Citat:

Ursprungligen postat av 
BajsBoo

Jag har svarat, ett pyramidspel där jag hela tiden fått pengar, har gått in med 10k dollar, jag har aldrig sponsrat någon att komma in, får bara från ”trejdingen” , igår tex fick jag 360 dollar för en vecka (vi får pengarna var lördag), så jag har svarat hela tiden , men dårarna i tråden vägrar lyssna, jag säger att det är ett pyramidspel och de svarar att ”du e korkad, du fattar inte att det e ett pyramidspel”.. jag svarar jo det är ett pyramidspel som jag tjänar pengar på, de svarar ”förklara varför det inte e ett pyramidspel”… de verkar helt maniska, de lyssnar inte på vad jag skriver utan ställer bara samma fråga om och om igen.

Tycker det snarare lutar åt en kombo av pyramidspel och ponzibedrägeri.
Känner du inte till att sånt bara är scam?
Visst, att gå in i sånt i ett tidigt skede kan resultera i att man tjänar lite på scamen, men i gengäld att man får pengar andra satsat som kommer bli lottlösa. Rejält omoraliskt i min värd.
Jag skulle skämmas av att satsa i något sådant.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
BajsBoo

Det är ett pyramidspel som ger pengar, så länge det ger mig pengar är det ingen bluff.

Jo, det är det.
Kan för övrigt tänka mig att du kan åka dit för att du finansierar kriminell verksamhet.