2021-07-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Att du inte skaffar dig ett liv, du sitter och googlar sönder fingrarna på nåt du inte är med i och något du aldrig kommer att få gå med i,, lider med dig.

Jag måste tydligen översätta ditt inlägg fran klappmongosvammel.

Ditt svar betyder , fritt översatt

"Jävla idiot till att ta upp alla saker som bevisar att CASH FX är en fet bluff. Det enda du gör är att du förstör för oss klappmongon så vi får inte med fler klappmongon i våran sekt."

Problemet du och alla andra klappmongon gör i den här tråden är att ni ser till att alla undviker denna feta bluff vilket gör att raset av pyramiden bara går ännu fortare.
Citera
2021-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att man inte är med är inte något skäl till att ta reda på vad det hela handlar om.

Att du inte vill svara på frågor är skumt, och jag ser det mest som en trigger till att ta reda på mer.
Jag har svarat, ett pyramidspel där jag hela tiden fått pengar, har gått in med 10k dollar, jag har aldrig sponsrat någon att komma in, får bara från ”trejdingen” , igår tex fick jag 360 dollar för en vecka (vi får pengarna var lördag), så jag har svarat hela tiden , men dårarna i tråden vägrar lyssna, jag säger att det är ett pyramidspel och de svarar att ”du e korkad, du fattar inte att det e ett pyramidspel”.. jag svarar jo det är ett pyramidspel som jag tjänar pengar på, de svarar ”förklara varför det inte e ett pyramidspel”… de verkar helt maniska, de lyssnar inte på vad jag skriver utan ställer bara samma fråga om och om igen.
Citera
2021-07-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag måste tydligen översätta ditt inlägg fran klappmongosvammel.

Ditt svar betyder , fritt översatt

"Jävla idiot till att ta upp alla saker som bevisar att CASH FX är en fet bluff. Det enda du gör är att du förstör för oss klappmongon så vi får inte med fler klappmongon i våran sekt."

Problemet du och alla andra klappmongon gör i den här tråden är att ni ser till att alla undviker denna feta bluff vilket gör att raset av pyramiden bara går ännu fortare.
Det är ett pyramidspel som ger pengar, så länge det ger mig pengar är det ingen bluff.
Citera
2021-07-18, 21:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har svarat, ett pyramidspel där jag hela tiden fått pengar, har gått in med 10k dollar, jag har aldrig sponsrat någon att komma in, får bara från ”trejdingen” , igår tex fick jag 360 dollar för en vecka (vi får pengarna var lördag), så jag har svarat hela tiden , men dårarna i tråden vägrar lyssna, jag säger att det är ett pyramidspel och de svarar att ”du e korkad, du fattar inte att det e ett pyramidspel”.. jag svarar jo det är ett pyramidspel som jag tjänar pengar på, de svarar ”förklara varför det inte e ett pyramidspel”… de verkar helt maniska, de lyssnar inte på vad jag skriver utan ställer bara samma fråga om och om igen.
Tycker det snarare lutar åt en kombo av pyramidspel och ponzibedrägeri.

Känner du inte till att sånt bara är scam?

Visst, att gå in i sånt i ett tidigt skede kan resultera i att man tjänar lite på scamen, men i gengäld att man får pengar andra satsat som kommer bli lottlösa. Rejält omoraliskt i min värd.

Jag skulle skämmas av att satsa i något sådant.
Citat:
Det är ett pyramidspel som ger pengar, så länge det ger mig pengar är det ingen bluff.
Jo, det är det.

Kan för övrigt tänka mig att du kan åka dit för att du finansierar kriminell verksamhet.
Senast redigerad av constant 2021-07-18 kl. 21:11.
Citera
2021-07-18, 21:25
Medlem
Citat:

Kan för övrigt tänka mig att du kan åka dit för att du finansierar kriminell verksamhet.
Du har säkert nån länk till någon som åkt dit?
Citera
2021-07-18, 21:29
Medlem
Citat:

Jag skulle skämmas av att satsa i något sådant.
Så folk har inte rätt att själva bestämma vad de skall göra med sina egna pengar? Är trisslotter ok, V75? Du kanske inte skall bo i ett land där det råder frihet och fri vilja, testa Nord Korea eller nåt.
Citera
2021-07-18, 21:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Du har säkert nån länk till någon som åkt dit?
Nix. Men det torde inte vara omöjligt. Eller att personen får problem med sin bank.
Citera
2021-07-18, 21:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Så folk har inte rätt att själva bestämma vad de skall göra med sina egna pengar? Är trisslotter ok, V75? Du kanske inte skall bo i ett land där det råder frihet och fri vilja, testa Nord Korea eller nåt.
Och då är det mig fritt att kunna säga att jag inte anser det vara rätt att lura in någon i ett pyramidspel eller Ponzibedrägeri.
Citera
2021-07-18, 21:31
Medlem
Citat:
Nix. Men det torde inte vara omöjligt. Eller att personen får problem med sin bank.
Jo om du inte finner nån länk på nån som åkt dit så är det omöjligt. Varför problem med sin bank, det är helt lagligt med lotteri i Sverige?
Citera
2021-07-18, 21:32
Medlem
Citat:
Och då är det mig fritt att kunna säga att jag inte anser det vara rätt att lura in någon i ett pyramidspel eller Ponzibedrägeri.
Lura in, är du 5 år eller?
Citera
2021-07-18, 21:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo om du inte finner nån länk på nån som åkt dit så är det omöjligt.
Nja, det är inte sant.
Citat:
Varför problem med sin bank...
För att de kan upptäcka att du ägnar dig åt olaglig verksamhet.
Citat:
...det är helt lagligt med lotteri i Sverige?
Nja, inte alla lotterier. Och absolut inte pyramidspel och Ponzibedrägareier.
Citera
2021-07-18, 21:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Lura in, är du 5 år eller?
Kan du inte se att det är det man gör om man rekryterar någon medans man vet att det handlar om pyramidspel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in