Resultat: Vilka använder ni hemma?
Mobil
58,59%
75 röster
Surfplatta
25,78%
33 röster
Dator
92,97%
119 röster
2020-09-09, 14:16
Medlem
Vi har tre stationära datorer hemma. En till mig och varsin till barnen samt att min fru har en laptop.

Idag är ju dessutom mobiltelefonen en dator som är uppkopplad till telenätet.
Citera
2020-09-09, 14:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Klart man har dator hemma.

Telefonen är på tok för liten att hålla på med mer än nödvändigt.
Citera
2020-09-09, 14:22
Medlem
hippilis avatar
Har inte dator. Eller njaa, samlar metallskrot och det är några som kommer men dom säljs till en uppköpare som har fast styck pris. Jag provar inte ens om dom funkar.
Klarar mej tillräckligt på Samsung luren
Citera
2020-09-09, 14:30
Medlem
Wheeler88s avatar
Det är bara logiskt, mobilen har tagit över många av datorns sysslor, många tech människor säger ju att datorn inte har samma plats idag som den hade under 90-talets uppgång och fram tills idag börjar den fasas ut. Speiclelt en desktop version. Den ägs snart bara av entusiaster som gillar spel, alt har som en labbstation. VI börjar dessutom se slutet på vad vi som människor klarar av att bygga i den traditionella meningen datorer och komponenter. Mobiler och datorer samt annan elektronik har sin grundsten i Transistorer och dessa går knappt att göras mindre och man ser att det finns ett stopp för hur kraftfulla en PC går att göra idag ett exempel på hur bra människan varit på att göra transistorer ex- nvidias rtx 3000 serie då man har lyckats få in 28,000 miljoner eller 28 biljoner transistorer på en liten yta som 628 mm². Då man nu istället börjar bygga ny teknik som inte kan bli handhållen i form av quantum-datorer. Som klarar av större uträkningar.
Senast redigerad av Wheeler88 2020-09-09 kl. 14:37.
Citera
2020-09-09, 14:35
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Ja ett par datorer har man ju, 4 laptops och 2 stationära. Vad fan ska man göra hemma utan en dator?
Citera
2020-09-09, 14:37
Medlem
Jag har en stationär dator och en bärbar. Den stationära är mest för att det är ganska skönt att sitta vid en riktig skrivbordsstol med två skärmar. Den enda anledningen till att jag forfarande två vanliga datorer är på grund av "datorintresse" samt att det knappast är roligt att skriva på en surfplatta, även om det finns tangentbord man kan köpa till.
Citera
2020-09-09, 14:40
Medlem
Yaroshenkos avatar
Som programmerare har man minst 2 stationära och 3 skärmar. Sen en Macbook Pro för Xcode och en Chromebook till resan såklart.
Citera
2020-09-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
För sex år sedan skapade jag en tråd och frågade hur många som fortfarande har dator hemma, då vi i vårt hushåll slutat med dator sedan typ 2010. Vi har bara mobiler.

(FB) Hur många har ens en dator nu för tiden?

Spelar jag så gör jag det på ps4, har inget vettigt att skriva, det jag gör är mest lite slösurfade och betala räkningar.

2014 var jag nästan ensam om att lämnat datorer bakom mig i en stor tråd, nu är ämnet stängt och jag är nyfiken på hur det ser ut 2020?

Så, vilka är med mig nu då? 😎

Frågeställningen är om du har dator hemma, utveckla gärna så att det inte blir en ja/nej tråd

Edit; att jag tror att det kan se lite annorlunda ut nu är för att fildelningen var fortfarande otroligt stor då för tiden, men nu har det ju dalat.

Dator, ja. Kan inte komma på någon jag känner som inte har det. Farmor 80+ dog i våras, hon skypade med släkten och vänner i Finland, på dator, dessförinnan farfar, samma där. Nu rings det en del, men alla har dator.

Trådbunden telefon är nog päronen de sista jag känner till. (möjligtvis uppsagt)
Citera
2020-09-09, 14:45
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Klart man har dator hemma.

Telefonen är på tok för liten att hålla på med mer än nödvändigt.
Jag håller med, när man har kommit till ålderns höst så går det fasiken inte att läsa och skriva på en liten mobil.
Citera
2020-09-09, 14:46
Medlem
Något annat än dator för Gaming är oersättligt...
Citera
2020-09-09, 14:46
Medlem
TokyoBarns avatar
Ja jag har en dator även om den inte alls används så mycket som för några år sedan, spelar lite på den ibland, mest äldre spel som inte kräver ett smack (Tibia)

Annars tankar jag ner någon ny film som inte finns på Netflix och kollar, samt använder Spotify med Studio-högtalare, har pysslat med musik innan nämligen men tappade intresset.

Kommer ha den kvar eftersom en del spel enbart finns till PC och inte android, sen föredrar jag mus och tangentbord.
Citera
2020-09-09, 14:48
Medlem
Erikons avatar
Har en schyst dator som jag använder till fritidsbruk, så som spel, film, eller slösurf. Mobilen använder jag bara när jag är utanför hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in