• 1
  • 2
2020-09-02, 22:43
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ekorrhjulet fungerar inte, är inte tänkt att fungera för singelmän. Så många unga singelmän som vi har idag har vi nog aldrig haft förut, någonsin. Men tyvärr har vi idioter som styr, som fixat både feminismen som gör allt för att försvåra för mannen och dessutom massimport av hundratusentals unga mansapor som ska vara med och konkurera, men knappt en kvinna till samma målgrupp! Givetvis blir varje svensk kvinna de lyckas komma över en mindre åt svensken. Dessutom har allt fler av våra egna kvinnor kommit på vad luckrativ denna könsimbalans är för marknaden att bedriva horeri, så dessa kvinnor är heller inte tillgängliga för konventinella förhållanden(Vilken man vill ha en hora?)

De flesta män behöver en kvinna för att uthärda ekorrhjulet. Så enkelt är det.

Om varje man som tog livet av sig tog med sig några apor eller landsförrädare så hade problemet snart varit löst. Eller snarare, löst för längesen. Men så långt tänker man inte.
Så svenska män skulle känna mer harmoni och lycka i vardagen om det var färre invandrade män i Sverige?
Citera
2020-09-02, 22:57
Medlem
Knaviuss avatar
Läser allt men har svårt att svara på alla för att jag har slut på ord. Anledningen till att jag håller hårt i jobbet är att det är bra pengar. Tjänstledigt är ett alternativ så jag får tid att fundera på hur jag vill spendera livet, om det går att byta karriär till en (naiv) dröm om att jobba med en hobby.

Tänker definitivt inte vara kvar i det här en lång tid. Det är meningslöst och otacksamt för någon som jag.
Citera
2020-09-02, 23:00
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Så svenska män skulle känna mer harmoni och lycka i vardagen om det var färre invandrade män i Sverige?

Definitivt. Inte direkt kanske, men indirekt, för alla resurser som hade friats upp, varav en av dem är kvinnor (kvinnor som horar, kvinnor som är tillsammans med invandrare, kvinnor som behöver komma ner ifrån sina höga hästar där de sitter pg.a att de kan få gratis bekräftelse av så många törstiga män och därför är nöjda utan partner, kvinnor som blir mördade/våldtagna osv osv osv) som är precis vad TS behöver. Men det förstod ju inte du.
Citera
2020-09-02, 23:34
Medlem
particulum1s avatar
Kan relatera, rekommenderar att börja forma din ekonomiska aspekt i livet så att systemet tjänar dig inte du systemet, börja med att minimera dina kostnader i bästa mån sedan börjar du spara pengar och placerar allt du sparar i långsiktiga och säkra investeringar som växer successivt, allt som dina investeringar genererar i avkastning investerar du också. Följer du denna princip kan du sluta arbeta helt och hållet efter ett antal år, hur många år det kan ta är svårt att säga eftersom det beror på hur mycket du sparar och hur effektivt du investerar, men med en inkomst på 30-40 bör du kunna sluta arbeta helt efter 10 år och sedan leva på avkastning, då behöver du inte springa i ekorrhjulet längre.
Citera
2020-09-03, 00:42
Medlem
Utnjyttja att du är en ensam man lev super billigt och bli först kvitt med skulder 2 börja bygga buffert 3 börja bygga passiva inkomster detta går med en vanlig knegarlön gäller dock att våga sticka ut från mängden men är så värt det i slutändan.
Citera
2020-09-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Visst är det deprimerande. Har varit i din sits och är på väg att hamna där igen. Du är inte ensam i båten.

Ett råd är att totalt byta riktning i livet. Hitta nytt jobb, börja studera, stick ut och res eller dylikt. Sätt upp lite delmål som du vill uppnå och försök hitta på saker på fritiden. Själv köpte jag en motionsklocka och började gå långa promenader. Det tar bort mycket ångest och man mår en aning bättre.

Motionsklocka var en klockren investering var själv lite deppig förut men sen jag klote den så märker jag cad måendet för mig påverkas av hur jag rör på mig under dagarna och sover på nätterna.
Citera
2020-09-03, 10:43
Medlem
Dundersnubbens avatar
Varit i samma sits som du flera gånger om. Bytt jobb flera gånger och där med gjort miljöombyten till det bättre.

Träning är nog ett måste för att hålla sig fräsch i huvudet. Finns en anledning till att det rekommenderas om och om igen - för att det fungerar. Resor fungerar väldigt bra, men när man kommer hem så väntar hjulet igen liksom. Att jobba med en hobby hade varit drömmen, men det är verkligen inte lätt.

Tycker denna bilden passar unga män som oss. Sorgligt men sant. https://m.imgur.com/r/Braincels/KQ32smE

I mitt fall så har jag träffat en ganska fantastisk tjej och allt har fanimig blivit bättre. Har mycket mer energi och vardagen är väldigt färgglad! Min framtidstro har verkligen ökat! Hade aldrig trott detta för bara några månader sen.

Hoppas du tar till dig lite och håller dig kvar. Lycka till!
Citera
2020-09-03, 12:33
Medlem
Kickexs avatar
Ja, huvudsaken är väl den att hitta ett arbete som man ser fram emot att gå till, dag in och dag ut.
Annars börjar man tänka på sin plats i samhället alldeles för existentiellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in