Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-04, 15:43
Medlem
-SchmergliN-s avatar
https://www.flashback.org/t3257895

Länken är ogiltig och jag hittar ingenting om den vid sökning.

Varför?
Citera
2020-09-04, 16:08
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.flashback.org/t3257895

Länken är ogiltig och jag hittar ingenting om den vid sökning.

Varför?

Kanske är stängt för att rensas upp?
Citera
2020-09-04, 16:32
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden prövas för brott mot 1.01.
Citera
2020-09-04, 16:37
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tråden prövas för brott mot 1.01.

Okej, då förstår jag. Tack!
Citera
2020-09-04, 18:46
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Intressant att tråden prövas för regelbrott. Man kan dock inte låta bli att undra vad som skiljer den från övriga Idol-trådar som skapats genom åren.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-04 kl. 18:50.
Citera
2020-09-04, 21:35
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Intressant att tråden prövas för regelbrott. Man kan dock inte låta bli att undra vad som skiljer den från övriga Idol-trådar som skapats genom åren.
Om en trådstart misstänks innehålla ett regelbrott så döljs hela tråden under prövningen. Det är alltså inte så att samtliga inlägg bryter mot reglerna. Jag misstänker att så är fallet här.
Citera
2020-09-04, 22:01
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Om en trådstart misstänks innehålla ett regelbrott så döljs hela tråden under prövningen. Det är alltså inte så att samtliga inlägg bryter mot reglerna. Jag misstänker att så är fallet här.

Det förstår jag och så långt är jag med.

Det jag reagerar över är att det ändå tagit så pass lång tid för tråden att ha blivit föremål för intern moderatordiskussion. Den skapades trots allt för flera veckor sedan och om trådstarten verkligen hade innehållit ett regelbrott borde det ha uppdagats för länge sedan.
Citera
2020-09-04, 22:07
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

Det jag reagerar över är att det ändå tagit så pass lång tid för tråden att ha blivit föremål för intern moderatordiskussion. Den skapades trots allt för flera veckor sedan och om trådstarten verkligen hade innehållit ett regelbrott borde det ha uppdagats för länge sedan.
Det behöver väl inte vara just trådstarten som innehåller ett regelbrott, även om nu SvartaBjorn skrev det. Det räcker väl med att ett inlägg bryter mot 1.01 så pausas hela tråden.
Citera
2020-09-04, 22:32
Medlem
Citat:

Fast det kan ändå hända att det faktiskt tar tid innan möjliga regelbrott upptäcks. Användare rapporterar inte allt, eller så kan det dröja ett tag innan någon rapporterar. Och det är inte så att moderatorerna alltid har stenkoll på allt som postas, speciellt inte om de inte får några rapporter (det underlättar för dem).

Det kanske inte tillhör vanligheterna att det dröjer några veckor innan en tråd prövas för regelbrott, men det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det behöver väl inte vara just trådstarten som innehåller ett regelbrott, även om nu SvartaBjorn skrev det. Det räcker väl med att ett inlägg bryter mot 1.01 så pausas hela tråden.

Skulle det bara handla om ett inlägg, så skulle det vara rimligare om endast inlägget prövades för regelbrott. Nu är det snarare tråden dom prövas gör just 1.01, och då borde det rimligtvis handla om trådstarten.
Citera
2020-09-04, 22:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Pollen som pågår gäller trådstarten. Hade ett inlägg som inte är trådstart pollats så hade inte hela tråden "försvunnit". Jag gissar att "försvinnandet" delvis beror på tekniska orsaker, trådstarten är ju själva roten till hela tråden. Sedan kan nog trådar bli ganska konstiga om just trådstarten försvinner. Om radering av en vanligt inlägg är som att hugga av ett finger (folk kan bli förbannade och det kan se lite konstigt ut) så blir radering av trådstarten som att hugga av huvudet på en person.
Citera
2020-09-07, 11:35
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Pollen som pågår gäller trådstarten. Hade ett inlägg som inte är trådstart pollats så hade inte hela tråden "försvunnit". Jag gissar att "försvinnandet" delvis beror på tekniska orsaker, trådstarten är ju själva roten till hela tråden. Sedan kan nog trådar bli ganska konstiga om just trådstarten försvinner. Om radering av en vanligt inlägg är som att hugga av ett finger (folk kan bli förbannade och det kan se lite konstigt ut) så blir radering av trådstarten som att hugga av huvudet på en person.

Jag förstår. Har ni kommit fram till något beslut kring trådens öde ännu? Hade varit kul att få börja diskutera programmet och deltagarnas stora resa mot finalen igen.
Citera
2020-09-07, 17:26
Moderator
Neksnors avatar
Tråden är nu öppen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in