2021-06-24, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavu89
7000$ är taget ur sammanhanget på ett 10.000$ kontrakt. Varav 30% av ens kapital faller bort i början till Commission.

Så indirekt vad jag menar med omsättningsavkastning är att när du köper ett kontrakt börjar det på 0$. Sen börjar du få "Omsättning" efter 72h på diverse kontrakt.

Tanke på du ej äger ett "trading konto" utan ett digitalt kontrakt (Som en datorlicens) enkelt förklarat.

Enligt min kalkyl så "rent" netto med 5% i omsättningsavkastning /Vecka = Lika med 4.20% i vinst/månad. (Länkar excel fil nedan )

https:
//easyupload.io/gv1mn4
Du får gärna rätta denna kalkyl om mina % inte stämmer.

Att kalla folk klappmongon/idioter är ett annat ord för att om personerna inte tycker som jag är de idioter.

Snacka om narcissist varning på högnivå

Bemöter gärna folk med en god ton och respekt i dialogen, helt okej att alla inte tycker som jag,
Men att skriva att någon är idiot utan att ens ha träffat personen i verkligheten är pre-judge deluxe.

Svarar bara hur jag resonerar, det gäller även båda hållen gällande denna tråd.

Fortfarande så saknas kompensationsplanen och fram tills den är visad så är siffror endast påhittade.
Men om vi följer följande länk och tar de siffrorna som står där...

https://www.epistlenews.co.uk/econom...ge-person.html

Först kommer MLM delen (Som är en kopia på Onecoin och köpa "utbildningspaket" som är helt värdelösa)

"The ROI promise that you can earn from your investment is 200% or 400% which will be capped at a total of 15% every week."
"The 10K Level – This level requires a $10,000 investment. You will get 5,000 PV towards Leadership Program and 7,000 PV for the Trade Pool Deposit."

Jaha - så ni köper gråsten (PV) från Bluff å Båg som på något sätt ger er en passiv inkomst.
För att Bluff å Båg inte skall gå i Konkurs direkt så har dom lagt in en rolig avgift (WTF! 20% i uttagsavgift?) när man skall ta ut sin "passiva inkomst" (Som kommer från andras investeringar - vart kommer dom pengarna annars ifrån?)

"One thing to take note of is the withdraw fee.
The company will take 20% from your commission withdraw where 50% of that 20% will go toward the referral commissions that are earned from the MLM compensation plan."

Sedan kommer delen som är ren Ponzi (Vilket är delen där man som klappmongo tjänar pengar)
Det vill säga - tjäna pengar på att ragga upp andra klappmongon...

"Cash FX Group also pays out 50% of all of your personally enrolled members.
What the company does is take 50% of the Academy Pack PV that your personally recruited joins at and pays you on that volume.
For example, if you recruit someone that joins at the 500 Level, the PV that the member gets is 250 PV, and you will earn $125 from that sale.
Residual Commissions (unilevel)"

Intressanta här är att klappmongon tjänar gråsten (PV) men ingenstans i texten framgår det vad PV egentligen är och vad det kan bytas mot...

Längs ner i texten så verkar det som att det finns ett tak på 3% som man kan tjäna (Bluff å Båg kan ju inte betala ut hur mycket som helst.... Högsta Klappmongot måste ju kunna flasha med sina Rolex...)

"When you join the 10K investment level, you can earn 3% on levels 1 to 3, 5% on level 4, 6% on level 5, 10% on level 6 and 30% on level 7."

Skulle vara riktigt intressant att läsa den riktiga , officiella , kompensationsplanen istället för att spekulera....
Citera
2021-06-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kan du inte skriva nåt nytt istället för dina copy and paste inlägg, påminner om spam det du håller på med.
Vilken idiot du är , du kan inte bemöta mig på en enda punkt , din enda respons är att anklaga mig för att enbart kopiera andras texter. Som sagt , din typ passar perfekt för Ponzi bedrägerier som den storfräsare du är
Citera
2021-06-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Fortfarande så saknas kompensationsplanen och fram tills den är visad så är siffror endast påhittade.
Men om vi följer följande länk och tar de siffrorna som står där...

https://www.epistlenews.co.uk/econom...ge-person.html

Först kommer MLM delen (Som är en kopia på Onecoin och köpa "utbildningspaket" som är helt värdelösa)

"The ROI promise that you can earn from your investment is 200% or 400% which will be capped at a total of 15% every week."
"The 10K Level – This level requires a $10,000 investment. You will get 5,000 PV towards Leadership Program and 7,000 PV for the Trade Pool Deposit."

Jaha - så ni köper gråsten (PV) från Bluff å Båg som på något sätt ger er en passiv inkomst.
För att Bluff å Båg inte skall gå i Konkurs direkt så har dom lagt in en rolig avgift (WTF! 20% i uttagsavgift?) när man skall ta ut sin "passiva inkomst" (Som kommer från andras investeringar - vart kommer dom pengarna annars ifrån?)

"One thing to take note of is the withdraw fee.
The company will take 20% from your commission withdraw where 50% of that 20% will go toward the referral commissions that are earned from the MLM compensation plan."

Sedan kommer delen som är ren Ponzi (Vilket är delen där man som klappmongo tjänar pengar)
Det vill säga - tjäna pengar på att ragga upp andra klappmongon...

"Cash FX Group also pays out 50% of all of your personally enrolled members.
What the company does is take 50% of the Academy Pack PV that your personally recruited joins at and pays you on that volume.
For example, if you recruit someone that joins at the 500 Level, the PV that the member gets is 250 PV, and you will earn $125 from that sale.
Residual Commissions (unilevel)"

Intressanta här är att klappmongon tjänar gråsten (PV) men ingenstans i texten framgår det vad PV egentligen är och vad det kan bytas mot...

Längs ner i texten så verkar det som att det finns ett tak på 3% som man kan tjäna (Bluff å Båg kan ju inte betala ut hur mycket som helst.... Högsta Klappmongot måste ju kunna flasha med sina Rolex...)

"When you join the 10K investment level, you can earn 3% on levels 1 to 3, 5% on level 4, 6% on level 5, 10% on level 6 and 30% on level 7."

Skulle vara riktigt intressant att läsa den riktiga , officiella , kompensationsplanen istället för att spekulera....
För att va något du har noll lust att va med i så lägger du väldigt mycket tid och känslor i detta
Citera
2021-06-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
För att va något du har noll lust att va med i så lägger du väldigt mycket tid och känslor i detta

Man är ju inte förvånad över sådana här svar istället för ordentliga svar.

Tid jag lägger ner är c:a 5 minuter på en snabb sökning. Det räcker för att direkt inse att det är ett Ponzi och pyramidspel där fokus inte finns på någon som helst produkt utan fokus är på "positioner, positioner och positioner". (Läs: Ragga fler klappmongon).

Känslor är det absolut - för varje blivande klappmongo som läser detta och förstår vilken bluff detta är och inte blir ett klappmongo så blir jag fantastiskt glad.

Undrar fortfarande vart den riktiga kompensationsplanen finns? För den finns inte ens på Bluff & Bågs egna sida...
Citera
2021-06-28, 02:32
Medlem
Tjena. Jag gick med i cfx i våras. Gick in med ett antal dollar som snart har dubblat sig.
Jag är skeptisk till att jag någonsin får se några pengar igen men lät mig övertalas att testa😅
Måste erkänna att jag kan nog i stort sett inte någonting om detta tyvärr. Men det va kul att se att det finns en tråd på fb
Citera
2021-06-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllar
Tjena. Jag gick med i cfx i våras. Gick in med ett antal dollar som snart har dubblat sig.
Jag är skeptisk till att jag någonsin får se några pengar igen men lät mig övertalas att testa😅
Måste erkänna att jag kan nog i stort sett inte någonting om detta tyvärr. Men det va kul att se att det finns en tråd på fb

Det är väldigt få i sverige som luras med ,

På tex behindmlm hittar du mer info , de har rapporterat om bedrägeriet sen det startade, finns lite roliga klipp och fakta kring caahfx bedrägeriet och de kriminella som medverkar.
Citera
2021-06-28, 08:34
Medlem
Detta är den officiella kompensationsplanen som finns på deras hemsida. Om man efter att ha läst igenom detta nonsens fortfarande inte begriper att detta är ett Ponzi bedrägeri så är man en idiot.

https://cashfxgroup.com/assets/resou...Group%20SV.pdf
Citera
2021-06-30, 11:19
Medlem
Vore kul att höra vad ”mlmarna” tycker om den senaste nyheten i sitt backoffice, dvs att man måste hålla truten om att det inte går att ta ut sina pengar (undantaget verkar dock vara om man stjäl en andel av de man lursr in på sin egna reflänk).

Och

1000 tals fick visst dubbel utbetalning, någon som känner sig träffad (det tycks vara en husacar lögn bara, men någon borde ju fått det…)
Citera
2021-06-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Penis
Detta är den officiella kompensationsplanen som finns på deras hemsida. Om man efter att ha läst igenom detta nonsens fortfarande inte begriper att detta är ett Ponzi bedrägeri så är man en idiot.

https://cashfxgroup.com/assets/resou...Group%20SV.pdf
Öh . jag hittade den med - men den här länken är INTE någon kompensationsplan
Din länk är bara en patetisk klappmongo power point att visa för blivande klappmongon

Exempel på Kompensationsplan där det förklaras i detalj hur deras ponzi upplägg fungerar.
https://docplayer.se/139876696-Lycon...tion-plan.html

Det är en likadan dokumentation som saknas
Citera
2021-07-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Öh . jag hittade den med - men den här länken är INTE någon kompensationsplan
Din länk är bara en patetisk klappmongo power point att visa för blivande klappmongon

Exempel på Kompensationsplan där det förklaras i detalj hur deras ponzi upplägg fungerar.
https://docplayer.se/139876696-Lycon...tion-plan.html

Det är en likadan dokumentation som saknas
Ja , det är det som är min poäng, när man frågar "uppåt" inom CFX så hänvisar dom till denna presentation och kallar den då just för kompensationsplan. En riktig sådan saknas, alla fall utåt till de blåögda medlemmarna.
Vidare kan tilläggas att fördröjningarna i utbetalningarna fortsätter, så även de korkade bortförklaringarna. Det är datastrul med det nya betalningssystemet, man har råkat dubbelbetalat ett gäng medlemmar, Bitcoinkursen fluktuerar fortfarande, o.s.v. Det tragiska är att idioterna till lurade stackare fortfarande både köper alla hittepå argument och fortsätter uppgradera sina paket.
Citera
2021-07-11, 08:50
Medlem
Jag har hört att man får ett visa kort man kan handla med? Där man får sin utbetalning.
Då kan det inte vara utbetalning i BTC?
Citera
2021-07-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Jag har hört att man får ett visa kort man kan handla med? Där man får sin utbetalning.
Då kan det inte vara utbetalning i BTC?

Snälla - inte ytterligare "hitta på kopia" på Onecoin historien...

Bluff å Båg AB har inga rättigheter att kunna distribuera Visa kort och kommer aldrig att få det heller (Bank verksamhet - dom har inga rättigheter att driva finansiell verksamhet någonstans)

Onecoin historien fungerade att vissa personer inblandade köpte "prepaid Visa" med eget tryck på och sedan sattes pengarna in på dessa prepaid kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in