Citat:
Ursprungligen postat av
Prinsessbakelse
Det förstår jag och så långt är jag med.
Det jag reagerar över är att det ändå tagit så pass lång tid för tråden att ha blivit föremål för intern moderatordiskussion. Den skapades trots allt för flera veckor sedan och om trådstarten verkligen hade innehållit ett regelbrott borde det ha uppdagats för länge sedan.
Fast det kan ändå hända att det faktiskt tar tid innan möjliga regelbrott upptäcks. Användare rapporterar inte allt, eller så kan det dröja ett tag innan någon rapporterar. Och det är inte så att moderatorerna alltid har stenkoll på allt som postas, speciellt inte om de inte får några rapporter (det underlättar för dem).
Det kanske inte tillhör vanligheterna att det dröjer några veckor innan en tråd prövas för regelbrott, men det är möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Det behöver väl inte vara just trådstarten som innehåller ett regelbrott, även om nu SvartaBjorn skrev det. Det räcker väl med att ett inlägg bryter mot 1.01 så pausas hela tråden.
Skulle det bara handla om ett inlägg, så skulle det vara rimligare om endast inlägget prövades för regelbrott. Nu är det snarare tråden dom prövas gör just 1.01, och då borde det rimligtvis handla om trådstarten.