2020-11-14, 04:37
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Påminner lite om den metodik som Svenska polisen använde sig av under 80- och 90-talets nazzedemonstrationer, där man gärna och ofta "råkade" placera gripna AFA'iter i samma uppsamlingsceller som gripna nynazister.
Intressant. Detta visste jag inte.

Annars är det senaste att Rasmus Paludan för närvarande befinner sig här i Sverige (Stockholm). Vilket innebär, som man redan för en tid sedan förstod, att det inreseförbud på två år som utfärdades vid gränsstationen vid Öresundsbron i somras är ogiltigförklarat p.g.a att Rasmus Paludan även är svensk medborgare enligt "konstens alla regler".

Polisen kommer dock som det heter att "punktmarkera" honom. Syftet med besöket ska vara mestadels "turistiskt" då han ej varit i Stockholm sedan 1993. Dock ska tilläggas att han tydligen också blev utvisad hit från Frankrike, eftersom det pass Paludan visade upp för fransmännen var hans nya svenska.

Läs mer här (finns också en filmad intervju med honom på Arlanda):
https://samnytt.se/paludan-har-landa...esoka-rinkeby/
Senast redigerad av Celeron 2020-11-14 kl. 04:45.
Citera
2020-11-14, 11:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressant. Detta visste jag inte.

Annars är det senaste att Rasmus Paludan för närvarande befinner sig här i Sverige (Stockholm). Vilket innebär, som man redan för en tid sedan förstod, att det inreseförbud på två år som utfärdades vid gränsstationen vid Öresundsbron i somras är ogiltigförklarat p.g.a att Rasmus Paludan även är svensk medborgare enligt "konstens alla regler".

Yep, staten fick pudla om inreseförbudet. Kan man inte stoppa IS-kvinnor från att återvända så kan man heller inte stoppa Paludan.
Citera
2020-11-15, 09:04
Medlem
Celerons avatar
Här kommer de senaste nyheterna om Stram Kurs Partiledare Rasmus Paludan, för att jag inbillar mig att det finns de som, av ett eller annat skäl, bryr sig. Efter att ha "gjort" Stockholm under en dag, så återvände han på kvällen fredagen den trettonde till sitt andra hemland Danmark. Det meddelades också senare att ytterligare planerade demonstrationer på "kontinenten" (Tyskland) var inställda på grund av corona reglerna.

Vidare är det intressant att få veta att han enligt uppgift fick beskydd av den svenska polisen under sin vistelse i kungliga huvudstaden. Då kanske det äntligen gått upp för den svenska polismyndigheten att de kommer inte att bli av med Herr. Paludan hur mycket de än vill. Särskilt som han nu inte bara är fullvärdig dansk medborgare utan även en lika fullvärdig svensk sådan. Med pass och allt.
Citera
2022-04-16, 13:10
Medlem
Armyants avatar
Nu har det ägt rum en ny koranbränning. Jag vill påminna allihopa som läser om de stora steg som tas i Rinkeby och Tensta, och närliggnde orter. I somras (2021) ägde en manifestation rum; vari mammor från de nämnda platserna manifesterade och vari föräldrarna visade att det som sker i Stockholms förorter inte är okej. Manifestationen ägde rum i centrala Stockholm och fick stor spridning i media.

Jag vill påminna er om att föräldrarna och mammorna i Järva har stor inverkan på ungdomarna. Och är en faktor som innebär att ungdomarna underkastar sig deras vilja. Sedan i somras har antalet skjutningar i Järvaområdet minskat drastiskt.

Vid den nya koranbränningen kan vi tydligt se skillnader mellan Rinkeby och andra platser i Sverige. Rinkeby hade kunnat vara värre utan föräldrarnas manifestation. Och Rinkeby är bättre relativt Rinkeby förr; och relativt Rinkebys rykte. Inte minst med anledning av att Rinkeby i någon mening ska vara den värsta platsen. Därför menar jag att vi ska lyfta de positiva förändringar som sker i Rinkeby under dessa svåra tider. Därför att runt om i Sverige sker upplopp utan "vägvisning" från ortens föräldrar. Och vi kan lista såsom medierna för hur illa det är. Men den här gången är inte Rinkeby den värsta platsen enligt medierna. Istället räknar de upp Örebro och Norrköping.

Vägvisning som Rinkebys ungdomar har fått under det förra året, vägvisning vilken ungdomarna tog på allvar, och varifrån de har skött sig relaivt den dåliga situation som råder i Rinkeby och Tensta kräver att vi ger stöd. Jag menar att ungdomarna i Tensta och Rinkeby verkar ha grävt ner stridsxan. Och det är starkt. Man kan visa uppskattning för att uppmuntra ungdomarna som tidigare legat i en infekterad konflikt.
Citera
2022-04-20, 12:43
Medlem
Jag undrar om det här med brännandet av Koranen är så viktigt för de som demonstrerar? Brännandet av Koranen i Landskrona flyttades till Malmö, men det blev ändå demonstrationer i Landskrona. Vad demonstrerade man emot då? Var det bara möjligheten att kasta sten på polisen som var det viktigaste.
Citera
2022-04-20, 18:27
Medlem
Pythia_88s avatar
Jag har försökt reda ut vilka tillstånd för allmänna sammankomster som polisen beviljat Paludan i framtiden samt hur man överklagar polisens beslut att bevilja dessa.
Tyvärr kunde polisen jag pratade med inte svara på frågorna för hon fick sitta i kö alldeles för länge ( lustigt att polisen inte ens har en gräddfil i sitt telefonsystem).
Så jag vänder mig till er i denna tråd med följande frågor:
1. Vilka tillstånd har polis beviljat Paludan?
2. Hur överklagar man polisens beslut?
Citera
2022-04-20, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jag har försökt reda ut vilka tillstånd för allmänna sammankomster som polisen beviljat Paludan i framtiden samt hur man överklagar polisens beslut att bevilja dessa.
Tyvärr kunde polisen jag pratade med inte svara på frågorna för hon fick sitta i kö alldeles för länge ( lustigt att polisen inte ens har en gräddfil i sitt telefonsystem).
Så jag vänder mig till er i denna tråd med följande frågor:
1. Vilka tillstånd har polis beviljat Paludan?
2. Hur överklagar man polisens beslut?

Varför skall du överklaga någon som använder sina grundlags skyddade rättigheter. Lägg din energi på att överklaga byggannde av moskér istället, det där vi har det riktiga hotet.
Citera
2022-04-24, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jag undrar om det här med brännandet av Koranen är så viktigt för de som demonstrerar? Brännandet av Koranen i Landskrona flyttades till Malmö, men det blev ändå demonstrationer i Landskrona. Vad demonstrerade man emot då? Var det bara möjligheten att kasta sten på polisen som var det viktigaste.

Religion = ickelogik.
Att krama logik ur dessa människor, är som att krama vatten ur en sten. Varför gör de på ett visst sätt?

De är provocerade, de vill markera, de hör rykten, de tycker våld är kul, de är islamister, de kastar för att de sett en kusin kasta sten osv osv

Det finns hundra förklaringar, alla lika dåliga.
I Norrköping brann inte ens en Koran men människor utsattes för livsfara ändå .

Att Koranen motiverar dödligt våld bland vissa upploppsmakare, är helt tydligt. Självklart har det med den barnkäre analfabeten och hans sagobok att göra.

En prydligt klädd kvinna med slöja, kastar inte sten för nöjes skull. Och man tar inte med barn till kravaller för nöjes skull.
.
I Rinkeby funkade det tydligen bättre än i övriga städer.
Glädjande och intressant.

Roligt att höra att RP är har Svenskt pass, förresten 🙂
Och tråkigt att danskarna alltid tar bollen före oss.

Danskjävlar...
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-04-24 kl. 07:04.
Citera
2022-04-24, 18:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Paludan har lyckats väl med sin mission. Hans uppdrag var att reta upp Muhammed och visa världen vilka as som bosatt sig i Sverige och han lyckades med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in