2020-09-06, 16:07
Medlem
Jag reagerade på 4. Familjen Fakhro, Malmö då man känner igen namnet från Nabil Fakhro från Sularpsfarmen . Är det bara toppen på isberget. Hade gärna velat veta mer om denna familj då Sularpsfarmen var väldigt omtalad i skåne. Sen undrar jag om man ska döma helt på familjen för jag har svårt att se att man når hela vägen till denna rollen för sen agera som klan-kriminell.
Senast redigerad av MrNaivIdiot 2020-09-06 kl. 16:11.
Citera
2020-09-06, 16:14
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNaivIdiot
Jag reagerade på 4. Familjen Fakhro, Malmö då man känner igen namnet från Nabil Fakhro från Sularpsfarmen . Är det bara toppen på isberget. Hade gärna velat veta mer om denna familj då Sularpsfarmen var väldigt omtalad i skåne. Sen undrar jag om man ska döma helt på familjen för jag har svårt att se att man når hela vägen till denna rollen för sen agera som klan-kriminell.

När klanerna blir allt mäktigare går de givetvis över från "knarklangning" till Ekonomisk brottslighet. Samma som italienska maffian gjorde i USA.
Citera
2020-09-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jag jobbar på listan, fått 10 familjenamn hitintills, du kan söka på mina äldre inlägg.
I stället för att gnälla skall vi starta en offentlig databas där vi lägger in allt om familjerna, företag, korrumperade släktingar i kommunen, bilinnehav etc.
Men det kräver att fler än JAG gör jobbet.

Jag hjälper gärna till. Behåller alltid maffiafamiljerna sina efternamn eller byter efternamn för att hålla sig undan radarn?
Citera
2020-09-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
När klanerna blir allt mäktigare går de givetvis över från "knarklangning" till Ekonomisk brottslighet. Samma som italienska maffian gjorde i USA.
När de alltmer kommer in på olika chefsbefattningar i det offentliga kommer de att först och främst anställa "sina egna". Och vi kommer att få samma korrupta myndigheter som de har i Mena.
Detta kommer att hända långt innan svensken blir i minoritet.
Citera
2020-09-06, 16:24
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Mp har redan kommit med konkreta förslag: "allvarssamtal" med unga kriminella!
Det kommer lösa problemen.
MP om klanen själv får välja.
Frågan är hur många klanare som redan är med i och gör karriär i MP och andra partier.
Gissar att det gäller alla utom SD.
Citera
2020-09-06, 16:25
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
4. Familjen Melkemichel – framgångsrik släkt i Södertälje
http://blog.zaramis.se/2019/04/06/fa...-i-sodertalje/

Den familjen ska absolut vara med på listan!
Citera
2020-09-06, 16:28
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Förstår du inte att allt är enligt politikers plan att försvaga samhället läs på lite kanske
Av vilken anledning förstör då dessa människor när dom flydde från förtryckt?
Är inte det lite sjukt många runt om i världen har det mycket tufft med ekonomi, säkerhet mm dessa människor har allt sina släktingar som skydd men även polisen om dom drabbas av brott.
Är det Sveriges fel att vi tog hit dom för att hjälpa dom undran förtrycket dom utsattes för och det här är deras sätt att betala oss på genom att hota polis, lärare, samhället i övrigt!
Citera
2020-09-06, 16:33
Medlem
Angående "databas" kanske vi kan använda mappstrukturen här på Flashback i början.
Under mappen "40 släktbaserade kriminella nätverk ..." kan vi ha en mapp för varje familj:

A. Ali Khan, Gbg

Y. Yildiz, Sollentuna samt sthlms södra förorter. osv.

Under varje familjs mapp placeras mappar typ: Medlemmar, Adresser, Företag, Arbeten, Domar, Nätverk, Bilar, Misstänkta kopplingar, Våldskapital ...
Där fyller vi på info allteftersom.

Polisen ville ju ha allmänhetens hjälp så vad vore bättre än att tusentals människor hjälper till här för att få bukt med samhällets cancersvulster.

Det är dock nog inget vi bör söka Datainspektionens tillstånd för ...
Citera
2020-09-06, 16:36
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Nyheten om kriminella klan som härjar i Sverige är lika stor som terrordådet i Drottninggatan. Varför rapporterar inte media lika mkt nu, varför tiger politikerna? Klanerna är ett större hot mot Sverige än terrordådet var.
Rösterna är viktiga så som 60.000 nya flyktingar som ska rösta färskt på S när röstkorten är det första som träffar brevlådan på plats i deras nya lägenhet...
Citera
Medlem
Sitter och funderar på hur man skulle skapa en sån här lista och om det är lagligt? Någon som har en idé?
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Angående "databas" kanske vi kan använda mappstrukturen här på Flashback i början.
Under mappen "40 släktbaserade kriminella nätverk ..." kan vi ha en mapp för varje familj:

A. Ali Khan, Gbg

Under varje familjs mapp placeras mappar typ: Medlemmar, Adresser, Företag, Arbeten, Domar, Nätverk, Bilar, Misstänkta kopplingar, Våldskapital ...

Polisen ville ju ha allmänhetens hjälp så vad vore bättre än att tusentals människor hjälper till här för att få bukt med samhällets cancersvulster.

Mycket bra initiativ, jag har en hel del info, men är ej särskilt databaskunnig.
Citera
2020-09-06, 16:38
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B

A. Ali Khan, Gbg

Bara till att starta en tråd och sedan kör på fler kommer hoppa på tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in