Citat:
Ursprungligen postat av
NeoVain
OM det nu inte är meningen att vi ska äta djur, hur kommer det sig då att de är gjorda av kött?
OBS: Endast filosofiska svar tack. Inget narrande i min tråd!
Varför skulle det vara "meningen" att vi skall äta djur, bara för att de är "gjorda av kött"? Är det på samma sätt meningen att vi skall äta spädbarn? De är ju också "gjorda av kött"? Helgrillat spädbarn kanske är en riktig delikatess. (Kanske finns någon spännande glaze som sätter piff på anrättningen?). Om de är gjorde av kött borde det väl ändå vara meningen att vi skall äta dem?
(Nu när jag tänker efter är jag ju faktiskt själv "gjord av kött". Vore ju förbaskat gott med revbensspjäll alltså...)
Citat:
Ursprungligen postat av
NeoVain
OBS: Endast filosofiska svar tack. Inget narrande i min tråd!
Jag tycker absolut inte att man skall göra narr av folk, men den fråga du ställer (om den nu faktiskt är uppriktigt menad) är så besynnerlig, ogenomtänkt och oinformerad, att det är nästintill omöjligt att låta bli.
EDIT: Har inte den här frågan, eller någon variant utav den, till och med framförts av Homer Simpsons i något sammanhang, och just bara för att vi skall kunna skratta åt hur korkad han är?