Citat:

Ursprungligen postat av 
L.Y.S

Bra 

Jag håller helt med dig om att dessa arbetsträningar inte ger mycket alls, har själv en del erfarenhet av detta. Det de egentligen vill testa är hur man hanterar en vardag på någon arbetsplats, men de glömmer (eller skiter i det) att man gör bättre ifrån sig om man trivs med arbetsuppgifterna, arbetsmiljön och kollegorna man arbetar med....vilket man oftast inte gör på dessa arbetsträningar.
Kan du söka någon KY-utbildning eller liknande? Vad kan du tänka dig att arbeta med?

Absolut det tänker de inte på alls eller skiter i.
Är en stor risk, jag kan inte få CSN eller ta CSN lån som det är nu. Kan kanske få läkarintyg men då måste jag söka utbildning, komma in, ansöka till CSN med läkarintyg och hoppas på att CSN godkänner det. Så jävla värdelöst.
Kan tänka mig att arbeta inom det mesta, helst vill jag ha så lite kontakt med människor som möjligt men ja...
Tänker främst på något där man fokuserar på saker och bygger/sätter ihop, montör, elektriker kanske, bygga datorer är väl helt dött idag annars hade det varit något. Kan inget om mekanik så det är nog försent men mekaniker hade kanske varit roligt.