• 1
  • 2
2020-09-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Han skrev ju dock officiellt, så han kan ha eventuell svart inkomst. Men självfallet, han befinner sig på botten av näringskedjan och det skulle aldrig falla mig in att låna ut pengar till en sådan och kalla mig själv för seriös samtidigt.

Dock svårt med svarta inkomster idag då bankerna inte gärna vill ta emot dom.
Citera
2020-09-04, 12:51
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Dock svårt med svarta inkomster idag då bankerna inte gärna vill ta emot dom.

Vadå ta emot? Han kan ju bli swishad eller vad som helst. Man bär inte runt stålar i säckar längre.
Citera
2020-09-04, 12:55
Bannlyst
Ok, om jag ej kan få ett sådant lån. Finns det något företagslån för det? Då pengarna egentligen ska till mitt företag.
Citera
2020-09-04, 13:29
Medlem
Hur mycket kan du tänka dig betala i ränta? Har du något av värde att lämna som pant? Typ en bil eller fastighet.
Citera
2020-09-04, 13:42
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerdyGuy
Ok, om jag ej kan få ett sådant lån. Finns det något företagslån för det? Då pengarna egentligen ska till mitt företag.

Testa Lendo.se sen utvärderar du verkligen de alternativ (om du ens får några) som erbjuds.
Citera
2020-09-04, 17:47
Medlem
Citat:
Hej, jag behöver VERKLIGEN låna 25 000 kr. Kommer nog att kunna betala tillbaka om 14 dagar. Finns det någon bank som godkänner något sånt lån?

Har tyvärr usel kreditupplysning. Står officiellt att jag tjänar 0 kr per år.

Bästa är väl att vänta tills du har pengarna säkert. Inte låna alls om det är 2 veckor.
Med 0 i inkomst är det kört att få lån osv ändå
Citera
2020-09-04, 18:36
Medlem
sinistrals avatar
Citat:

Om företaget är aktivt och har intäkter men brist på likvider är factoring något du kan kolla på.
Citera
2020-09-06, 16:18
Medlem
Citat:

Har du "rätt kontakter" (fel...?) är det nog inga problem, speciellt om det är till ditt företag och inte privat. Det brukar vara den typen av lån som dock innebär att knäskålarna krossas med en hammare om du inte betalar tillbaka.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in