2020-09-13, 20:20
Medlem
Alla dödsfall som inte är naturliga obduceras.
Citera
2020-09-13, 20:34
Medlem
meiis avatar
Något som vet vem BO och MGM är?
Citera
2020-09-13, 21:15
Jäkla tragiskt! Sett bild på flickan, så söt liten prinsessa. Såg en video som inte var mer än någon vecka innan olyckan, på videon ser man henne leka med sin lillasyster. Så tragiskt att dessa flickor aldrig kommer leka tillsammans!
Citera
2020-09-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ko84
Jäkla tragiskt! Sett bild på flickan, så söt liten prinsessa. Såg en video som inte var mer än någon vecka innan olyckan, på videon ser man henne leka med sin lillasyster. Så tragiskt att dessa flickor aldrig kommer leka tillsammans!

Håller med dig hemsk tragisk för familjen. Tror jag kan känna flickans familj, visst är de svenskar?
Citera
2020-09-13, 22:11
Medlem
Vad är det för folk som kör bland barn och vad är det för föräldrar som inte har koll på sin tvååring?
Citera
2020-09-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
På en innergård står det på AF, får det inte riktigt till någon innergård när man ser filmen på svt där bilen står på en gräsmatta med gatlykta i bakgrunden.

Vad är det för bil för övrigt (alla ser ju precis likadana ut)?
Ser ut som en Mitsubishi, deras minsta suv.

mitsubishi asx

Fel av mig. Nissan Qashqai.
Senast redigerad av Svartheden 2020-09-13 kl. 23:07.
Citera
2020-09-13, 23:21
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ko84

Vart såg du det?
Citera
2020-09-14, 07:08
Bannlyst
Om 16 år hade han varit en Hall intern eller dött av en kula i någon gängkonflikt, så ibland kommer vinsten lite fortare för samhället.
Citera
2020-09-14, 07:55
Medlem
https://www.nissan.se/fordon/fordon-utbud/qashqai.html
Nissan Qashqai har autobroms och andra hjälpsystem så jag har lite svårt att förstå hur olyckan gått till. Klart kör man som en biltjuv så hinner autobromsen inte med.
Hjälpsystem behövs eftersom suvar har hur dålig runtomsikt som helst för objekt nära bilen.
Citera
2020-09-14, 08:09
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vad är det för folk som kör bland barn och vad är det för föräldrar som inte har koll på sin tvååring?

Såg inslag på SVT, enligt ordföranden för BRF:en hade man i samband med friköpandet av hyresrätterna även fått hyra med sig X-antal parkeringsplatser som ligger utanför bostadsområdet. Efter en viss tid hade dock förvaltaren av parkeringsplatserna, Telge, slutat hyra ut p-platserna. Kvar för de boende blev då endast möjligheten att parkera inne i bostadsområdet. Blev så att säga bäddat för situationen.

Med det sagt kan man likväl ifrågasätta hur fort man bör köra på en innergård och om det ens var ett legitim tilltag att parkera inne på området bara för att man inte orkar parkera en bit bort på gatan. Typ som att börja slänga sopor på marken för att sopstationen inte är tillräckligt nära.
Citera
2020-09-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ser ut som en Mitsubishi, deras minsta suv.

mitsubishi asx

Fel av mig. Nissan Qashqai.
Samma bil i grunden.

Jag vet av egen erfarenhet att autobromsen fungerar "sådär" på dessa. Dessutom så falsklarmar de väldigt mycket vilket gör att man inte tar pipandet på allvar efter ett tag.
Citera
2020-09-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Samma bil i grunden.

Jag vet av egen erfarenhet att autobromsen fungerar "sådär" på dessa. Dessutom så falsklarmar de väldigt mycket vilket gör att man inte tar pipandet på allvar efter ett tag.
Har personligen ingen erfarenhet av dessa bilar men det kan mycket väl stämma att autobromsen inte tar eller att varningarna för parkering och backning är övernitiskt inställda så att man struntar i dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in