Flashback bygger pepparkakshus!
2006-05-10, 15:09
Medlem
Dagen efter jag tagit en cigg känner jag mig paranoid. Jag vet inte om jag inbillar mig men så känner jag mig iaf. Jag har inte rökt så mycke under mitt liv (kanske 5 cigg max). Jag får sjuka tankar, typ "vad ska jag prata om när jag är med kompisarna? tänk om jag blir helt tyst". Sen har jag märkt att alla av mina vänner som röker inte är så sociala. Blir man verkligen paranoid av nikotin eller är det jag som inbillar mig?
Citera
2006-05-10, 15:24
Medlem
Dj Craps avatar
Du får nog söka för det där.. Låter ju som du skulle kunna hugga ner nån närsomhelst helt oprovocerat!
Citera
2006-05-10, 16:10
Medlem
Evil_Santas avatar
Heh ungefär samma sak händer mig när jag är väldigt trött ^^
Citera
2006-05-10, 16:17
Bannlyst
Ja nikotin är känt över hela världen för att orsaka svår paranoia, vilket i sin tur brukar leda till diverse psykiskasjukdomar i äldre år.
Citera
2006-05-11, 16:09
Medlem
I undersökningar har man kommit fram till att de flesta schizofrenia brukar tobak.
Det är en djävulsdrog, akta er!
Citera
2006-05-11, 16:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttsexman
I undersökningar har man kommit fram till att de flesta schizofrenia brukar tobak.
Det är en djävulsdrog, akta er!
Det behöver ju inte betyda att tobak orsakar schizofreni, det kan ju lika gärna vara så att schizofreniker ofta röker för att döva sina symptom... En annan möjlighet är att tobaksrökning och schizofreni helt enkelt kommer från samma källor... Exempel:

Dålig uppväxt -> schizofreni
Dålig uppväxt -> dålig skolgång -> tjuvrökning
Citera
2006-05-11, 16:39
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det behöver ju inte betyda att tobak orsakar schizofreni, det kan ju lika gärna vara så att schizofreniker ofta röker för att döva sina symptom...

Hmm, det var nog ungefär det han menade eller så är det för att jävligt många röker helt enkelt.
Citera
2006-05-14, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
Dagen efter jag tagit en cigg känner jag mig paranoid. Jag vet inte om jag inbillar mig men så känner jag mig iaf. Jag har inte rökt så mycke under mitt liv (kanske 5 cigg max). Jag får sjuka tankar, typ "vad ska jag prata om när jag är med kompisarna? tänk om jag blir helt tyst". Sen har jag märkt att alla av mina vänner som röker inte är så sociala. Blir man verkligen paranoid av nikotin eller är det jag som inbillar mig?

Placebo elr så har du helt enkelt lite finare grejjer i dina cigg .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in