För två veckor sedan införskaffade jag en lavalampa och i en veckas tid var jag helnöjd med den—ett hejdundrans spektakel var det att ha den på mitt skrivbord och se klumparna flyta runt. Dock har jag under de senaste dagarna börjat tröttna en del på den. Finns det någon som kan relatera till detta och hur löste ni då detta besvär?
Själv har jag en tanke om att frysa in det i någon intressant form. Kanske att jag häller det i en rund, liten bunke och låter den stå i frysen i sisådär 4-5 dagar, sedan plockar jag ut det och har en spännande klump i mina händer. Är frysen tillräckligt kall för det? Har ni några andra kul idéer annars, för att det är väl bara att smälta ’lavan’ och göra något nytt, ifall den inte blir så kul som fryst?
För två veckor sedan införskaffade jag en lavalampa och i en veckas tid var jag helnöjd med den—ett hejdundrans spektakel var det att ha den på mitt skrivbord och se klumparna flyta runt. Dock har jag under de senaste dagarna börjat tröttna en del på den. Finns det någon som kan relatera till detta och hur löste ni då detta besvär?
Själv har jag en tanke om att frysa in det i någon intressant form. Kanske att jag häller det i en rund, liten bunke och låter den stå i frysen i sisådär 4-5 dagar, sedan plockar jag ut det och har en spännande klump i mina händer. Är frysen tillräckligt kall för det? Har ni några andra kul idéer annars, för att det är väl bara att smälta ’lavan’ och göra något nytt, ifall den inte blir så kul som fryst?
De var inne att ha en lavalampa på 80-talet så om 35-40 år är lavalampan inne igen så lägg den i en kartong och låt ligga.
Du måste ändå vara en av de sista människorna som faktiskt köpte en lavalampa under denna hype.
Du kan säkert lägga ner några klädesplagg och annat du köpt senaste fem åren också i kartongen.
Tyvärr har jag ingen långsiktig lösning på ditt problem men om du sätter i en starkare glödlampa som avger högre värme så blir det mer fart på den så kanske den i alla fall kan roa dig några dagar till.
En lava-lampa ska inte vara spännande, den ska bara stå i en hörna som en helt ospännande inredningsdetalj, dvs inget som man aktivt sitter och tittar på såvida man inte är en fyramånaders bebis som gillar när saker rör sig.
Vill du slänga den så måste du ta den till en återvinningscentral, typ "Spillepengen" om du bor i närheten av Malmö. Enklare är att ge bort den som present till någon. Jag tycker inte att du ska börja mixtra med den, då kan du skada dig. Innehållet är inte mycket roligare än typ matolja blandat med saft, dvs två olikfärgade vätskor som inte blandar sig med varandra.
En lavalampa? klart som fan det blir tråkig.... skulle säga att för den vanliga konsumenten ligger minimumgränsen på minst 4 för att det ska bli spännande! själv har ja 10 st, är helnöjd kommer aldrig tröttna