2020-09-06, 11:13
Medlem
Det vi inte riktigt förstår i Sverige är att människor som inavlats i 1 400 genom kusingiften och som ber till en sagofigur 5 ggr per dag inte fungerar i ett modernt samhälle. En bok är en bunt papper, jag bränner precis hur många jag vill och vilka jag vill så länge jag har betalat för dom.
Citera
2020-09-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Den politiskt tillsatta polisledningen har nu utlyst "särskild händelse" för att hindra Paludans
aviserade koranbränningar i Sthlmsområdet. Sharia rules och tar ett steg i taget.

Fast vad har polisen för syfte i grunden?
Citera
2020-09-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisismental
Som medborgare har jag rätt att vara här. Jag uppfyller även mina skyldigheter med den rätten vilket rättfärdigar mitt uppehälle i landet. Som medborgare i en demokrati har jag även rätt bekänna mig den religion jag vill. En bokbränning är också en demokratiskt rättighet. Däremot har jag problem med vad en bokbränning symboliserar. Du kan läsa mer om det i länken nedan. Jag hoppas att du kan se varför det kan tolkas som en våldshandling.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bokb%C3%A5l

Det er ikke en voldshandling og bliver aldrig en voldshandling, og det retfærdiggør heller ikke vold fra dem som er tilhængere af den voldelige religion Islam?

I et demokrati laver man løbende nye love ud fra behovet for nye reguleringer af folks adfærd.

I de vestlige demokratiet har der vist sig et skrigende behov for at regulere Islam's indflydelse over samfundets styring - til nul indflydelse, for at undgå et voldeligt og Sharia lov reguleret samfund.

I denne demokratiske proces er der behov for oplysning om årsagerne til behovet til demokratisk regulering af Islams indflydelse til nul indflydelse - I denne proces har Rasmus Paludan en vigtig rolle som demokratisk informatør.
Citera
2020-09-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee

BLM gjorde de inte mycket emot trots våldsamheter och coronarestriktioner.
Bilbränningar och stenkastning mot blåljuspersonal då tittar de bara på.
Koranbränning, då sätter de till alla klutar innan det ens hänt.

Polisen ska vara opolitisk, de är de inte. Hota med kaos ska inte vara en framkomlig väg för någon politisk gren, allra minst politisk islam som syftar till införande av religiös diktatur.

Nu viker sig polisen och islamisterna vinner ytterligare mark.
Citera
2020-09-06, 11:34
Medlem
Citat:
BLM gjorde de inte mycket emot trots våldsamheter och coronarestriktioner.
Bilbränningar och stenkastning mot blåljuspersonal då tittar de bara på.
Koranbränning, då sätter de till alla klutar innan det ens hänt.

Polisen ska vara opolitisk, de är de inte. Hota med kaos ska inte vara en framkomlig väg för någon politisk gren, allra minst politisk islam som syftar till införande av religiös diktatur.

Nu viker sig polisen och islamisterna vinner ytterligare mark.

Jag bor inte i USA.

Vad är polisens jobb nu igen?
Citera
2020-09-06, 11:38
Medlem
Citat:
Jag bor inte i USA.

Vad är polisens jobb nu igen?

Inte är det att vika sig för hot om kaos iallafall. Vi hade BLM kravaller i Malmö så varför svamlar du om USA?

Om inte polisen klarar att hålla ordning får de ta hjälp av militär.
Citera
2020-09-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det er ikke en voldshandling og bliver aldrig en voldshandling, og det retfærdiggør heller ikke vold fra dem som er tilhængere af den voldelige religion Islam?

I et demokrati laver man løbende nye love ud fra behovet for nye reguleringer af folks adfærd.

I de vestlige demokratiet har der vist sig et skrigende behov for at regulere Islam's indflydelse over samfundets styring - til nul indflydelse, for at undgå et voldeligt og Sharia lov reguleret samfund.

I denne demokratiske proces er der behov for oplysning om årsagerne til behovet til demokratisk regulering af Islams indflydelse til nul indflydelse - I denne proces har Rasmus Paludan en vigtig rolle som demokratisk informatør.

Nej det är otroligt få saker som motiverar våld. Min och din diskussion handlade om att jag tyckte att det var tråkigt att få uppleva handlingar som symbolera auktoritära och totalitära styren (oftast våldsamma sådana vilket i förläningen kan tolkas som en våldshandling) i ett demokratiskt land som jag är medborgare av.
Citera
2020-09-06, 11:53
Medlem
Citat:
Nej det är otroligt få saker som motiverar våld. Min och din diskussion handlade om att jag tyckte att det var tråkigt att få uppleva handlingar som symbolera auktoritära och totalitära styren (oftast våldsamma sådana vilket i förläningen kan tolkas som en våldshandling) i ett demokratiskt land som jag är medborgare av.

Ja for muslimer er det tråkigt at opleve at muslimers dominansadfærd udmøntet ved vold, ikke accepteres af tidligere ikke muslimske demokratier, og at disse demokratiers borgere arbejder på at disse demokratiers myndigheder/politi udstyret med det demokratiske samfunds voldsmonopol, gør hvad der er nødvendigt for at reducere muslimers indflydelse i demokratiet til nul.
Citera
2020-09-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja for muslimer er det tråkigt at opleve at muslimers dominansadfærd udmøntet ved vold, ikke accepteres af tidligere ikke muslimske demokratier, og at disse demokratiers borgere arbejder på at disse demokratiers myndigheder/politi udstyret med det demokratiske samfunds voldsmonopol, gør hvad der er nødvendigt for at reducere muslimers indflydelse i demokratiet til nul.

Det är tydligt att det inte accepteras även utan våldsbetonade "manifestationer" i Sverige. Jag kan inte svara för muslimer då det är en otroligt stor och bred folkgrupp om vad de upplever som tråkigt och jag är tveksam till att du kan det. Så länge ingen kränker mina demokratiska rättigheter gör dig mig inget om inflytande är 0. Det jag däremot har problem med är om mina demokratiska verktyg för att , om jag nu vill, öka mitt inflytande försvinner. Vad jag, och säkert även du, vet är att kränkningar av demokratiska rättigheter historiskt har föregåtts av bokbål och bokbränder.
Citera
2020-09-06, 12:21
Medlem
rex144s avatar
Man kan också bränna koranen till hälften och sedan dra ut alla 200? sidor och slänga ut på gator och torg, visst riskerar man böter för nedskräpning men det är värt.
Så att man kan se överallt halvbrända koransidor, speciellt i gettoområden.
Citera
2020-09-06, 12:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det är tydligt att det inte accepteras även utan våldsbetonade "manifestationer" i Sverige. Jag kan inte svara för muslimer då det är en otroligt stor och bred folkgrupp om vad de upplever som tråkigt och jag är tveksam till att du kan det. Så länge ingen kränker mina demokratiska rättigheter gör dig mig inget om inflytande är 0. Det jag däremot har problem med är om mina demokratiska verktyg för att , om jag nu vill, öka mitt inflytande försvinner. Vad jag, och säkert även du, vet är att kränkningar av demokratiska rättigheter historiskt har föregåtts av bokbål och bokbränder.

Ja, det är ett bra skäl att undvika bokbränningar pga att den symboliska betydelsen kan uppfattas som en uppmaning till censur av den brända boken och för att bokbränningar ofta har det syftet och att det bakomliggande syftet med att bränna en bok i förlängningen kan vara att censurera den och visa en vilja att tvångsbränna också andras exemplar.

Men det finns ändå en skillnad mellan att bränna en bok som en åsiktsyttring och protest mot dess ideér och att anordna nazistiska bokbål.
Citera
2020-09-06, 12:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Den politiskt tillsatta polisledningen har nu utlyst "särskild händelse" för att hindra Paludans
aviserade koranbränningar i Sthlmsområdet. Sharia rules och tar ett steg i taget.
Citat:

Tycker du (Bruz-Lee) att polisen ska hindra alla demonstrationer som väcker anstöt hos någon grupp - i syfte att motverka att denna grupp blir så upprörd att de tar till våldsamheter och olagligheter?

Detta synsätt innebär ju då ganska märkliga situationer. T.ex när det anordnas prideparader så brukar "nazister" ofta ta till våld och olagligheter. Några exempel:

Citat:
NMR gick till attack på Skövdes Prideparad

https://www.expressen.se/gt/nmr-gick...-skovde-pride/
Citat:
Nazister misshandlade folk i prideparad

http://www.hoglandsnytt.se/snart-i-v...-i-prideparad/
Citat:
NMR-ledamot anföll prideparad i Falun

https://www.arbetaren.se/2017/09/27/...parad-i-falun/

Det finns många liknande fall.

Enligt din logik så bör alla prideparader stoppas eftersom en annan grupp kan ta anstöt av dem och begå våldsamheter / olagligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in