2020-09-08, 12:54
Medlem
Innan jag kommer till poängen så vill jag först säga att självklart ska tripp killers, aka bensos, vara den sista utvägen. Även dåliga trippar kan vara extremt nyttiga och lärorika samt göra en mentalt starkare inför nästa tripp. Men om en tripp skulle bli för mörk och bisarr, hur effektiva är de olika typerna av bensos?

Såg ett youtubeklipp där personen (som verkar väldigt erfaren) påstår att inom en timma efter att man käkat benso så har man lugnat ner sig ordentligt och märker hur effekterna av LSD eller svamparna sakta men säkert försvinner, och att man efter 2 timmar ungefär känner sig ganska så normal.

Tänkte höra med er på detta forum som använt sig av bensos (tripp killers). Är de verkligen så effektiva, samt ska man "alltid" ha dessa till hands inför en tripp?

Tack
Citera
2020-09-08, 12:59
Avstängd
Lacerdas avatar
Med några krossade xanor som man drar upp i snoken så borde väl effekterna komma snabbare än en timme?
Citera
2020-09-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Med några krossade xanor som man drar upp i snoken så borde väl effekterna komma snabbare än en timme?

Möjligtvis. Men personen på youtube krossade dom i munnen och sa att effekterna sitter i längre om man tar de oralt.

https://www.youtube.com/watch?v=FNumchkj1XQ

Här är klippet för de intresserade.
Citera
2020-09-08, 13:08
Medlem
getbusys avatar
Finns bättre tripkillers än benso
Citera
2020-09-08, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad ska du dra upp det i näsan för. Vad är det för trams. Svälj tabletterna och gå och lägg dig.
Den i övrigt effektivaste tripp-killern är seroquel. Verkar snabbt.
Citera
2020-09-08, 13:17
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Finns bättre tripkillers än benso
Vad tänker du på då?
Citera
2020-09-08, 13:19
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Vad tänker du på då?

Quetiapin
Citera
2020-09-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marshalnr9
Vad ska du dra upp det i näsan för. Vad är det för trams. Svälj tabletterna och gå och lägg dig.
Den i övrigt effektivaste tripp-killern är seroquel. Verkar snabbt.

Att dra i näsan ger snabbare påslag än att svälja, vi får väl utgå ifrån att om man vill avbryta en dålig tripp så vill man göra det så fort som möjligt. Dock så hade jag låtit tabletterna smälta under tungan istället. Det ger snabbare påslag än att svälja dem också.

Av benzos så skulle jag tippa på att Alprazolam är den som fungerar bäst. den är snabbverkande och sänker en ganska bra.

/0kand
Citera
2020-09-08, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0kand
Att dra i näsan ger snabbare påslag än att svälja, vi får väl utgå ifrån att om man vill avbryta en dålig tripp så vill man göra det så fort som möjligt. Dock så hade jag låtit tabletterna smälta under tungan istället. Det ger snabbare påslag än att svälja dem också.

Av benzos så skulle jag tippa på att Alprazolam är den som fungerar bäst. den är snabbverkande och sänker en ganska bra.

/0kand
Varför trycker du inte upp dom i röven med den logiken..
Citera
2020-09-08, 13:33
Medlem
Citat:
Varför trycker du inte upp dom i röven med den logiken..

Därför att krossa piller, lösa upp det i vatten och sedan spruta in lösningen i anus är ganska omständligt när man vill avbryta en dålig tripp. Sen så åter igen så vinner man inte speciellt mycket i tid på att ta den i tvåan. Det framgår ganska tydligt i mitt första inlägg.

/0kand
Citera
2020-09-08, 13:43
Avslutad
"Snorting Xanax is a method of use that’s growing especially popular. Generally, snorting a drug will cause a faster, more intense high. With Xanax, that may not always be the case, as there is little scientific data on whether or not snorting Xanax creates a faster or stronger effect than taking it orally."

Senast redigerad av Marshalnr9 2020-09-08 kl. 13:57.
Citera
2020-09-08, 13:54
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
"Snorting Xanax is a method of use that’s growing especially popular. Generally, snorting a drug will cause a faster, more intense high. With Xanax, that may not always be the case, as there is little scientific data on whether or not snorting Xanax creates a faster or stronger effect than taking it orally."

Ska du citera någon och använda det för att styrka vad du vill ha sagt så är en källhänvisning verkligen på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in