Jag har en tunna jag eldar massa skräp i. Det är allt möjligt. Gamla lexikon etc.
Problemet är att jag aldrig får det att brinna upp ordentligt. Inte ens med bensin. Det binner en stund och sedan slutar det.
Vad gör jag fel?
Kan man hälla något annat på som får det att brinna under längre tid samt verkligen äta upp det man anser elda upp?
Olja istället? Diesel? Annat?
Bajs är i princip omöjligt att elda upp har jag märkt från när jag bodde på torpet.
Testa att sätta i ett galler en decimeter från botten
och gör sedan några hål i tunnan under gallret.
Ökat luftdrag tillför mer syre vilket ökar förbränningen.
En förutsättning för en god förbränning är att det som ska brännas är torrt.
Hål i botten som sagt, men det räcker oftast inte när man eldar tätpackat papper, det bildas en massa aska som kväver elden.
Rör om i glöden ofta (rökigt som fan!), ev lägg ner tunnan och rulla den för att få in syre.