Citat:
Ursprungligen postat av
Skalman71
Jo tjenare...du som i din egen tråd inte visste skillnaden på de olika chipsetten för moderkort utan bara ville snika undan så billigt som möjligt med diverse gnäll om funktioner du inte tänkte använda, och nu jämför test mellan stock-hastighet och OC-hastighet som vanligen kräver extra kylning, luftflöde, tweaking samt ev. starkare nätagg. Dessutom är detta ett enda test av många. Selektivt urval må jag säga.
Lämnar dig nu, men sluta posta nonsens i hårdvarutrådar du inte vet mycket om, det gagnar inte direkt de som verkligen vill veta mer. Hjälpte dig i din egen tråd, och nu tror du att du är expert på hårdvara?

Det var ju du som snackade om att det skulle vara likgiltiga delar och här har du bevis på hur de båda presterar mot varandra på 5,1 Ghz.. Jag hade rätt alltså. Du har fel precis som jag förstod.
Sen att det krävs extra kylning då i5'an är uppklockad till sin absoluta maxprestanda säger ju sig självt. Den går inte o klocka så mycket mera.. Så vaddå? Tycker du att det bryter mot regelverket bara för att vi inte använder oss utav stock kylaren eller?^^
Jag tror att du blev sur bara för att du var blåst o köpte dig en i7 och trodde att du visste lite bättre. Sen kände du att du hade en liten kuk när du inte förstod det jag sa o tyckte att nu skulle du bestämt överbevisa mig. Det gick ju verkligen "sådär" må jag säga.
Kollar du på de där siffrorna så ser du att det oftast så drar i5an iväg när de båda ligger på exakt samma prestanda. Vilket är precis det jag sa. I5 är helt enkelt bättre än i7 när det kommer till o gamea. Surt för dig som förmodligen har slängt ut slantar på en... Men du kan ju roa dig med att du iaf har lite snabbare zip load.
Ja, varsågod o dra du. Det var åtminstone ett kul försök!
Ha det!