Citat:
Ursprungligen postat av
Slowbutsure
Men du förstår att det är stor skillnad i svenskens syn på saken mellan att bränna boken och om man hade fört diskussion, vi skulle kunna väcka många fler om vi bara kunde vrida lite på saken. Som det är nu så finns såna som jag som igentligen är på din sida och vill få ut dom men ändå ser vissa problem i handlingen. Då kan du va helt säker att dom som inte har nått emot invandringen kommer hitta ännu mer fel på handlingen och lägga skulden på dansken. Så hur många räknar vi med att väcka med en bränning?
Jag vet att vi inte kommer nå det mål av "väckta" svenskar som vi behöver genom att bränna. Så varför inte försöka hitta nått som är bättre?
Som sagt om det faktiskt råkade lyckas med det jag först sa, att man lyckades ge hård kritik mot bokens innehåll och dom då gjorde som sist, så skulle det inte finnas nån majoritet som säger emot, bara några ensamma politiker och media luder med agenda skulle stå och hurra om att det va ok.
Nånstans finns en bättre idé, och den nuvarande idén är inte tillräckligt.
Koranbränningen är ett kraftigt ställningstagande. Ett ställningstagande mot en religion som har fört med sig otroligt mycket förstörelse. Där en kraftig majoritet har en världsuppfattning som står i direkt motsats mot vår, och där folket i fråga har en helt förvriden idé om hur Sverige ska se ut. All denna djävulskap berättigas av deras fullständigt efterblivna, värdelösa och blodiga religion.
I en rättvis och rationell värld skulle inte muslimer ens fått sätta sin fot på svensk mark med tanke på den historia som religionen har och den förödelse som den lägger än idag. Ett krav borde vara att om man vill bli medborgare i ett modernt samhälle så ska sunt förnuft och den rådande kulturen ta första plats. Ens religion får man hålla sig sysselsatt med i det tysta på sin fritid. Dessvärre är det inte så. Hela svenska samhället har fått anpassa sig efter dem, vilket i sig är helt jävla sinnessjukt.
Många muslimer vet bara en sak, och det är våld. De bemöter allt med våld och är vana vid att den fege svensken viker sig så fort de höjer knytnäven. Det måste bli ett slut på denna feghet. Det går inte heller att vänta på någon potentiell "bättre" idé dyker upp. Det går inte att vara lugn, vältalig och försiktig med dessa. Man måste möta hårt mot och hårt och inte vika sig en tum, det är det enda de vet.