Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
Dom knullar dig i röven med det där.
i7 processorn skulle du kunna byta ut till den nya i9 o du skulle förlora typ 1000 spänn.
Grafikkortet tror jag är det bästa som finns? Har faktiskt inte kollat upp det, men det kan du ju ha kvar om du vill.
Windows 10 Home 64-bit Swedish kostar förmodligen runt en tusenlapp. Kanske fick du med det redan till datorn du förstörde? Isåfall har du redan det. Det är en tusenlapp som du bara slänger i vatten. Annars går det ju o köpa windows 10 för typ 200 spänn på g2play.net.. Då sparar du några kronor och kan lägga det på en bättre processor istället.
Hårddisken? Om du bara ska spela? Behöver du verkligen en hel terrabyte i utrymme? Med dom spelen installerade så är det som att förvara en enda kaffe kopp i en hel två liters pantflaska. Vad ska du göra med resten av utrymmet?
Här har du en stabil på 500gb som kostar 890 spänn
https://www.inet.se/produkt/4300686/samsung-860-evo-500gb
Kollar du dessutom recensionerna på den hårddisken du länkade så var det en som skrev det här om den
Citat:
Fungerade bra i några månader tills jag fick massa bluescreens. Ibland fick jag en bsod i månaden och andra gånger kanske 7 gånger i rad vid boot.
Fick felmeddelanden som "SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED + stornvme.sys".
Googlar man detta problem så kommer man till massor med forum där folk har samma problem med just denna A2000-modell.
Köpte en ny Samsung SSD och har inte haft några problem sedan dess.
Så det verkar ju vara en jättesöt och dyr hårddisk. Ser jättehäftig ut o allt sånt därn't. Men efter några månader riskerar den att få riktigt grova problem tydligen. Är det inte isåfall jävligt dumt o slänga ut en massa pengar på den?
Moderkort för 3500 spänn? Det räcker med den här om du vill in o ändra något på den.
https://www.inet.se/produkt/1903155/msi-z490-mpg-gaming-plus
1 999 kr kostar den bara. Så där tjänar du ytterliggare några tusen och den passar fortfarande till din nya i9 därmed har du kommit billigare undan och fått en processor som presterar mycket bättre.
Sen verkar den där har någon sorts vattenkylning.. Behöver du det ens? Går det inte o lägga 6-800 på en vanlig kylare med fläkt? Vad jag vet så riskerar inte dom nya processorerna att bli direkt överhettade om du inte sitter o överklockar den som en galning.
Sammanfattning.
Släng windows 10. Köp det online.
Byt moderkort.
Uppgradera till i9an.
Fixa en ny kylare. En billig, tyst och bra med fläkt.
Byt ut SSD'n. Fort utav bara helvete. Den där krashar o går sönder ofta tydligen.
Rammine går det o hitta exakt samma prestanda för kanske 200kr billigare.
Då hamnar du lite närmare dina 15 000 och så är det du som buttfuckar dom istället.