2020-09-07, 12:03
Medlem
CrilleKexs avatar
Som trådnamnet säger så undrar jag om det finns något skal eller skydd till iphone 11 som man inte behöver ta bort för att kunna ladda sladdlöst?

Tack på förhand
Citera
2020-09-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Som trådnamnet säger så undrar jag om det finns något skal eller skydd till iphone 11 som man inte behöver ta bort för att kunna ladda sladdlöst?

Tack på förhand
Apples egna läder- och silikonskal kanske?

https://www.apple.com/se/shop/iphone/iphone-accessories/cases-protection
Citera
2020-09-07, 13:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Apples egna läder- och silikonskal kanske?

https://www.apple.com/se/shop/iphone/iphone-accessories/cases-protection
Tack för tipset, men det står inget på sidan om det går att ladda dom sladdlöst med skalet på eller inte? Känns surt att köpa något som inte fungerar till det man vill.
Citera
2020-09-07, 13:14
Medlem
Citat:
Tack för tipset, men det står inget på sidan om det går att ladda dom sladdlöst med skalet på eller inte? Känns surt att köpa något som inte fungerar till det man vill.
Klicka på någon produkt och läs produktinformationen. Det står oftast "Skalet kan sitta kvar även när du laddar trådlöst.". I alla fall får Apples egna skal.
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-09-07 kl. 13:18.
Citera
2020-09-07, 13:28
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Klicka på någon produkt och läs produktinformationen. Det står oftast "Skalet kan sitta kvar även när du laddar trådlöst.". I alla fall får Apples egna skal.
Tack igen!
Citera
2020-09-07, 14:08
Medlem
sliskets avatar
Jag kör med iPhone 11 och jag tycker att det funkar med flera skal har ett kolfiber och ett lite tjockare skal i något gummimaterial och nått annat random skal och det fungerar utmärkt med alla.

Lycka till
Citera
2020-09-07, 15:06
Medlem
Citat:

Tack på förhand

Kolla efter en ikon med Qi trådlös laddning vid produkten. Information om detta finns också under produktens FAQ.

https://eu.mous.co/
Citera
2020-09-07, 17:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Jag kör med iPhone 11 och jag tycker att det funkar med flera skal har ett kolfiber och ett lite tjockare skal i något gummimaterial och nått annat random skal och det fungerar utmärkt med alla.

Lycka till
Det låter fint, tack för svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kolla efter en ikon med Qi trådlös laddning vid produkten. Information om detta finns också under produktens FAQ.

https://eu.mous.co/
Tack för ett kanontips!
Citera
2020-09-08, 18:24
Medlem
Farbror Fazers avatar
De allra flesta som inte har magnet eller är supertjocka typ otterbox fungerar med trådlös laddning. Tech21 pure clear tycker jag är oslagbara. Även telefoner med kurvad display kan inte landa på glaset (förutom typ landa på en sten och skit) eller ge repor då det går upp längs med kanten runt hela skärmen. När jag sålde telefoner så kastade vi nästan runt våra telefoner i butiken med tech21 för att visa att det faktiskt är bra skydd som vi litade på. Bra grepp med eftersom det är gummi/plast.

Den enda tumregeln är, skit i hur skalet ser ut. Det ska skydda, inte se fint ut T.ex. som apples fina läderskal, skyddar absolut inte lika bra.
Citera
2020-09-14, 11:31
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
De allra flesta som inte har magnet eller är supertjocka typ otterbox fungerar med trådlös laddning. Tech21 pure clear tycker jag är oslagbara. Även telefoner med kurvad display kan inte landa på glaset (förutom typ landa på en sten och skit) eller ge repor då det går upp längs med kanten runt hela skärmen. När jag sålde telefoner så kastade vi nästan runt våra telefoner i butiken med tech21 för att visa att det faktiskt är bra skydd som vi litade på. Bra grepp med eftersom det är gummi/plast.

Den enda tumregeln är, skit i hur skalet ser ut. Det ska skydda, inte se fint ut T.ex. som apples fina läderskal, skyddar absolut inte lika bra.
Det är sant att det är skyddet i första hand man är ute efter och i så fall utseendet i andra and. Skall def. kolla in tech21 pure clear.

Tack för ett kanonbra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in