2006-05-10, 09:51
Medlem
Jag är väl inkörd på Sobril och tål höga doser på typ 100 mg i ett svep utan att knappt känna nåt.
Nu ska jag prova Xanor.. är det nån som vet hur många mg jag behöver för att bli skönt flummad på dom? - Om det finns nån som är kunnig på att räkna och jämföra doser och preparat?
Citera
2006-05-10, 12:22
Medlem
Pröva 4 mg. Xanor slår hårdare, snabbare och betydligt skönare än Sobril i mitt tycke.
Citera
2006-05-10, 13:46
Medlem
ok.. tack för tipset, jag är tacksam för fler svar från xanorerfarna..
Citera
2006-05-10, 16:55
Gick på just 100 mg (25 mg x 4) Sobril dagligen ett tag i ett steg på en nedtrappning av bensodiazepiner. Men kort därefter fick jag ny läkare som sa att jag behövde kontinuerlig ångestlindring, så hon satte mig på 6 mg Xanor Depot dagligen.

Detta hjälpte mycket bättre än Sobrilen (jag hade säkert klarat mig på 4 mg också). Flummig blev jag dock inte, men jag fick äntligen en ordentlig ångestlindring.
Citera
2006-05-10, 19:37
Medlem
Bullsquids avatar
vad e det för typ av ångest du har för att få så mycke xanor utskrivit?
xanor e ju inte det lättaste att få utskrivit och 6mg räknas väl säkert som en stor dos inom läkarsammanhang?
Citera
2006-05-10, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
vad e det för typ av ångest du har för att få så mycke xanor utskrivit?
xanor e ju inte det lättaste att få utskrivit och 6mg räknas väl säkert som en stor dos inom läkarsammanhang?
Konstant, svår ångest i 6-7 år...

Nja, men det började som ett illegalt missbruk. Fick ett nedtrappnings-schema på Sobril, men strax efter det fick jag ny läkare som äntligen förstod mig. Hon sa:
-Du behöver rejäl ångestlindring. Jag skriver ut Xanor, testa dig fram hur mycket du behöver (mellan 2 & 6 mg).
Givetvis behövde jag 6 mg...
Men efter ett halvår fick jag ny läkare igen, som tyckte det var allt för mycket, så jag trappade ner till 2 mg Iktorivil, det var 2,5 år sedan, och nu ligger jag på 2-4 mg Iktorivil per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in