• 2
  • 3
2020-09-09, 03:34
Medlem
Pungsvings avatar
Sverige är omänskligt. Skapa dina egna värderingar. Svenska politiker är Djävulens springbud. Var glad att du inte känner dig svensk. Svenskar är zombies.
Citera
2020-09-09, 14:30
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Har autism och add.
Jag gillar inte människor, föredrar att vara ensam i mitt egna hem.
Samhället bryter ner mig när jag tänker på hur det är. tex Jag som man ska slita som ett djur, betala för blattar som kommer in och får mer hjälp/rättigheter än mig och vara glad av någon osagd anledning eller äta piller och acceptera det.

Kalla mig parasit, jag bryr mig inte längre. Vill dock inte få problem med myndigheter så hur fan ska jag få dem att förstå att deras tvång på att jag ska gå och göra monotont skitjobb på diverse kaffestugor med skvallrande kärringar inte hjälper mig alls? Tvärtom jag blir mer förbannad och trött på allt.

Hade jag haft driv och ambitioner hade jag flyttat ifrån detta land men jag kan inte hitta det.
Jag har några få saker som ger mig lite glädje och får mig bort från skiten.
Hej, så som jag ser det utifrån vad du skriver försöker du inte längre hitta en utväg, du verkar mest vilja skriva av dig och det är helt okej men det kommer inte hjälpa dig mer än för stunden. Det som behövs för långsiktigt bättre mående är en plan för hur du bygger upp ditt liv steg för steg genom att göra det som får dig att må bra, både fysiskt och psykiskt. Om du inte vet vad som får dig att må bra behöver du först fundera och ta reda på det. Vad tror du om den strategin?
Citera
2020-09-10, 21:24
Medlem
Citat:
Jag har några få saker som ger mig lite glädje och får mig bort från skiten.
Vad är det? Utveckla.
Citera
2020-09-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Y.S
Hej, så som jag ser det utifrån vad du skriver försöker du inte längre hitta en utväg, du verkar mest vilja skriva av dig och det är helt okej men det kommer inte hjälpa dig mer än för stunden. Det som behövs för långsiktigt bättre mående är en plan för hur du bygger upp ditt liv steg för steg genom att göra det som får dig att må bra, både fysiskt och psykiskt. Om du inte vet vad som får dig att må bra behöver du först fundera och ta reda på det. Vad tror du om den strategin?

Låter logiskt och bra. Jag har gjort ändringar sedan tråden. Dock har jag gått igenom vad jag behöver för att komma vidare och det är mer utbildning som är låst för mig. Oavsett hur bra en arbetsträning är för mig så är det inget som hjälper i det långa loppet.
Citera
2020-09-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Vad är det? Utveckla.

Bra tvserier, film, datorspel, musik, katten och tja vidga vyerna på internet.
Citera
2020-09-11, 19:23
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Låter logiskt och bra. Jag har gjort ändringar sedan tråden.
Bra

Citat:
Dock har jag gått igenom vad jag behöver för att komma vidare och det är mer utbildning som är låst för mig. Oavsett hur bra en arbetsträning är för mig så är det inget som hjälper i det långa loppet.
Jag håller helt med dig om att dessa arbetsträningar inte ger mycket alls, har själv en del erfarenhet av detta. Det de egentligen vill testa är hur man hanterar en vardag på någon arbetsplats, men de glömmer (eller skiter i det) att man gör bättre ifrån sig om man trivs med arbetsuppgifterna, arbetsmiljön och kollegorna man arbetar med....vilket man oftast inte gör på dessa arbetsträningar.

Kan du söka någon KY-utbildning eller liknande? Vad kan du tänka dig att arbeta med?
Citera
2020-09-14, 10:08
Medlem
Citat:
Bra

Jag håller helt med dig om att dessa arbetsträningar inte ger mycket alls, har själv en del erfarenhet av detta. Det de egentligen vill testa är hur man hanterar en vardag på någon arbetsplats, men de glömmer (eller skiter i det) att man gör bättre ifrån sig om man trivs med arbetsuppgifterna, arbetsmiljön och kollegorna man arbetar med....vilket man oftast inte gör på dessa arbetsträningar.

Kan du söka någon KY-utbildning eller liknande? Vad kan du tänka dig att arbeta med?

Absolut det tänker de inte på alls eller skiter i.

Är en stor risk, jag kan inte få CSN eller ta CSN lån som det är nu. Kan kanske få läkarintyg men då måste jag söka utbildning, komma in, ansöka till CSN med läkarintyg och hoppas på att CSN godkänner det. Så jävla värdelöst.

Kan tänka mig att arbeta inom det mesta, helst vill jag ha så lite kontakt med människor som möjligt men ja...
Tänker främst på något där man fokuserar på saker och bygger/sätter ihop, montör, elektriker kanske, bygga datorer är väl helt dött idag annars hade det varit något. Kan inget om mekanik så det är nog försent men mekaniker hade kanske varit roligt.
Citera
2020-09-14, 14:45
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Absolut det tänker de inte på alls eller skiter i.

Är en stor risk, jag kan inte få CSN eller ta CSN lån som det är nu. Kan kanske få läkarintyg men då måste jag söka utbildning, komma in, ansöka till CSN med läkarintyg och hoppas på att CSN godkänner det. Så jävla värdelöst.

Kan tänka mig att arbeta inom det mesta, helst vill jag ha så lite kontakt med människor som möjligt men ja...
Tänker främst på något där man fokuserar på saker och bygger/sätter ihop, montör, elektriker kanske, bygga datorer är väl helt dött idag annars hade det varit något. Kan inget om mekanik så det är nog försent men mekaniker hade kanske varit roligt.
Ok, kanske även såna företag som reparerar smartphones? Bilmekaniker verkar annars behövas.
Citera
2020-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ok, kanske även såna företag som reparerar smartphones? Bilmekaniker verkar annars behövas.

Just smartphones tror jag är för pilligt och litet för mig, har inte den bästa handkordination/kontroll, mina signeringar och text på papper är ingen vacker syn.
Ja men är det möjligt att lära sig på två år tro?
Citera
2020-09-14, 19:21
Medlem
L.Y.Ss avatar
Citat:
Just smartphones tror jag är för pilligt och litet för mig, har inte den bästa handkordination/kontroll, mina signeringar och text på papper är ingen vacker syn.
Ja men är det möjligt att lära sig på två år tro?
Ok, jag vet inte angående utbildningen, men du kan ta reda på det. Sen så har Arbetsförmedlingen en del arbetsmarknadsutbildningar men man behöver övertala dem att få gå utbildningen...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in