2020-09-05, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
När den här tråden startades var det inte känt vem den före detta toppolitikern var:

(FB) Husrannsakan hos f.d. toppolitiker efter knarklarm

Det har sedan framkommit att det var hos Sveriges förre statsminister Fredrik Reinfeldt som husrannsakan gjordes. Ett stort antal användare har påtalat att moderatorerna på sedvanligt vis bör uppdatera trådstarten så att den reflekterar detta. Ändå vägrar moderatorerna envist att göra det.

Varför?

Exakt. Jag delar denna frågeställning och så länge ingen rimlig förklaring ges kommer jag att tolka det som att även Flashback i någon mån är politiskt styrt. Jag såg samma beröringsskräck när man stängde ner den välskrivna tråden som hade för avsikt att granska råsossen och Swedbank VD:n Jens Henrikssons korruptionsaffärer.
Citera
2020-09-05, 18:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
När den här tråden startades var det inte känt vem den före detta toppolitikern var:

Det har sedan framkommit att det var hos Sveriges förre statsminister Fredrik Reinfeldt som husrannsakan gjordes. Ett stort antal användare har påtalat att moderatorerna på sedvanligt vis bör uppdatera trådstarten så att den reflekterar detta. Ändå vägrar moderatorerna envist att göra det.

Varför?

Jag frågade mig samma sak. Flashback har ju som policy att alltid hänga ut politiker och andra hel- och halvkändisar med namn i trådrubrikerna. Man kan diskutera om det är rätt, men när man nu har den policyn är det konstigt att göra ett undantag för just en före detta statsminister. Särskilt när vissa media redan publicerat namnet med stora rubriker.
Citera
2020-09-05, 19:05
Medlem
321js avatar
Våra älskade och hårt arbetande moderatorer är upptagna med viktigare uppgifter.

(FB) Knarkrazzia hos Reinfeldt

Moderatorerna kanske är rädda? Anonymiteten kanske inte är garanterad för någon?

Det väcker frågor om säkerheten.

Ni kan säkert räkna ut vad jag tror eller vad jag till och med "vet", utan att kunna bevisa det.
Senast redigerad av 321j 2020-09-05 kl. 20:02.
Citera
2020-09-05, 19:28
Medlem
Citat:
Moderatorerna i aktuella brott och kriminalfall har redan uppmärksammats på önskemålen om uppdatering av trådstarten ett flertal gånger. Ändå händer inget.

Reinfeldt är en superglobalist som alltid skall skyddas, oavsett om det är hans besök hos horor eller att hans lägenhet är en langarkvart. De som jobbar för de utvalda skyddas alltid oavsett vilka vidrigheter de sysslar med privat. Reinfeldt är en svenskfientlig psykopat, kokain är inget främmande för en sådan gangster.
Citera
2020-09-05, 20:18
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Varför?
Olika moderatorer, olika tycken. Trådrubriken borde verkligen ändras.
Citera
2020-09-05, 20:40
Medlem
fizzles avatar
Vad är det för fel med att *-märka bort namnet då? Det används alltid på FB annars.
Som jag minns är det för att personen som anklagas inte ännu är dömd och det syns i sökmotorer, som man ska undvika att ha hela namnet.

Gör om era trådar och skriv "Fr*drik R*inf*ldt (*=e)"
Citera
2020-09-05, 20:41
Medlem
Husrannsakan sker ju för sonens knark inte Fredrik Reinfeldts. Har sonen inte ett eget namn ? Det bör ju rubriken i så fall innehålla annars kan man tro att Fredrik är misstänkt för något brott. Det hela handlar ju om hans son som är skriven hemma då.
Citera
2020-09-05, 21:26
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Husrannsakan sker ju för sonens knark inte Fredrik Reinfeldts. Har sonen inte ett eget namn ? Det bör ju rubriken i så fall innehålla annars kan man tro att Fredrik är misstänkt för något brott. Det hela handlar ju om hans son som är skriven hemma då.

du menar att det inte hade blivit rubriker om obamas eller sarkozys hem blivit raidat för knark? bara det faktum att polisen gör en razzia i bostaden hos en känd regeringschef, oavsett brott eller vem som är misstänkt, har ett stort nyhetsvärde.
Citera
2020-09-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du menar att det inte hade blivit rubriker om obamas eller sarkozys hem blivit raidat för knark? bara det faktum att polisen gör en razzia i bostaden hos en känd regeringschef, oavsett brott eller vem som är misstänkt, har ett stort nyhetsvärde.

Det skrev jag inte men man får intrycket av att det handlar om Fredrik Reinfeldt själv vilket inte är fallet. Rubriken kan ju i så fall svara Reinfeldts son. Ja nu har ju inte politiker eller fd statsministrar bättre barn än andra människor så hans son är väl relativt känd sedan innan. Så knarket handlar om sonen inte Fredrik själv. Eller som modsen i AB&K brukar göra när det är kändisar skicka den till kändisskvaller.
Citera
2020-09-05, 21:50
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det skrev jag inte men man får intrycket av att det handlar om Fredrik Reinfeldt själv vilket inte är fallet. Rubriken kan ju i så fall svara Reinfeldts son. Ja nu har ju inte politiker eller fd statsministrar bättre barn än andra människor så hans son är väl relativt känd sedan innan. Så knarket handlar om sonen inte Fredrik själv. Eller som modsen i AB&K brukar göra när det är kändisar skicka den till kändisskvaller.

och vad jag menar är att oavsett brott så är det faktum att brottsplatsen är residens för en ökänd politiker av högt nyhetsvärde.

sen tycker jag personligen att det är relevant i sammanhanget att fredrik reinfeldt som statsminister företrädde en drakonisk narkotikapolitik. han har även varit rättspolitisk talesman och ordförande i justitieutskottet.
Citera
2020-09-05, 22:12
Medlem
Sällar mig till dem som tycker detta är väldigt märkligt. Vadan denna finkänslighet just i detta fall? Hur resonerar man? Transparens bitte.
Citera
2020-09-05, 22:19
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Jag är benägen att hålla med TS. Varför görs det inte denna gång? Varför hålls landsförrädaren bakom ryggen? Skamligt.

Den feminina vänsterns inflytande på Flashback ökar. Detta är ett av symptomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in