• 1
  • 2
2020-09-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Otäckt. Typisk situation när man föreställer sig det nya Sverige. Man är ensam ute på en löprunda, skymning kanske, och så blir man överfallen av tre okända män och man svävar i total ovisshet - ska de våldta mig, döda mig, eller "bara" råna mig på mobilen och misshandla mig.

Varför händer det så mycket skit i Örebro förresten?
2010 var det väst med reflexer som gällde när det var mörkt. 2020 är det skyddsväst. Ur led är tiden.
Citera
2020-09-04, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför utsätta henne för hot?
Är det någon socialtant, lärare eller lokalpolitiker?
Om det vore sexuellt skulle de väl ha koncentrerat sig på det och inte kommit med hotelser.

Hon är etnisk svensk. Det räcker.
Citera
2020-09-04, 13:51
Medlem
Pethuglins avatar
Jag har slutat helt gå på motionsspåren efter kl 14 eftersom jag vågar inte. På morgonen/ förmiddagen är det lugnt och många motionärer / hundrastare på spåret.

Har alltid försvarsspray hängandes på sportbältet och är extremt vaksam och har aldrig haft hörlurar när jag motionerar.

Det är riktigt tråkig utveckling i dagens samhälle men jag är beroende av daglig motion och klarar inte att gå på asfalt. Sen känns det ju ännu otryggare på cykelvägar med alla dessa elsparkcyklar och elcyklar som kommer bakifrån ljudlöst och svischar förbi på några centimeters avstånd.
Citera
2020-09-04, 15:19
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag har slutat helt gå på motionsspåren efter kl 14 eftersom jag vågar inte. På morgonen/ förmiddagen är det lugnt och många motionärer / hundrastare på spåret.

Har alltid försvarsspray hängandes på sportbältet och är extremt vaksam och har aldrig haft hörlurar när jag motionerar.

Det är riktigt tråkig utveckling i dagens samhälle men jag är beroende av daglig motion och klarar inte att gå på asfalt. Sen känns det ju ännu otryggare på cykelvägar med alla dessa elsparkcyklar och elcyklar som kommer bakifrån ljudlöst och svischar förbi på några centimeters avstånd.

Står ju inget om att det var någon av motionspåren. Karlslund är det nog knappast.
Citera
2020-09-04, 15:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Hon är etnisk svensk. Det räcker.
Vet du det eller gissar du bara?
Citera
2020-09-04, 21:00
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Vet du det eller gissar du bara?
Gissar du på att det var en somalisk kvinna i 50-årsåldern som var ute på sin vanliga löprunda?
Citera
2020-09-04, 23:24
Medlem
Medlemloss avatar
En vanlig dag i Sverige. Inte ens något som blir en rubrik i tidningen om eller längre än enstaka sidor på flashback.
Citera
2020-09-05, 00:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Gissar du på att det var en somalisk kvinna i 50-årsåldern som var ute på sin vanliga löprunda?
Nä, mer sannolikt att det är en valarbetare för SD. Men kan lika gärna vara en ryska eller iranska också.
Citera
2020-09-05, 04:27
Medlem
vitvalens avatar
Hit och fysiskt ofredande utan sexuella inslag. Får man se det som ett försiktigt steg i rätt riktning...
Citera
2020-09-05, 08:29
Medlem
Citat:
Nä, mer sannolikt att det är en valarbetare för SD. Men kan lika gärna vara en ryska eller iranska också.

Dina blattar är de bästa valarbetare som finns.

Såklart var det en etnisk svensk, kvinna som joggade. Ditt lilla ryska troll.
Citera
2020-09-05, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Detta låter som ett fall där polisen omgående borde gå ut med signalement på gärningsmännen. Tre män i sällskap syns och hörs, och det bör finnas folk i närområdet som kan identifiera dem eller har tips om vilka de kan vara.

I t.ex. Danmark hade polisen omedelbart offentliggjort signalement på sin webbplats i denna typ av fall. Signalementen hade sedan spridits i flertalet mainstream-medier, varpå polisen fått in en mängd tips. Något/några av dessa tips hade sannolikt lett till att gärningsmännen snabbt kunnat gripas.

Men så effektivt får polisen förstås inte lov att arbeta i Sverige, för då kan någon känna sig kränkt eller få för sig att polisen "fiskar i grumliga vatten" om det nu skulle råka vara så att gärningsmännen inte ser ut att vara alldeles "pursvenska".

Suck...

Nu ska vi inte kränka dansk polis med att jämföra med svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in