2020-09-03, 01:17
Medlem
at0m3ns avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hon-deltog-i-protesterna-mot-polisen

Under fredagens upplopp på Rosengård var hundratals personer på plats. SVT har pratat med en kvinna som deltog i protesterna.
– Jag har inte uppmuntrat ungdomarna att bli våldsamma. Jag bara berättade vad jag kände, säger ”Laila” som deltog i protesterna mot polisen.

Lägg märke till hur förbannad hon är fortfarande när SVT ringer upp och ställer frågor om hennes tidigare händelser..
Citera
2020-09-03, 01:24
Medlem
Asmodeusvults avatar
Varför är de egentligen arga på polis, brandmän och ambulanssjuksköterskor?
Citera
2020-09-03, 01:30
Medlem
Har vi någon som kan länka det ocensurerade klippet?

Som vanligt helt vinklat inslag av SVT med överslätande av våld och pådrivande av censur.
Citera
2020-09-03, 01:31
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Varför är de egentligen arga på polis, brandmän och ambulanssjuksköterskor?
Alexander Tilly menar att det finns två huvudkategorier av aggressivitet. Den första kategorin som är ganska vanlig, emotionell aggressivitet, rör känslomässigt upprörda personer. Det kan handla om människor i en desperat situation som har förlorat eller riskerar att förlora till exempel pengar eller vårdnaden om ett barn. Det kan också vara människor som känner sig kränkta, har negativa förväntningar på myndigheter eller upplever att de inte bemöts med respekt. I vissa fall kan det även handla om personer med funktionsnedsättningar, som kan ha svårt med det sociala samspelet med andra människor.

Jag hittade en väldigt intressant läsning..

https://partsradet.se/post/bemota-aggressivitet/

Leg. psykolog Alexander Tilly pratade om hur man kan bemöta aggressivitet på Partsrådets workshop för partsföreträdare om att hantera påverkansförsök.

Angående funktionsnedsättning så hur skapas egentligen en funktionsnedsättning är det genom krig, stress eller att man kanske blivit misshandlad som barn som gör att man blir som man blir?
Eller vad kan det vara som skapar en funktionsnedsättning där man har svårt för det sociala samspelet?

Den andra kategorin är instrumentell aggressivitet. Här finns en högre grad av målmedvetenhet – personer som hör till den här kategorin använder aggressivitet, hot och påtryckningar för att påverka beslut och är mindre impulsiva och mer manipulativa. Det kan till exempel vara personer som har ett religiöst eller politiskt mål, eller personer med kriminell identitet.
Citera
2020-09-03, 01:38
Medlem
at0m3ns avatar
Eftersom jag satt och tänkte om man skapar krig i andra länder och människor tar skada utav det som barn eller unga vuxna sedan skickar man dom till länder som levt i fred är inte det ett farligt vapen att använda mot den inhemska befolkningen?

Blir det inte ett läge där emotionellt störda individer mot fullt friska går samman och allt blir en pannkaka?
Eller är jag nu ute och cyklar igen..
Det kan väl inte vara lätt att med en funktionsnedsättning förstå att man gör fel?
Citera
2020-09-03, 01:39
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Har vi någon som kan länka det ocensurerade klippet?

Som vanligt helt vinklat inslag av SVT med överslätande av våld och pådrivande av censur.
Nej jag kan inte hitta ett jag tror det är SVTs egna material då dom ringde upp henne. Så blir lite svårt.
Citera
2020-09-03, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej jag kan inte hitta ett jag tror det är SVTs egna material då dom ringde upp henne. Så blir lite svårt.

Har sett men vet inte var jag hittade det
Citera
2020-09-03, 07:39
Medlem
Videon finns längre ner
https://www.friatider.se/kravallande-muslimerna-i-malmo-varfor-tog-de-hit-oss-fahundarna-om-de-inte-vill-ha-islam
Citera
2020-09-03, 07:47
Medlem
Ahryas avatar
Antagligen detta klipp, som ligger inbäddat i Samhällsnytts text:

https://samnytt.se/muslimsk-kvinna-hetsar-upp-gang-vill-inte-att-polisen-ska-skydda-islamkritiker/

Vi följer lagen här i Sverige, och den tar inte så mycket hänsyn till någons "känslor".
Citera
2020-09-03, 08:35
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Eftersom jag satt och tänkte om man skapar krig i andra länder och människor tar skada utav det som barn eller unga vuxna sedan skickar man dom till länder som levt i fred är inte det ett farligt vapen att använda mot den inhemska befolkningen?

Blir det inte ett läge där emotionellt störda individer mot fullt friska går samman och allt blir en pannkaka?
Eller är jag nu ute och cyklar igen..
Det kan väl inte vara lätt att med en funktionsnedsättning förstå att man gör fel?

Pannkaka?

Framför allt är det så att när en krigsstörd vettvilling och en fredsstörd pacifist möts blir det den fredsstörde som förlorar.
Citera
2020-09-03, 08:38
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrya
Antagligen detta klipp, som ligger inbäddat i Samhällsnytts text:

https://samnytt.se/muslimsk-kvinna-hetsar-upp-gang-vill-inte-att-polisen-ska-skydda-islamkritiker/

Vi följer lagen här i Sverige, och den tar inte så mycket hänsyn till någons "känslor".

Definiera "vi".

Idag är det PK som bestämmer i Sverige och lag-praxis har därför blivit sådan att stor hänsyn tas till känslor hos sk skyddsvärda grupper.
Citera
2020-09-03, 09:01
Medlem
Ahryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Definiera "vi".

Idag är det PK som bestämmer i Sverige och lag-praxis har därför blivit sådan att stor hänsyn tas till känslor hos sk skyddsvärda grupper.

Vi svenskar. Om du läser Svea Rikes Lag inkl. grundlagen, står det absolut inget om känslor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in