Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Du kan inte svara p frgan allts? Vilka forumdelar lser du i och hur kan du inte se alla inlgg som r rasistiska och kvinnofientliga? Jag r kvinna och icke-rasist s varfr skulle jag vilja ha snt p forumet? Att diskutera problem r inte samma sak som att sa ur sig hat och icke-konstruktiva sikter.
Nu var inte frgan stlld till mig, men d du inte verkar f ngot svar s kan jag kommentera det du skriver. Jag hller med om din problembeskrivning. Det finns mngder av sammanhang dr du du mts av inlgg som r
rasistiska och
kvinnofientliga, och dr dessa inte tillfr ngot av vrde. Fr som du senare skriver s handlar inte frgan om att frbjuda ngons sikt, utan mer om att det r trttsamt (i brist p bttre ord) att lsa dessa sikter gng p gng i sammanhang dr de saknar vrde fr diskussionen.
Du efterlyste exempel p forum dr detta inte frekommer, och min erfarenhet r att det r rtt ovanligt i avdelningarna Ekonomi och Droger. Om du vill ha ett konkret exempel s kan jag nmna forumet
(FB) Fysik, matematik och teknologi: allmnt i avdelningen Vetenskap & humaniora, eller
(FB) Astronomi och rymdfart i samma avdelning.
Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Lt oss titta p ngot s oskyldigt som avdelningen om husdjur, dr borde ju inte frekomma ngot hat alls, eller hur?
Men om jag lser en trd som handlar om exempelvis fr-och nackdelar med att ha en katt inne eller ute s kan det mycket vl dyka upp ett inlgg dr ngon pltsligt skriver: jag tycker att katter r ckliga skadedjur som borde utrotas.
Ett helt meningslst inlgg som bara r hatiskt, eller hur?
Nu vet jag inte vilken trd du syftar p, men baserat p det du skriver s lter det som ngot som borde ha raderats enligt regel 0.03. Vet du ifall inlgget har rapporterats? Om du minns var inlgget finns s fr du grna posta det hr i trden.
Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Jag kan vlja att lta bli att g in i en trd som heter Trtt p min ckliga katt, avliva den sjlv? eller Jag hatar min hund, vad ska jag gra? men det r nd anmrkningsvrt att det ens finns mnniskor hr som vljer att starta den typen av trdar.
Jag tycker inte att det r anmrkningsvrt att det finns mnniskor som vljer att starta sdana trdar. Eftersom det uppenbarligen finns sdana mnniskor. Det anmrkningsvrda eller vl snarare att ngon r trtt p sin "ckliga katt" och nu vill "avliva den". Inte att de startar en trd om detta.
Men som du skriver s kan vi d bda gra ett val, och avst frn att lsa sdana trdar. Det blir mer problematiskt ifall sikter som dessa postas i en trd som handlar om ngot helt annat. Hr har vi dock regler som delvis ska frhindra detta, ven om det i praktiken inte r lika enkelt.
admin